Radikálisan megkönnyíti a Vulkan API-ra való portolást a DXVK-Native

Persze ennek az ára a potenciálisan kinyerhető teljesítmény beáldozása, de sokak számára így is elfogadható alternatíva lesz.

A DXVK már egy ideje biztosítja a Windows operációs rendszerre tervezett DirectX 9, 10 vagy 11 API-t használó játékok futtatását a Linux disztribúciókon, ami a Wine kompatibilitási rétegen keresztül valósítható meg. Ez önmagában nagyszerű, de a DXVK ennél többre is alkalmas lehet, így megszületett a DXVK-Native, ami jelentősen megkönnyíti a Vulkan API-ra való tényleges portolást.

Itt arról van szó, hogy a DirectX 9, 10 vagy 11 API-t használó játékok futtathatók a DXVK-n keresztül, ugyanis utóbbi az említett API-kat implementálja magára a Vulkan API-ra. Programba integrált formában már nem kell a Wine kompatibilitási réteg a működéshez, ugyanis maga a DXVK-Native a nevének megfelelően natívan is működik, tehát az alkalmazás oldalán egy Vulkan leképezőt biztosít, amely minden olyan operációs rendszerre jó lehet, ahol a Vulkan API egyáltalán elérhető.

A DXVK-Native egyik nagy előnye, hogy rendkívül gyorsan beépíthető, de ez egyben egy hátrány is, mert maga a program még mindig a DirectX 9, 10 vagy 11 API-ra tervezett kóddal fut, csak egy ezzel kompatibilis Vulkan implementáción keresztül. Ez azért fontos információ, mert ilyen formában nem lehet elvárni a Khronos Group explicit API-jában rejlő lehetőségek kihasználását. Emiatt általánosan elmondható, hogy jobb teljesítményt ad, ha a Vulkan API-ra való portolást a DXVK-Native nélkül végzi el egy fejlesztő, de utóbbi sokkal nehezebben kivitelezhető.

A fentiekből úgy tűnhet, hogy a DXVK-Native-nak nem igazán van értelme, ugyanakkor valójában nagyon is hasznos fejlesztésnek mondható. Például a PH3 Games az egyes címeit ezen keresztül portolta Google Stadiára, illetve a Valve is így biztosítja a Portal 2 és a Left 4 Dead 2 natív Vulkan portját Windows és Linux platformokon.

Tulajdonképpen a DXVK-Native egy rendkívül egyszerűen alkalmazható irány azoknak a fejlesztőknek, akik a régi címeiket elérhetővé akarják tenni a Google Stadián, vagy a Valve Steam Deck kézikonzolját az adott játék natív portjával akarják várni. Utóbbinak azért van értelme, mert némileg jobb üzemidő és teljesítmény érhető el, ha egy program nem a Wine kompatibilitási rétegen fut, és ez egy mobil terméknél egyértelműen számít.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés