A 400-as Adreno sorozattól lesz DirectX 12 támogatás?

Nem titok, hogy a Windows 10 elérhető lesz az ultramobil eszközökre is, méghozzá egy Mobile kiadás formájában, amely a Windows Phone telefonokra is elérhető lesz. Ez a Microsoft számára fontos, hiszen a saját telefonjait is ki szeretné szolgálni, és már a DirectX 12 bejelentésekor sem titkolták el, hogy az említett API is része lesz a váltásnak.

Mivel a Microsoft által kínált Windows Phone telefonok kivétel nélkül Qualcomm rendszerchipet használnak, így lényeges szempont, hogy a modernebb Adreno IGP-k támogassák a DirectX 12-t. Erről azonban konkrétum még nem derült ki. A megjelenéshez közeledve azonban egyre több adat lát napvilágot, így több gyártói dokumentumban feltűnt, hogy az 400-as Adreno sorozat már megfelel a DirectX 12 követelményeinek, és úgy néz ki, hogy kap is hozzá meghajtót.

Természetesen érkezik az 500-as Adreno generáció is a Snapdragon 820-as rendszerchipen belül, amely még hatékonyabb lesz az új API-val. Úgy tudjuk, hogy itt nem kifejezetten az extrákról van szó, hanem az órajelvezérlés áttervezéséről. A 400-as sorozatot ugyanis működésben még a DirectX 11-hez és az OpenGL ES 3-hoz tervezték, ahol megérte úgymond Boost órajelet alkalmazni, mert a grafikus vezérlő belső terhelése nem volt magas, így ezt kompenzálta a normálisnál magasabb órajel beállíthatósága, persze ha a TDP keret engedte azt. Információink szerint az 500-as sorozatnál ez a képesség ugyan megmaradt, de a DirectX 12 tesztprogramok tipikus terhelése jelentősen eltér a DirectX 11-től, így komoly optimalizálást kap a rendszer, hogy az alacsonyabb órajelszinteket stabilan tartsa. Ebből az új generáció lényegében extra sebességet nyer.

A Microsoft számára nagyon lényeges lesz a Qualcomm DirectX 12-re vonatkozó támogatása, hiszen az ultramobil piacon az Apple nagyon elhúzott a Metal API-val. Ezt a hátrányt most a redmondi óriáscég ledolgozza, így az almások első számú kihívójává lépnek elő a komolyabb technikai szintet képviselő ultramobil játékok alá kínált platform tekintetében. Nem mellesleg a DirectX 12 ugyanazt megadja a modern Adreno IGP-t tartalmazó Windows Phone telefonoknak, amit az Apple-nek a Metal, vagyis növeli a teljesítményt, illetve a nagyobb tempó mellett még nő az elérhető üzemidő is.

Azt még nem tudni, hogy a DirectX 12-t a Qualcommon kívül mely ultramobil piacon érdekelt, grafikus vezérlőket tervező cég támogatja még. Nyilván ezt a Microsoft nem tiltja senkinek, de a Windows Phone, mint hardverplatform a Qualcomm rendszereihez van kötve, így a számukra csak a modern Adreno IGP-k kiemelt támogatása fontos.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés