Frissült az ARM Mali sorozata

Az ARM nagyjából két éve mutatta be a Mali-T600-as sorozatot, amelyet hozzávetőleg egy éve követett a Mali-T700-as generáció. A vállalat természetesen idén is újít, így most bemutatkozott a Mali-T820, Mali-T830 és Mali-T860 jelzésű megoldás.

Hirdetés

Az alapokat tekintve a Midgard architektúrára köszön vissza, ami az úgynevezett Tri-Pipe metodikát használja, vagyis a shader feldolgozónként belül a feldolgozás három különböző futószalagra oszlik. Azon belül a 256 bites vektoros feldolgozók száma egy vagy kettő lehet. Természetesen több aritmetikai végrehajtó nagyobb teljesítményt, de nagyobb fogyasztást is jelent. Egy shader egységen belül a Mali-T720 egy, míg a Mali-T830 és Mali-T860 kettő vektormotort használ. Tulajdonképpen az ARM nem változtat a recepten, így a Mali-T800-as generáció a fogyasztásra és a lapkán elfoglalt helyre optimalizál, illetve növekszik a felkínált tudásszint. Ebből a szempontból a Mali-T860 lett érdekes, amely az energiahatékonyság szempontjából 45%-kal teljesíti túl az elődjét ugyanazon a gyártástechnológián, mindemellett még kevesebb helyet is igényel az adott lapkán.

ARM Mali-T860
ARM Mali-T860 [+]

Az elődök általános jellemzői természetesen megmaradtak, illetve shader feldolgozónként továbbra is minimum 32 kB-os kapacitás az ajánlott a megfelelően gyors működés érdekében. Ettől persze el lehet térni, de annak komoly következményei lesznek a teljesítményre vonatkozóan. A gyorsítótár egyébként részben megosztott a shader feldolgozók között, pontosabban a Mali-T820 és Mali-T830 maximum négy, míg a Mali-T760 maximum nyolc shader feldolgozót szolgálhat ki ugyanabból az L2 cache-ből.

A Mali-T820 és Mali-T830 maximum 256 kB-os gyorsítótárat használhat, míg a Mali-T860 már az általános számításokra készült, így igény esetén két darab 1-1 MB-os, vagyis összesítve 2 MB-os tár is beépíthető. Mindezek mellett mindkét megoldás tartalmaz még legalább egy MMU-t az I/O koherencia biztosítására. Fontos kiemelni, hogy bár egy L2 gyorsítótár, fizikai szinten maximum 8 shader feldolgozóhoz tartozhat, logikai szinten egy dedikált területet maximum négy shader feldolgozó érhet el.

ARM Mali-T820 és Mali-T830
ARM Mali-T820 és Mali-T830 [+]

A skálázhatóság igen széles határok között lehetséges, így a Mali-T820 és Mali-T830 minimum 1 maximum 4 shader feldolgozót tartalmazhat, míg a Mali-T860 már maximum 16 shader feldolgozót használhat. Az API-k szempontjából mindkét újdonság támogatja az OpenGL ES 3.1-et, az OpenCL 1.2-et, az OpenVG 1.1-et, a DirectX 11-et és a Renderscriptet. Mindemellett az ASTC textúratömörítési formátumot is kezelik, támogatják az ARM pixelgyilkos eljárását, illetve rendelkeznek az úgynevezett Transaction Elimination és Smart Composition technikával. Jelentős újítás viszont, hogy megjelenik a 10 bites YUV formátum natív támogatása.

Az ARM kiemelte, hogy a Mali-T860-as opció támogatja a DirectX 11.1/11.2-t is, de ez túlzottan nem fontos a vállalat által megcélzott piaci területeken. A Google AEP kiterjesztések támogatása is megoldható egy új grafikus meghajtóval, de a cég erre annyira nem koncentrál, mivel a fejlesztők belátható időn belül nem szeretnék használni az Android Extension Packet.

  • Kapcsolódó cégek:
  • ARM

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés