Az Imagination asszisztál az ARM memóriakímélő eljárásához

Az ARM nagyjából másfél évvel korábban mutatta be a GL_EXT_shader_pixel_local_storage kiterjesztést, amely az OpenGL ES 3.0-s API-ra épít. A koncepcióra az ultramobil piac iránt érdeklődő szoftvercégek közösen felfigyeltek, hiszen egy olyan rendszerről van szó, amely a TBR elven működő integrált grafikus vezérlőkön található beépített memóriát használja az elterjedt koncepcióknál sokkal hatékonyabban.

Az ultramobil piacon mindig a memória-sávszélesség a legnagyobb probléma, így minden olyan eljárás jól jön, amellyel a memóriabusz kímélhető. Az ARM GL_EXT_shader_pixel_local_storage kiterjesztése pont erre való, ugyanis a különböző deferred leképzők mellett számos render target szükséges, de a kiterjesztés használatával az ugyanahhoz a pixelpozícióhoz tartozó köztes adatok memóriabuszra kirótt terhelése zéró lesz.


A PLS első bevetése Transporter demonstrációban

A PLS-nek rövidített technikát egyelőre csak az ARM Midgard architektúrája támogatja, de megtudtuk, hogy az Imagination az év második felében kiad egy olyan meghajtót, amely a Rogue architektúrára épülő PowerVR IGP-khez is engedélyezi a fentebb említett kiterjesztés használatát. Ez bizonyos játékokban nagyon durva tempóelőnyt biztosít majd a modernebb Mali és PowerVR megoldásoknak, ráadásul elég nagy ezek elterjedtsége is, hogy a fejlesztők számításba vegyék a GL_EXT_shader_pixel_local_storage használatát. Utóbbi egyébként nem része a szabványnak, illetve még a Google AEP kiterjesztésének sem, de hasznosságát senki sem vitatja.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés