Bár a DirectX 12 API már tesztelhető az Ashes of the Singularity című játék előzetes verziójában a Microsoft úgy döntött, hogy készítenek rá egy saját tesztprogramot is, ami az érkező, Fable Legends című játékra alapoz.
A Lionhead Studios által fejlesztett program az Unreal Engine 4 módosított verziójára épül, de úgy tudjuk, hogy ezek a változtatások, különösen a DirectX 12-es leképező visszakerül majd a videojáték-motor főverziójába, így más is használhatja majd a Microsoft munkájának gyümölcsét. Ez a redmondi óriáscég számára logikus döntés lenne, mert felgyorsítanák a DirectX 12 terjedését, amivel pedig több játékos váltana Windows 10-re.
A Fable Legends elsődlegesen a DirectX 12 két alapfunkcióját használja, név szerint a többszálú parancsfeldolgozást, illetve a multi-engine-t. Előbbinek hála kihasználhatók sok maggal rendelkező processzorok, így például a nyolcmagos megoldásokon a terhelés eloszlása sokkal kedvezőbb lesz a DirectX 11-es módhoz képest, míg utóbbi az aszinkron compute képesség miatt került be, ugyanis az említett program az LPV globális illuminációt, illetve fényszimulálást compute shaderrel oldja meg, amelyek futhatnak a grafikai munkákkal párhuzamosan. Ennek hála előbbi feldolgozása 50, míg utóbbié 69 százalékkal gyorsabb a soros futószalagos modellhez viszonyítva.
Sajnos a program a hír írásának pillanatában nem volt elérhető, így saját mérésekkel nem tudunk előállni, de az AMD kiadott pár adatot ezzel kapcsolatban. Ezek közül a VGA-kra vonatkozó eredmények nem mondhatók túlságosan meglepőnek, legalábbis nagyjából erre lehetett számítani. Az IGP-k esetében viszont nagyon érdekes, hogy az Intel legújabb, Skylake lapkára épülő asztali megoldásait is kiüti a legalacsonyabb fogyasztású AMD APU, az asztali APU-k pedig 3-3,5-szer gyorsabbak. Ennek az oka lehet a megfelelő optimalizálás hiánya, vagy esetleg a beállított IGP-órajel nem optimális a terheléshez, de az sem kizárt, hogy az Intel parancsprocesszora továbbra is túl gyenge a DirectX 12 terhelési szintjéhez, ami egyébként valószínű, ugyanis erre az alapjaiban hardverből eredő limitációra már a 3DMark API Overhead tesztje is rámutatott.
Fable Legends tesztprogram (forrás: TechReport)
Arról egyelőre nincs információ, hogy a tesztprogram mikor lesz letölthető.