Életjelet mutatott magáról a Source 2 videojáték-motor

A Valve a SteamOS és a nappalival kapcsolatos tervek mellett a játékoktól sem zárkózik el. Utóbbi projektekről persze mélyen hallgatnak, de a Source 2 videojáték-motor készül. Olyannyira, hogy már életjelet is mutatott magáról egy kiszivárgott prezentáción belül. A stúdió a Left 4 Dead 2 című játék Plantation nevű pályáját ültette át az új motorra, az általános részletességet alaposan feljavítva. Utóbbira nyilván szükség volt, hiszen ebből a szempontból az első generációs Source motor már túlkorosnak számít, így az eredeti Plantation pálya helyenként igencsak szögletesnek mondható.


[+]

Információink szerint a Source 2-vel a megszokott irányvonalat követi a Valve, így mondhatni nem küldik padlóra a hardvereket, de azért cserébe nem is lesz a grafika egy lapon említhető a Frostbite 3 és a legfrissebb CryEngine motorra épülő címekkel. Így is lesz azonban alapjaiban új megvilágítási és árnyékolási modell, ami a kiszivárgott képeken jól látszik, de az első generációs Source motorhoz képest a vegetáció minősége is javult. A képeken észrevehető még az ambient occlusion effekt, illetve a globális illumináció is.


[+]

A Source 2 nagy figyelmet szentel majd a fizikai szimulációknak. Nem ám csupán grafikai szinten, hanem konkrétan a játékmenet részeként. Ebből a szempontból a Frostbite 3 fizikai szimulációja nagyon elhúzott mindenkitől, de a Valve minden bizonnyal legalább akkora előrelépést akar elérni, amilyen az első generációs Source motor volt a maga idejében a fizikai modellezés szempontjából. Annyit már tudni, hogy a vállalat a kritikus feladatoknál saját fejlesztésű implementációkra épít.

Az új motorban minden bizonnyal az OpenGL API kapja majd a főszerepet. Windowsra esetleg készíthető DirectX-es port, de tulajdonképpen ez nem szükséges, hiszen az OpenGL a Microsoft operációs rendszerén is elérhető.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Valve

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés