Jövőre kap több GPU-s módot a CryEngine

A CryEngine 5.4 a DirectX 12 API-ra hozza el a képességet.

Nemrég írtunk arról, hogy a Crytek nagyon beindította a CryEngine fejlesztését, és aminek az útiterve az 5.3-as verzióig ismert is volt, de most előkerült az 5.4-es változat is. Ez már csak a következő év februárjában érkezik, de végre támogatni fogja a több GPU-s módot a DirectX 12 API-ra vonatkozóan.

Ennek a jelentőségét talán nem sokan értik, hiszen a legtöbben elvárható minimumként tekintenek erre, de valójában megfelelő több GPU-s támogatást építeni egy videojáték-motorba nagyon költséges, nem beszélve arról, hogy rendkívül pici az a piaci szegmens, ahol igénylik ennek a meglétét. A licencelésre szakosodott cégek közül az Epic például kerek-perec kijelentette, hogy az Unreal Engine 4 DirectX 12-es több GPU-s módja nem a hagyományos két-három VGA-val rendelkező, hanem az IGP-t és dedikált GPU-t is tartalmazó konfigurációkat célozza.

Úgy néz ki, hogy a Crytek lesz az első olyan motorlicencelésre koncentráló cég, amely tényleg olyan több GPU-s támogatást akar kínálni CryEngine-be, amilyet a játékosok tényleg elvárnak. Ennek a működési elve azonban még nem részletezett, ugyanakkor a klasszikus AMD CrossFire, illetve NVIDIA SLI rendszerekhez készül, noha ezeket DirectX 12 alatt már nem érdemes így nevezni.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés