A Grand Theft Auto V már nem számít mai címnek, elvégre nagyjából tíz éve jelent meg PC-re, de még ma is népszerűnek számít a játékosok körében. A Rockstar Games valószínűleg ezt a rajongást szeretné meghálálni egy március 4-én érkező technikai frissítéssel, ami felújítja a szóban forgó program leképezőjét.
A hivatalos bejelentés értelmében a DualSense gamepad, illetve a Dolby Atmos rendszerek kezelése mellett elérhető lesz a DirectStorage támogatása, így a játék sokkal gyorsabban fog betölteni. Bár ehhez az API-hoz nem kötelező az SSD, a Rockstar Games minimum elvárássá tette, valószínűleg jó okkal, hiszen a DirectStorage leginkább gyors adattárolóval hasznosítható újítás. Itt kihangsúlyoznánk, hogy papíron ajánlott a DirectStorage-et támogató SSD, de valójában mindegyik SSD ilyen, annak ne üljön fel senki, hogy némelyik gyártó ezzel a marketingjelzővel reklámozza az újabb modelljeit.
A stúdió beépítette az egyes felskálázókat is, így számítani lehet az FSR1-re, az FSR3-ra, valamint a DLSS3-ra. Azt nem tudni, hogy képgenerálás lesz-e, külön nincs kiemelve.
A fő változást a sugárkövetés adja majd, ugyanis a PC-s kiadás is megkapja az aktuális PlayStation és Xbox konzolokon már elérhető effekteket az árnyékokra, illetve a visszatükröződésre, továbbá lesz még jelenetszinten számolt ambient occlusion és globális illumináció, amelyek PC-exkluzívak.
A fentiek miatt a Rockstar Games kötelezően vált egy explicit API-ra, mivel az újítások zöméhez Vulkan vagy DirectX 12 szükséges. Várhatóan az utóbbi lesz támogatva, de erről hivatalos megerősítés még nincs. A nagy kérdés, hogy ennek az implementálása hogyan lesz megoldva, mert a Grand Theft Auto V alapját képező RAGE videojáték-motor még a DirectX 10, 10.1 és 11 API-kra lett tervezve, és ezekről azért nehezebb az átállás. Az egyik megoldás, ha a fejlesztők natívan támogatják majd az új explicit API-t, és ekkor jó teljesítményre lehet számítani a frissítéstől. Volt azonban már ellenpélda is a The Witcher 3: Wild Hunt esetében, ahol a DirectX 12 pusztán a Microsoft D3D11On12 mapping layerét használva lett kihasználva, és emiatt igen rossz lett az élmény.
Egyelőre érdemes reménykedni a natív módszerben, különben teljesen felesleges egy technikai frissítést kiadni, ahogy a The Witcher 3: Wild Hunthoz is az volt. Azért jó jel, hogy a Rockstar Games az utóbbi időben odafigyel a PC-re, és kellő humánerőforrásuk van levezényelni egy normálisan megvalósított átállást.