Hirdetés

Megjelent egy FXAA-t kínáló nem hivatalos mód

Az elmúlt héten írtunk az élsimítással kapcsolatos új alternatívákról, melyek az egyre problémásabban működő, gyenge kompatibilitást mutató MSAA leváltására törnek. Szintén tudjuk, hogy egy-egy új megoldás a driverekbe is bekerül, pontosabban a Radeon HD 5000 és 6000 szériás termékek esetében már be is került az MLAA, vagy más néven morfológiai szűrés. Az AMD elgondolása értékelhető alternatívának tekinthető, de csak Windows 7 és Vista alatt működik, ráadásul DirectX 11-es Radeon szükséges hozzá. Éppen ezért a régebbi Radeon vagy éppenséggel a GeForce kártyákkal rendelkező felhasználók számára nem igazán van opció az élsimításra, amennyiben az adott program nem támogatja az MSAA eljárást.

Hirdetés

Az NVIDIA esetében korábban már beszámoltunk az FXAA-ról, mely egyelőre még nem elérhető a driverekben, de később mindenképpen megérkezik, ám ezt szerencsére nem szükséges kivárni. Pár lelkes programozó ugyanis készített egy FXAA módot a játékokhoz. A béta állapotban lévő csomag csak DirectX 9 alatt működik, de ez alapvetően nem komoly probléma, mivel az MSAA kompatibilitási gondja elsősorban a DirectX9-es API-t használó programokra vonatkozik, azaz az ominózus mód lényegében ott segít, ahol baj van.

Nincs AA és aktív FXAA Nincs AA és aktív FXAA
Nincs AA és aktív FXAA [+]

Az injectFXAA névre keresztelt projekt a harmadik generációs FXAA PC-hez készült verziójára épül. A csomag legfrissebb béta verziója az alábbi linken érhető el, a működéshez pedig szimplán be kell másolni a fájlokat az adott játék könyvtárába, egészen pontosan oda, ahol program futtatható állománya található. Ezután a játékot a szokásos módon kell indítani, és az insert billentyű megnyomásával kapcsolható be/ki az FXAA. A del billentyű is kap egy apró funkciót, méghozzá képet lehet lopni vele az adott programból. Ez azért fontos opció, mert az FXAA az MLAA-hoz hasonlóan a végső képkockára kerül fel, vagyis a hagyományosan alkalmazott print screen az élsimítás nélküli képet menti ki. Természetesen ügyelni kell arra, hogy az előbbi két billentyűhöz a játékon belül semmilyen funkció ne legyen rendelve.

Nincs AA és aktív FXAA Nincs AA és aktív FXAA
Nincs AA és aktív FXAA [+]

A fejlesztők bevallása szerint a mód még nincs kész, így nem garantálják, hogy minden játékban elindul majd az új d3d9.dll állománnyal. Probléma esetén a bemásolt fájlokat csak ki kell törölni, és a program tovább futtatható FXAA lehetősége nélkül. Pár program már alapból tartalmazza egy d3d9.dll fájlt, így arról érdemes biztonsági másolatot készíteni.

Nincs AA és aktív FXAA Nincs AA és aktív FXAA
Nincs AA és aktív FXAA [+]

Az injectFXAA mód elsősorban a GeForce-okhoz készült, de maga az algoritmus teljesen szabványos, vagyis elméletben minden olyan GPU-n működőképes, amely támogatja a DirectX 9.0c API-t. Ennek megfelelően a régebbi Radeonokon és az Intel IGP-ken is lehet próbálkozni. A legújabb drivereket persze ajánlatos feltelepíteni.

Fontos megjegyezni, hogy az injectFXAA mód esetében nem biztosított az eltérő élsimítási technikákkal való kompatibilis. Maga az FXAA és az MLAA algoritmus ugyan bármilyen élsimító eljárás mellett alkalmazható, de ez a mód elsősorban egy hackelt, vagy jobban fogalmazva erőltetett megoldás, vagyis a megfelelő működés érdekében a fejlesztők csak önmagában ajánlják a mód alkalmazását. Emellett a csomag a 64 bites módban futó programok esetében sem alkalmazható.

Az injectFXAA hivatalos fóruma az alábbi weboldalon érhető el, így a frissebb verziók is itt jelennek majd meg.

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

Azóta történt

Előzmények