Hirdetés

Jövőre kap több GPU-s módot a CryEngine

A CryEngine 5.4 a DirectX 12 API-ra hozza el a képességet.

Nemrég írtunk arról, hogy a Crytek nagyon beindította a CryEngine fejlesztését, és aminek az útiterve az 5.3-as verzióig ismert is volt, de most előkerült az 5.4-es változat is. Ez már csak a következő év februárjában érkezik, de végre támogatni fogja a több GPU-s módot a DirectX 12 API-ra vonatkozóan.

Hirdetés

Ennek a jelentőségét talán nem sokan értik, hiszen a legtöbben elvárható minimumként tekintenek erre, de valójában megfelelő több GPU-s támogatást építeni egy videojáték-motorba nagyon költséges, nem beszélve arról, hogy rendkívül pici az a piaci szegmens, ahol igénylik ennek a meglétét. A licencelésre szakosodott cégek közül az Epic például kerek-perec kijelentette, hogy az Unreal Engine 4 DirectX 12-es több GPU-s módja nem a hagyományos két-három VGA-val rendelkező, hanem az IGP-t és dedikált GPU-t is tartalmazó konfigurációkat célozza.

Úgy néz ki, hogy a Crytek lesz az első olyan motorlicencelésre koncentráló cég, amely tényleg olyan több GPU-s támogatást akar kínálni CryEngine-be, amilyet a játékosok tényleg elvárnak. Ennek a működési elve azonban még nem részletezett, ugyanakkor a klasszikus AMD CrossFire, illetve NVIDIA SLI rendszerekhez készül, noha ezeket DirectX 12 alatt már nem érdemes így nevezni.

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

Azóta történt

Előzmények