Az IDC nyilvánosságra hozta a 2011-es év első negyedévében mért tableteladásokat, melyből kiderül, hogy a piac 28%-kal múlja alul az előző negyedéves eredményeket. Az elemzők ezt egyértelműen csalódásnak értékelik, de kiemelték, hogy a gazdasági helyzet nem volt megfelelő. Jennifer Song, az IDC elemzője elmondta, hogy a 2011-re prognosztizált 50,4 milliós eladást továbbra is tartják, sőt az év második felében érkező versenyképesebb termékeket beszámítva akár 53 millió táblagép értékesítése sem lehetetlen.
Hirdetés
Az első negyedévben szám szerint 7,2 millió tablet került leszállításra, és ezen belül messze az Apple vezeti az eladásokat. Az iPadek 65%-os részesedést birtokolnak a piacból, míg a többi gyártó termékei a fennmaradt részen osztozkodnak. Az Android operációs rendszer az eladott masinák 34%-án található meg, vagyis a többi operációs rendszernek mindössze 1%-os részesedés jutott.
Az IDC felmérése rávilágít a tabletek fő értékesítési csatornájára is. A DisplaySearch vezető elemzője korábban már felvetette ezt a nem éppen elhanyagolható kérdést. A tablet tulajdonképpen az okostelefon és a mobil PC között van félúton, így nagy kérdés, hogy az értékesítési stratégia szempontjából a gyártók a hálózatüzemeltetőket vagy a viszonteladókat részesítik előnyben. A legfrissebb felmérés szerint a Samsung és a Motorola a hálózatüzemeltetők együttműködésére épített, de úgy néz ki, hogy a vásárlók inkább a viszonteladói csatornákat részesítik előnyben a táblagépek megvásárlásánál. Ezzel a gyártók egyértelmű jelzést kaptak, hogy mely területre kell, hogy koncentráljanak, hiszen az Apple ellen csak úgy lehet sikeres az androidos felhozatal, ha letisztulnak az értékesítési csatornákkal kapcsolatos kérdések. Ebből a szempontból az iPad óriási előnyben van, hiszen az almások saját márkaboltokkal is rendelkeznek.
Az IDC az e-könyv-olvasókra is kitért, melyekből az első negyedévben 3,3 millió példányt sikerült leszállítani. Ez szezonális szinten 105%-os növekedés, ami kitűnő eredmény. Az eladásokat a NOOKcolor dobta meg, melynek hála a Barnes & Noble vezető szerepkörbe lépet ebben a szegmensben, miközben az Amazon Kindle csak a második helyre futott be. Az elemzők szerint elért a piac arra a szintre, amikor a színes kijelző előnnyé vált, és a Kindle visszaesése ennek köszönhető. Az IDC a 2011-es évben 16,2 millió e-könyv-olvasó eladásával számol, ami 24%-os növekedést jelentene a 2010-es szinthez képest.