A második negyedévben már jól teljesített a tabletpiac

Az első negyedévben a tabletpiac kiábrándítóan teljesített, a második negyedévben azonban már jók voltak az eladások. A Strategy Analytics piackutatása szerint az elmúlt három hónapban 15,1 millió tablet talált gazdára, ami az IDC első negyedévre vonatkozó 7,2 milliós eredményéhez képest komoly előrelépés.

Az erőviszonyok azonban nem igazán változtak. Az Apple iPad termékek 61,3%-os részesedéssel uralják az egész piacot, míg a rengeteg androidos megoldás 30,1%-on osztozkodik. A Microsoft Windowst használó gépek a piac 4,6%-ára voltak jók, míg a Blackberry Playbook QNX operációs rendszere 3,3%-ot szakított ki a tortából. A többi versenyző 0,7%-ot tudhat magáénak, vagyis jelentéktelen piaci rész jut nekik.

Magasan a legkelendőbb tablet
Magasan a legkelendőbb tablet

Neil Mawston, a kutatás vezetője szerint jelenleg egyetlen Android operációs rendszerre építő gyártó sem képes olyan értékes terméket kiállítani, mint amilyen az iPad, így az iOS egyértelműen úralja a piacot, míg az androidos termékek iránt az igény nem túl magas. A jövőben azonban változhat a felállás, ugyanis az Amazon állítólag egy olyan tableten dolgozik, amely várhatóan Androidra épít, így esetleges megjelenésével a Google operációs rendszere drasztikus növekedésbe is kezdhet.

Érdemes kiemelni, hogy az eladások a globális adatok, ám az egyes piacokon nagyon más az operációs rendszerek részesedése. Az Egyesült Államokban az Apple gyakorlatilag minden alternatívát szó szerint letarol, így az Android elterjedtsége a legnagyobb felvevőpiacon meglehetősen gyenge. A szintén komoly eladásokat generáló Kínában viszont pont fordított a helyzet. Az elképesztően olcsó tabletek komoly húzóerőt képviselnek a keleti országban, így ott inkább az Apple van komoly hátrányban. Az alacsony árszinteken árult tabletek eladásai természetesen jelentősen javítják az Android globális pozícióját.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés