Hirdetés

Dobta a CryEngine videojáték-motort a Star Citizen

A régóta fejlesztett csodaprojekt a Lumberyardra állt át, elsődlegesen az Amazon szolgáltatásai miatt.

A CryEngine körül rendkívül izgalmasan alakul az év vége, ugyanis a videojáték-motort fejlesztő Crytek szinte az összes fejlesztőstúdióját bezárja, de valószínűleg a Star Citizen című csodaprojektet fejlesztő CIG (Cloud Imperium Games) váratlan akciója is komoly alapot ad majd a további, Crytek végét vizionáló pletykáknak.

Hirdetés

A hivatalos adatok szerint a Star Citizen című játék a CryEngine videojáték-motort a Lumberyardra cserélte, amely az Amazon fejlesztése. Azért nagy váltásról nincs szó, mivel a Lumberyard alapja a CryEngine, hiszen utóbbit az Amazon igen speciális formában licencelte. A váltásba nem kell túl sokat belelátni, ugyanis egyáltalán nem a Crytek kellemetlen piaci helyzete okozta, csupán a Lumberyard rendelkezik olyan szolgáltatásokkal, amelyeket a Star Citizen moduljai ki tudnak használni, kiemelve itt az AWS Cloud elérhetőségét. Utóbbi azért hasznos a Star Citizennek, mert a játék – az egyjátékos modult leszámítva – mégiscsak egy MMO, és a működéshez a szerver oldalon is megfelelő infrastruktúra kell. Az AWS Cloud pedig megfelel a célnak, így a szükséges erőforrást lényegében csak bérelni kell az Amazontól. Nem beszélve arról, hogy ehhez nyilván terméktámogatás is jár, vagyis a szerver oldali karbantartás is lényegesen egyszerűbb, mintha a CIG házon belül oldaná meg. A Twitch szolgáltatások integrációja sem jön rosszul, ha már a játék erősen épít a közösségi élményre.

A CIG számára a váltás nem jelenthetett többletmunkát. A fejlesztés során az eredeti CryEngine-t már jelentősen átírták. Nyilván egy teljesen új videojáték-motort erősen megéreznének, de a Lumberyard nagyon hasonlít az alapjául szolgáló CryEngine-re, így az eddigi fejlesztéseiket nagyon egyszerűen tudták integrálni. Emiatt a váltásnak gyakorlatilag csak előnyei vannak a fenti szolgáltatások formájában. A jelenlegi kódbázis integrációja zökkenőmentesen lezajlott, és a 2.6-os alpha állapotú kiadás már a Lumberyardon fut.

A Crytek nézőpontjából a váltás nem igazán jelent problémát, mivel a Star Citizenhez eddig sem kötődtek túl szorosan. A fejlesztés elején a Cloud Imperium Games egyéni formában licencelte a CryEngine-t, és erre vonatkozóan már kifizettek mindent a Crytek számára. Innen nézve tehát az utóbbi cégnek, pusztán anyagi szempontból mindegy, hogy a Star Citizen Lumberyardra váltott. A közvetített üzenet szempontjából viszont mégis kellemetlen, főleg a rossz időzítés miatt, hiszen végeredményben úgy tűnik az egész, hogy az egyik legnagyobb partner menekül a CryEngine-ről.

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés