Bemutatkozott a Valve VR headsetje

Az Index VR szinte minden szempontból csúcskategóriás megoldás, a teljes csomag ára viszont 1000 euró fölött van.

A Valve még mindig nagy jövőt lát a virtuális valóságban, így a szoftveres hátteret folyamatosan fejlesztik, viszont a hardver tekintetében eddig nem voltak aktívak. Inkább megelégedtek azzal, ha a felhasználó megveszi a HTC vagy az Oculus egyik megoldását, esetleg egy Microsoft rendszerhez fejlesztett opciót, most azonban ez változik, ugyanis hivatalosan bemutatták az Index VR-t, amely egy saját fejlesztésű VR headset, illetve komplett csomag.

A vállalat célja az volt, hogy minden tekintetben csúcskategóriás modell kerüljön piacra, vagyis az akutális hardvereknél többet kínáljon, de utóbbi amúgy sem nehéz feladat, mert a VR-piacon érdekelt cégek egy picit visszafogták a fejlesztéseket, tehát lényeges előrelépésről nem igazán lehet beszámolni. Az Index VR helyzete tehát ebből a szempontból könnyű, de azért nyilván meg kellett tervezni a headsetet, ami két darab, egyedi LCD kijelzőt használ. Ezek felbontása egyenként 1440x1600 képpont, vagyis összesen 2880x1600 pixeles képet biztosít majd a két szem számára, a látószög pedig nagyjából 20 fokkal több, mint amit a HTC Vive kínál. Itt azért a Valve kiemeli, hogy az iparágon belül nincs egységesített mód ennek mérésére, így ezzel a paraméterrel óvatosan kell bánni, de nagyjából 130 fokos látószögre lehet számítani. A frissítési frekvencia is igen kellemes, konkrétan 120 Hz, de kísérleti jelleggel a 144 Hz támogatása is be van építve. Nagyon lényeges még, hogy az Index VR 0,33 ezredmásodperces értékű pixel persistance paraméterrel bír, vagyis az elmosódás problémájának kezelésében minden korábbinál jobb eredményt tud felmutatni.


[+]

A lényeges fejlesztésnek számítanak a Knuckles kódnevű kontrollerek, amelyek úgy csatlakoztathatók a kézre, hogy az ujjakkal el is lehet őket engedni. Ez fontos tényező, mert az eszközök képesek detektálni azt, hogy az ujjak hozzáérnek-e a felületükhöz. Ez lényegében ugyanaz a képesség, amit az Oculus Touch kínál, csak a Valve megoldása az összes ujjra működik, nem csak a hüvelyk- és mutatóujjra. A vezérlőkbe épített akkumulátor USB Type-C interfészen keresztül tölthető fel és minimum 7 órányi szórakozást lehet így elérni. Ennél esetleg több is opció, attól függ, hogy az adott alkalmazás hogyan használja az eszközöket.


[+]

A dizájn alapvetően a kényelmet szolgálja, és a fejpántba bele van tervezve két fejhallgató, de ezek nem érintkeznek a füllel, viszont nagyon közel vannak hozzá. A Valve szerint ez azért lényeges, mert így biztosítható tökéletes spatiális hangzásvilág, amiben az aktuális VR headsetek, vagy a normál fejhallgatók rendelkeznek bizonyos korlátokkal.


[+]

További kiegészítés még a SteamVR Tracking 2.0, amely az eredeti, HTC Vive-hoz szállított megoldás továbbfejlesztése. Alap képességekhez két bázisállomás szükséges, de nagyobb mozgástér eléréséhez összesen négy kell. Ekkora mennyiséggel már 100 négyzetméteres tér lefedése is biztosított, ami nem igazán mondható otthoni igénynek, de a rendszer képes rá.

A Valve Index VR headset DisplayPort 1.2-t használ, ami egy logikus döntés, hiszen a legtöbb VGA-n számos DisplayPort van, és ez az interfész sok szempontból még jobb is, mint a HDMI. A bemeneti adatokra vonatkozóan USB portra van szükség. A működéshez elég a 2.0-s verziót, de 3.0-s interfész mellett lehetőség van a kamerák pass-through móddal való elérésére, ami a kiterjesztett valósághoz szükséges. Opció még a VirtualLink összeköttetés, de ezt csak egy külön kiegészítővel lehet elérni, a Valve nem igazán koncentrál rá a rendkívül korlátozott elterjedtség miatt.

Az Index VR minimum gépigénye nem sokban különbözik az eddigi headsetekhez kiadott követelményektől. Kétmagos, négy szálat kezelő processzor kell, 8 GB rendszermemória, illetve GeForce GTX 970 vagy Radeon RX 480 VGA. A komolyabb teljesítményhez már erősebb gépre lesz szükség, itt a határ a csillagos ég.

A Valve már felveszi az előrendeléseket a fejlesztésre, amelyeket a nyáron kezdenek el teljesíteni, és ekkor az üzletekben is megjelenik a headset. Utóbbi 539 euróba kerül, de ebben a csomagban nincs is más, vagyis külön lehet majd beszerezni a két kontrollert 299 euróért, illetve egy bázisállomást 159 euróért. Az arcpárna és a VirtualLink kiegészítők egyenként 43 euróért igényelhetők.

A csomagajánlatok tekintetében a headset és a két kontroller együtt 799 euróba kerül, míg a komplett szett, amely az előbbihez két bázisállomást is hozzácsap 1079 euróért érhető el.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Valve

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés