Hirdetés

Megváltozott a Valve gamepadje

Az eredeti koncepció extra gombokat kapott, de még ez sem végleges.

A Valve még az elmúlt év szeptemberében jelentette be a Steam kontrollert, mely újszerű funkcionalitásával próbálta volna megreformálni az eddigi megoldásokat. A jelenleg is zajló Steam Dev Days konferencia alkalmával azonban kiderült, hogy az eredeti ötlet ugyan tényleg forradalmi hatást kelt, de nem minden szempontból nyerő, ráadásul egyes részegységeinek gyártása borzalmasan drága.

Hirdetés

A bétatesztelők visszajelzéseire hallgatva, illetve az árcédulára írandó összeg mérséklése érdekében több szempontból is változott a rendszer. Többek között eltűnt középről az érintőkijelző. Utóbbi egyszerűen drága és sokat fogyaszt, így az üzemidőt is erősen csökkentené. Az persze nincs kizárva, hogy a végleges dizájn közepe tapipadként funkcionál majd, amivel a funkciók egy része megmarad, de kijelzőre nem érdemes számítani. Mindemellett sokan hiányolták a fizikai gombok meglétét, mivel a két kör alakú érintőpad ezeket nem minden szituációban képes kiváltani. A kéréseknek eleget téve a Valve oldalanként négy-négy gombot helyez el az új dizájnon.

Az új Steam kontroller prototípusa
Az új Steam kontroller prototípusa

A fenti képen látható az új koncepció, ami látszatra nem olyan tetszetős, mint az első bekezdésben linkelt eredeti modell, de jó eséllyel egyszerűbben használható. A Steam kontrollert működéséhez egyébként pár AA elem kell majd.

Az új gamepad mellett a Valve bejelentette, hogy a SteamOS multimédiás funkciókat is kap. Ezek kifejezetten a nappaliban felmerülő igényekhez lesznek kialakítva. A médiafájlok lejátszása természetesen alapvető szolgáltatás, de a vállalat még rengeteg céggel tárgyal, hogy tévézésre is befoghatók legyenek a Steam masinák.

Kiderült az is, hogy a Valve szívesen látna olyan koncepciókat is a SteamOS-re építve, amelyek nem erőgépek, leginkább 300-400 dollár közötti árcédulával. Bár a cég a SteamOS eddigi eredményeit sikerként könyveli el, vélhetőleg folyamatosan tárgyalnak a célpiac befogásához szükséges stratégiáról. Minden bizonnyal óhatatlanul felmerülhet a kérdés, hogy jellemzően 1000 dollár feletti termékekkel reálisan mennyi esélyük van a konzolok ellen.

Az sem könnyíti meg a szituációk, hogy a legtöbben a SteamOS-re úgy tekintenek, mint egy PC-s játékpiacot megváltó operációs rendszer, eközben elsődlegesen a nappaliba készül. Többek között a Valve számára a PC tökéletes koncepció, és a Windowst használó PC-s játékosokkal a jövőben sem lesz gond, hiszen ők ma és feltehetően holnap is a Steamről szerzik be a játékokat. A gondot a nappaliba vándorló tömeg jelenti, akik a PC-t konzolra cserélik, és ezzel a Steam helyébe az adott konzolok áruháza lép. A Valve számára egyelőre nem lehet kellemes az a tény, hogy a bemutatott, több mint egy tucat termék közül a nappalis igényeket, azaz a konkrét célpiacot csak két-három modell képes reálisan kiszolgálni.

Hirdetés

Új korszak a hálózati adattárolásban – Bemutatkozik a Synology DS925+

PR Ez a sorozat új mércét állít fel a hálózati adattárolásban: nagyobb teljesítmény, szorosabb ökoszisztéma-integráció és vállalati szintű megbízhatóság – mindezt kompakt méretben.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Valve

Azóta történt

Előzmények