A Khronos Group szállítja a Vulkan API fejlesztőeszközeit

A Khronos Group még március elején mutatta be a Vulkan API-t, amelynek a specifikálása jól halad, hiszen például a SPIR-V köztes réteg már a 0.99-es verziónál tart, így közel véglegesnek tekinthető. A gyors munkának hála a konzorcium a partnereivel együttműködve elkezdte szállítani a fejlesztőeszközöket az érdeklődő nagyobb szoftvercégek és fontosabb fejlesztők felé.

Hirdetés

Megtudtuk, hogy két előre összeállított csomag közül választhatnak az érintettek. A Khronos Group Nexus Playert kínál az Androidban érdekelt fejlesztők számára, amelyen egy módosított Android fut nyilván beépített Vulkan implementációval. Ennek az alapja egy Intel Atom Z3560-as SoC, amelyben egy Imagination PowerVR G6430-as IGP dolgozik. Az Imagination a rendszerhez biztosítja a dokumentációt, illetve a disassemblert, valamint teljes technikai támogatást is kínálnak, annak érdekében, hogy a fejlesztők jobban megismerhessék a Rogue kódnevű architektúra rejtelmeit.

A másik csomagot a Valve kínálja, amely egy SteamOS-t futtató PC egy még be nem mutatott Intel Broadwell lapka mérnöki mintájával felszerelve. Ez technikailag nem olyan hardver, amely kereskedelmi forgalomban kapható lesz, többek között a turbó sem működik benne, de stabilan végzi a dolgát, így programfejlesztésre szinte tökéletes alapot ad. A Gen8 architektúrára épülő IGP-hez ráadásul a Valve írja a meghajtót és a shader fordítót is. A csomagot az Intel dokumentációjával szállítja a Valve, továbbá extraként írnak hozzá saját disassemblert, hogy a fejlesztők jobban átláthassák az alacsony szintű optimalizálás rejtelmeit.

Természetesen a Vulkan API-ra a munkát meg lehet kezdeni a meglévő PC-ken is, akár Windows operációs rendszer alatt, de ehhez a gyártók segítségét kell kérni. Ugyanakkor a Khronos Group erősen ajánlja a fenti fejlesztői csomagok igénylését, hiszen ezek segítségével meg lehet ismerkedni más platformokkal is. A konzorciumtól megtudtuk, hogy fontosnak érzik a fejlesztők képzését az új iránnyal kapcsolatban, így az Xbox One és a PlayStation 4 bűvköréből kitörve meg kellene ismerniük más GPU-architektúrákat is.

Ez érthető lépés, hiszen a két konzolból a fejlesztők az AMD GCN architektúráját már megtanulták, így meg kell érteniük, hogy az alkalmazás optimalizálásánál mire figyeljenek, hogy az más architektúrákon is jól fusson. Az Imagination Rogue és az Intel Gen8 architektúra felkínálásával a fejlesztők tapasztalatainak kiszélesítse a cél, ugyanis az alacsonyabb szintű hozzáféréssel a grafikus meghajtó kvázi eltűnik, így számítani fog, hogy az adott videojáték-motor fejlesztésénél a programozók mennyire ismerték az egyes GPU-architektúrákat.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés