Hirdetés

2018. augusztus 14., kedd

Útvonal

Hírek » Videokártya rovat

Nagyon a Vulkan API-ra szavaz a háttérben az Intel

  • (f)
  • (p)
Írta: | | Forrás: PROHARDVER!

A vállalat rendhagyó, konkurens technológiára építő stratégiája specifikus problémákkal szembesül.

Még februárban írtunk arról, hogy az Intel felerősíti a játékfejlesztők támogatását, amire korábban már volt példa, de Brian Krzanich egy adott időszakban a leépítés mellett döntött, ám most aktívan folyik az újraszervezés. A vállalat azonban közel sincs egyszerű helyzetben, mivel úgy alakult a helyzet, hogy nem csak a saját rendszerére kell, hogy figyeljen. Itt az elsődleges probléma a Kaby Lake-G kódnevű fejlesztés, ami a nagyobb teljesítmény iránti igényeket fedi le, illetve nemrég futotta be az az információ is, hogy ha a helyzet megkívánja, akkor attól sem zárkózik el a cég, hogy bevessen egy szimpla Radeont.

Hirdetés

Advertisement

A probléma ott keletkezik, hogy miképpen lehet úgy támogatni a játékfejlesztőket, hogy egyrészt az adott alkalmazás jól működjön az Intel saját IGP-in, illetve a pár éves mellékvágányként megtartandó AMD-s fejlesztéseken is. Információink szerint az Intel jelenleg teljesen lemondott a hagyományos API-król. Akkora a saját és az AMD DirectX 11-es implementációiban a különbség, hogy egyszerre nem lehet optimális élményt kínálni a Kaby Lake-G platformot használó rétegnek, illetve az Intel IGP-ken ragadt vásárlóknak. DirectX 12-ben már valamivel kedvezőbb a helyzet, főleg a Gen9-es architektúrát számítva, és alapvetően az Intelnek ez számít, de a Santa Clara-i óriáscég leginkább a Vulkan API használatára beszéli rá a fejlesztőpartnereit.

A Vulkan első hallásra furcsának tűnik, hiszen köztudott, hogy az Intel készült el a legkésőbb a saját implementációjával, de azóta tényleg elképesztő mennyiségű pénzt ölnek bele, sokkal többet, mint a DirectX 12-be, így az elmúlt pár hónapban kiadott meghajtóik meglepően jól muzsikálnak a nyílt specifikációjú explicit API-val. Nagyon jól látszik az is, hogy az Intel szépen leköveti az opcionális, SPIR-V shaderekre vonatkozó kiterjesztések tekintetében az AMD-t. Többek között a shader stencil export kezelése nem lenne fontos számukra, hiszen ehhez leginkább az AMD ragaszkodik, de mivel a Kaby Lake-G miatt már érdekük fűződik a terjedéséhez, így beépítették a támogatást az Intel IGP-kre is, biztosítva a megírt kódok kompatibilitását.

Az Intelnek persze sose lesz kedvező az a helyzet, hogy gyakorlatilag kétféle, sok szempontból jelentősen eltérő GPU-architektúrát kínálnak a megvásárolható termékeikben, de ezek kifejezetten jó minőségű támogatását a Vulkan alól tudják a legjobban megoldani, illetve szintén lényeges tényező lehet számukra, hogy ezzel az API-val egyetlen parancspufferre vonatkozó funkciót sem kell emulálniuk. Más explicit API mellett ezt nem tudják biztosítani.

Hirdetés

Copyright © 2000-2018 PROHARDVER Informatikai Kft.