Hirdetés
A Google még a 2019-es év tavaszán mutatta be a Stadia nevű, felhőalapú játékszolgáltatását, amelyről a linkelt hírben részletesen beszámoltunk. A rendszert jól beintegrálta a cég a saját szerverparkjába, de nehézséget okoz az, hogy csak natívan Linuxra írt játékokat futtat, és ezeket a portokat nem feltétlenül írják meg a fejlesztők.
A Google for Games Developer Summit rendezvényen azonban lesz egy érdekes előadás, amely pont ezen változtathat. A leírás szerint a vállalat itt arról a technológiáról fog beszélni, amit azért fejlesztettek, hogy a Stadia módosítás nélkül is képes legyen Windows operációs rendszerre kiadott játékokat futtatni. Ez nagyon hasznos lehet a cégnek, hiszen így eltűnik a natív Linux portra vonatkozó igény, ami sokkal vonzóbbá teheti a szolgáltatást a fejlesztők számára, hiszen a licenckonstrukcióról kell megegyezni a keresőóriással.
Az eddigi adatokból arra lehet következtetni, hogy a Google megoldása teljesen saját fejlesztésű, de valószínűleg hasonló lehet a Valve-féle Steam Play koncepciójához.