Konzoldizájnnal szeretne az okostévékbe bekerülni az Imagination

Az Imagination azon kevés cégek egyike, amely ténylegesen érdeklődik mindenféle konzolpiacra szánt termék után, ami jó hír, hiszen így van, illetve lesz ellenfele az AMD-nek ezen a területen. Bár az Imagination az Xbox One konzolt nem tudta megszerezni magának, és úgy néz ki, hogy egy 2016-ban érkező, még be nem jelentett konzolról is lecsúsztak, a konzolokba szánt dizájnra vonatkozó terveket nem adják fel.

Hirdetés

Úgy tudjuk, hogy a cég most a tévégyártók körül legyeskedik, és többféle dizájnt kínálnak fel számukra, amelyek MIPS I6400-as magokat és PowerVR IGP-t tartalmaznak, ezen belül is Rogue vagy sugárkövetéssel felturbózott Wizard architektúrára épülőket. A tévégyártókkal már csak azért is érdemes számolni, mert okostévéket mindenki szállít már ma is és ez nem változik meg a jövőben sem, viszont egyre többet kell ahhoz kínálni, hogy egy cég megkülönböztesse magát a másiktól. A tévékben szállított úgymond konzol egy érdekes lehetőség, hiszen a terjedése pusztán azért biztosított, mert tévét időről-időre mindenki vásárol, így esetlegesen a fejlesztőknek is meg lesz egy olyan felhasználóbázis, amelyre már megéri dolgozni. Például az Imagination Wizard architektúrája nagyszerű, de egyelőre sehova sem jut, mert konkrétan nincs rá épülő termék.

Az Imagination jelenleg leginkább azért veszít az AMD-vel szemben a konzoldizájnok megpályázásánál, mert az AMD architektúrájának a dokumentációi, illetve a felkínált fejlesztőeszközök jobb optimalizálási lehetőségeket teremtenek. Utóbbi egy konzoldizájnnál rendkívül fontos, mert arra majdnem egy évtizedig építhet az adott megrendelő, tehát a fejlődés a hardver folyamatos megismerésével lesz biztosítva. Ebből a szempontból azonban az Imagination tanul a korábbi hibákból, és egyre több dolgot elárulnak az architektúrájuk működéséről, illetve egyre jobbak a fejlesztőeszközök is, gondolva itt arra, hogy csak az AMD és az Imagination kínál GPU disassemblert. Az Imagination csomagjából egyedül a futószalagok működésére vonatkozó jellemzők hiányoznak, de ezeket relatíve könnyű kitapasztalni.

Az Imagination egyébként elsődlegesen Android TV-ben gondolkodik, ami igazából adja magát, de amíg a Google nem igazán foglalkozik még a Vulkan API-val, addig az Imagination kérésre beépíti a saját Android TV csomagjába. Utóbbi lényeges szempont egy konzoldizájn esetében, hiszen sok okostévét gyártó cég szeretne jobb képességeket kínálni, mint amire az Android TV lehetőséget ad, de nem szeretnének saját grafikus és compute API-t tervezni. Ez egyszerűen nem kifizetődő számukra, viszont egy saját áruházba egyszerű feltölteni az adott tévével kompatibilis, Vulkan API-t használó játékokat, ami a lehetséges kockázatok mérlegelése után egy jóval vállalhatóbb irány.

Arról egyelőre nincs adat, hogy az Imagination sikerre viszi-e a terveket, de az esélyük megvan rá, és láthatóan értik a problémák szoftveres hátterét, amire dolgozzák is ki a különféle megoldásokat. Az biztos, hogy az Android TV szempontjából előnyösebb helyzetben vannak az AMD-nél, mert utóbbi céget az Android mint platform nem különösebben érdekli, legalábbis jelenleg biztosan nem. Ezen a területen tehát bőven van keresnivalója az Imaginationnek.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés