Infók a PlayStation 3 grafikus processzoráról

A Game Developer Conference-en a PlayStation 3 játékkonzolról tartott előadásban megerősítették, hogy a megjelenítést az NVIDIA által NV47 néven fejlesztett, majd később G70/G71 kódnéven a GeForce 7800-as és 7900-es videokártyák révén ismertté vált grafikus processzorra alapozzák. A konzol RSX (Reality Synthesizer) néven emlegetett GPU-ja így az ATI által tervezett és az Xbox 360-ban helyet kapó Xenostól eltérően nem egységes shadereket kap, hanem 24, darabonként két-két ALU-val ellátott pixelfutószalagot fog tartalmazni.


Forrás: Game Watch

A konzol bemutatásának késlekedése ily módon pozitívummal is szolgál, hiszen nemrég az NVIDIA is átállt a 90 nm-es csíkszélességű gyártástechnológiára, így valószínűleg az RSX is 90 nm vagy annál kisebb csíkszélességen készülhet, könnyebbé téve ezzel a hűtést, és a gazdaságosabb gyártás miatt esetleg több pénzt hagyva a vásárlók zsebében.


Forrás: Game Watch

Az RSX ugyanakkor lényeges pontokon különbözik az asztali PC-kbe szánt grafikus chipektől, ugyanis a Cell processzorral történő kommunikációhoz nem PCI Express, hanem FlexIO interfészt fog használni, és 256 bitről 128 bitre csökken a memóriabusz szélessége. A megadott 22,4 GB/s-os memória-sávszélesség a GeForce 7600 GT idevágó értékével egyenlő, amiből 700 (effektíve 1400) MHz-es VRAM-órajelre lehet következtetni. Felvetődik ugyanakkor a kérdés, hogy megtartják-e a 16 ROP egységet, vagy inkább megfelezik számukat. A grafikus vezérlőt nem meglepő módon képesnek mondják a 720p (1280x720 pixel), illetve 1080p (1920x1080 pixel) HDTV felbontások kihasználására is.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés