Rendkívül baráti üzleti modellel futott be a CryEngine V

A korábbi GDC rendezvények igazán komoly bejelentéseket tartogattak a független fejlesztőknek, hiszen például egy éve majdnem ingyenessé váltak a népszerű videojáték-motorok. Nyilván innen már nehéz továbblépni, hiszen a következő szint az lenne, hogy a motor fejlesztője fizet a használatért, de ez eléggé abszurd gondolat, és nem is történt ilyen bejelentés. A CryEngine azonban az elmúlt évben nem vált majdnem ingyenessé, tehát a Cryteknek még volt mozgástere. Be is jelentettek egy rendkívül baráti üzleti modellt, amely a CryEngine V-tel érkezik.

Az egyik legfontosabb tényező, hogy a CryEngine V ingyenes lesz, így gyakorlatilag bárki letöltheti, elérheti a teljes forráskódot, kiadhat rá bármit, akár pénzért is, és a Crytek nem kér érte semmit. Ennél az opciónál azonban egy jobbat is kínálnak, ugyanis létrehoztak egy "fizess amennyit akarsz" konstrukciót, ami azért lehet érdekes a független fejlesztőknek, mert a befizetett összegnek csak egy meghatározott minimumát teszi zsebre a Crytek. Ez azt jelenti, hogy egy tetszőleges összeg után a Crytek minimum 30%-ot fog saját részre felhasználni, de a licencelő beállíthat nagyobb arányt is, így akár a teljes összeg odaadható a Cryteknek. Az igazán érdekes rész ott jön, hogy a befizetett, de nem Crytek számára ajánlott pénz bekerül az új Indie Development Fund programba. Utóbbi arra szolgál, hogy a Crytek kiválassza a CryEngine V-tel készülő legjobb projekteket, és azok megvalósítását anyagilag segítse. Ide azok a független fejlesztők nevezhetnek, akik valamekkora összeggel hozzájárultak a CryEngine fejlődéséhez, vagyis fizettek valamekkora összeget a technológiáért.

Maga a modell azért nagyon ötletes, mert bár a CryEngine V elérhető ingyenesen is, de némi pénz befizetése mellett akár jobban is lehet járni, mert van esély arra, hogy a Crytek az adott projektet kiválasztja és bizonyos összeggel támogatja az elkészültét. Ilyen formában a független fejlesztők egy olyan lehetőséget kapnak, hogy az anyagi lehetőségeiknek megfelelően ne csak a Cryteket, hanem gyakorlatilag egymást is támogassák.

A CryEngine V technológiailag is komoly előrelépés. Egyrészt támogatja a DirectX 12 API-t, továbbá ennek megfelelő kapott egy átdolgozott alacsony többletterhelésű leképezőt is, ami nagymértékben javíthat a teljesítményen. Az Audiokinetic Wwise mellé bekerült a Firelight fmod middleware támogatása is, illetve kapott a rendszer egy új API-t is, amellyel C# nyelven is lehet scripteket írni. Megújult még a részecskeszimuláció, amely immáron szinte teljesen a grafikus vezérlőn fut, illetve elkészült egy volumetrikus felhőket generáló rendszer, amely elsődlegesen a virtuális valóságban lesz fontos tényező. Ha ez nem lenne elég, akkor új felhasználói felület és új programindító várja az érdeklődőket.

A Crytek a CryEngine V mellé bevezeti még a CryEngine Marketplace és a CryEngine Answer szolgáltatásokat. Előbbi egy online piactér lesz, ahol a felhasználók CryEngine V-höz optimalizált tartalmakat adhatnak el, míg utóbbi egy dedikált kommunikációs csatorna a felhasználók számára.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés