Érdekes fejlesztés készül a DirectX 12 API-ba, amely tovább csökkenti a rendszer többletterhelését, méghozzá azáltal, hogy bizonyos DDI objektumpointerek közvetlenül megcélozhatják a grafikus meghajtó DDI függvénytábláját. Ezáltal ezeket a jövőben nem szükséges majd a virtuális függvénytáblába betölteni, így a processzor kevesebb időt tölt majd a feldolgozásukkal.
Hirdetés
Itt alapvetően olyan API hívásokról van szó, amik a leképezéshez mindenképpen szükségesek. A jelenlegi működés mellett mindegyik ilyen API hívás jelent némi többletterhelést az API futtatási környezetében, illetve az adott gyártó, felhasználói módú eszközillesztőjében. Persze nem kell nagy extra munkára gondolni, de valamekkora processzoridőt mindenképpen lekötnek.
Az új Runtime Bypass képesség a API futtatási környezetéből eredő többletterhelést eliminálja, ugyanis a nevének megfelelően megengedi, hogy az egyes API hívások közvetlenül a grafikus meghajtót célozzák meg.
A Microsoft az újítást tesztelési céllal elérhető az Agility SDK 1.716.0-preview csomagban, de később hivatalosan is része lesz a szabványnak. A működéshez természetesen kompatibilis eszközillesztő szükséges, illetve mivel a változás a futtatási környezetben történik, ezért az operációs rendszert is frissíteni kell, hogy aztán a változás kihasználható legyen.
Mivel az alkalmazás oldalán nincs szükség semmilyen módosításra, így az összes már kiadott, illetve jövőben érkező DirectX 12-es programmal kompatibilis az újítás, és ettől némi gyorsulás is várható. Ennek mértéke persze nagyon eltérő lesz, de bizonyos konfigurációkon, főleg CPU-limit mellett 5%-os extra tempóra is lehet számítani. A gyakorlatban persze legtöbbször inkább plusz 1-2% várható.