Hirdetés

Kína felé kacsingatnak az elégedetlen tabletgyártók?

A tabletpiac az első negyedév kiábrándító eredményei után a második negyedévben úgymond erőre kapott, de ez a legtöbb vállalat számára nem volt elég. Globális szinten egyelőre az Apple iPad az úr, és az Android rendszerre építő vállalatok jó része árcsökkentésre kényszerül. A legnehezebb helyzetben talán az Acer került, amely vállalat messze túlértékelte a tabletekre az igényeket, így az eredetileg tervezett 5-7 millió tablet eladása helyett az idei évre csak 2,5-3 millió termék leszállítása vált prioritássá, ami jól jelzi a probléma mértékét.

A gyártást végző partnerektől kiszivárgott információk szerint a vállalatok egy része erőteljesebben koncentrál majd a jövőben a kínai piacra, mely egyrészt növekvő szegmens, másrészt az Apple itt még nem vetette meg a lábát. Ez jó ötlet lehet, ugyanis a kereskedők szerint az Egyesült Államokban gyakorlatilag senki sem tud az iPad ellen versenyezni, míg az európai piacon egyedül a Samsung jegyez értékelhető eladásokat. Kínában egyelőre a kisebb gyártók, rendkívül olcsó, androidos tabletjei jeleskednek, míg az Apple kínálata nem igazán tetszik a népnek.

Az iPad nyugaton verhetetlen, de keleten lehet esélye a konkurenciának is
Az iPad nyugaton verhetetlen, de keleten lehet esélye a konkurenciának is

Az alapprobléma, hogy a nagyobb vállalatok elsődlegesen inkább a nyugati piacot tartották fontosnak, ami egyrészt természetes, de az iPad kedveltségét látva egyre inkább a Kína felé fordul a figyelem, hiszen maga a felvevőpiac messze nem mondható kicsinek, sőt konkrétan Európával vetekszik, és az éves szintű növekedés is jelentős. Problémát jelentenek azonban az olcsó tabletek, melyek száma Kínában drasztikusan nő, és ezzel az árverseny is éleződik, amivel a nagyobb gyártók, komolyabban felszerelt termékei nem biztos, hogy képesek lépést tartani. Ebből a szempontból fontos a stratégia kérdése. Amennyiben egy új modell esetében Kína lesz a prioritás, úgy az előállítási költséget is vissza kell fogni. Mindenesetre az úgynevezett tabletláz – ami nyugatabbra inkább Apple-lázra hasonlít – Kínában csak mostanában kezd beindulni, így jó stratégia mellett bárki sikerre viheti terveit.

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés