Minden idők leggyorsabban terjedő API-ja lesz a DirectX 12?

Az E3-on a fejlesztők és kiadók bőszen mutogatták be a friss játékokat, amelyről társoldalunk, a GAMEPOD egy összesítő bejegyzésében lehet olvasni. A PROHARDVER!-t azonban a technikai részletek érdeklik, és a Microsoft Build konferenciáján elejtett kijelentése után feltüzelve csaptunk bele a kérdezősködésbe.

Mint ismeretes a redmondi óriáscég azt mondta, hogy a DirectX 12 lesz minden idők leggyorsabban terjedő grafikus API-ja, és ezt az E3-on is megerősítették, hogy az ünnepi szezonban, illetve a következő év elején igazi dömping lesz. Azt is megtudtuk, hogy a Microsoft alapvető célja közé tartozik, hogy gyakorlatilag minden egyes jövőben érkező játék támogassa a DirectX 12-t. Ezt nem csak a PC-ért teszik, hanem az Xbox One-ért is. A koncepciójuk csupán annyi, hogy a DirectX 12-t támogató játékok úgymond kedvezményes utat kapnak az Xbox One konzol rendkívül fizetőképesnek tekinthető vásárlóbázisához.

A fejlesztők elárulták, hogy a Microsoft az Xbox One-ra ugyanazt a DirectX 12 API-t használja, amely a PC-n is megjelenik a Windows 10-zel. Ennek persze lesz egy mono verziója, ami olyan lehetőségeket is tartalmaz, amely a normál verzióban nincs benne, és persze csak az Xbox One-on érhető majd el, de a multiplatform címek többsége ezt nem fogja használni.

A Microsoft tehát az univerzális áruházon keresztül csábítja a piacot és lényegében csak annyit kell tenni a fejlesztőnek, hogy DirectX 12-vel adja ki a játékot Xbox One-ra az univerzális áruházon belül. Ebben az esetben a program a Windows 10-et futtató PC-ken is elérhető lesz szintén a Microsoft áruházából, vagyis gyakorlatilag nem szükséges portolni, hiszen ugyanazzal a kódbázissal lefedhető az Xbox One és a PC is. Persze a vezérlésre vonatkozóan vannak bizonyos követelmények a Microsoft részéről, így támogatni kell a billentyűzetet és az egeret, illetve az Xbox One gamepadet is, de ez nem tekinthető komoly problémának. Az alkalmazás persze PC-n kiadható más platformokra is, mint például a Steam vagy az Origin (figyelembe véve a korábbi Windowsokat, vagy akár a Linuxot), de ez teljes egészében a fejlesztők döntésén múlik. A fentiek miatt járulékos előnye lesz a DirectX 12-nek a több PC-s port.

A másik előny, amit jellemzően felhoz az ipar a DirectX 12 mellett, az a költséghatékonyság. Az új API beépítése egyszeri fix költség, ami persze függ az adott videojáték-motor struktúrájától, de ha ezt felvállalják, akkor utána minden projekt optimalizálása jóval olcsóbb lesz. Éppen ezért ezen a folyamaton mindenki olyan hamar át akar esni, amilyen gyorsan csak lehet, hiszen egy egyszeri befektetéssel a hosszútávú kiadósok jelentősen megvághatók.

A fejlesztők többsége egyébként abszolút nem tagadja, hogy DirectX 12-re dolgozik, de részleteket az egyes játékokkal kapcsolatban csak később hoznának nyilvánosságra. Ugyanakkor az E3-on hivatalosan is megerősítést nyert, hogy a Deus Ex: Mankind Divided, az Ashes of the Singularity, a King of Wushu és a Fable Legends mellett DirectX 12 támogatást kap az ARK: Survival Evolved és a Gears of War: Ultimate Edition, továbbá a Project Cars fejlesztői korábban már nyilatkozták, hogy DirectX 12-ben 30-40%-kal is gyorsabban fut a játékuk, tehát várható a frissítés itt is.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés