Hirdetés

Linuxra is elérhető a GPU-s PhysX

Az NVIDIA bejelentette, hogy az új PhysX 3.3.2-es SDK-ban Linuxra is elérhető az egyes effektek GPU-val történő gyorsítása a CUDA platformon keresztül. Ez komoly fejlesztésnek tekinthető, hiszen eddig a játékok csak Windowson támogatták a GPU-s gyorsítást, de mostantól a Linux is alternatíva lehet.

Hirdetés

Fontos kiemelni, hogy a GPU-s gyorsítás használatához feltétlenül szükséges a legújabb PhysX middleware támogatása az adott program oldaláról. Vagyis az eddig megjelent, GPU-s PhysX-et támogató és Linux porttal is rendelkező játékok esetében a GPU-s gyorsítás továbbra sem fog működni, mivel a régebbi middleware-ek nyilván nem támogatják ezt a funkciót, és az alkalmazott middleware egyetlen már megjelent játékban sem lesz kicserélve utólag, mivel túl sok időt venne igénybe az újratesztelés.

Érdekesség, hogy az androidos támogatás is frissül az új PhysX 3.3.2-es SDK-val, így az új middleware már az x86-os androidos eszközökön is futtatható. Hosszabb távon az Android is megkapja a GPU-s gyorsítás lehetőségét, de ma ez még nincs terítéken.

Az új PhysX 3.3.2 SDK az alábbi oldalról tölthető le az NVIDIA regisztrált fejlesztőpartnerei számára.

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

Azóta történt

Előzmények