Az előző hónap közepén írtunk arról, hogy a Stadia üzleti modellje több szempontból is megváltozik. Egyrészt maga a rendszer licencelhetővé vált az érdeklődő partnerek számára, másrészt a Google által futtatott szolgáltatás ingyenességgel próbálja bevonzani a játékosokat.
A friss koncepció igazából pofon egyszerű, a keresőóriás az egyes játékokhoz kínál egy linket, és szimpla Google-fiókkal lehet játszani velük egy meghatározott ideig. A cég jelenleg kilenc alkotást tesz hozzáférhetővé ilyen formában a kompatibilis böngészőn keresztül, és ezeket az alábbi felsorolás részletezi:
- Risk of Rain 2
- Ys IX: Monstrum Nox
- MotoGP 21
- GRIME
- SteamWorld Dig 2
- The Jackbox Party 8
- World War Z: Aftermath
- Humankind
- Super Animal Royale
Az időlimit attól függ, hogy az adott játékról milyen gyorsan lehet egy reálisan átfogó képet kapni, de jellemzően 30, 60 és 120 percről van szó.
A vállalat célja ezzel az, hogy a felhasználók élesben tesztelhessék azt, amit kínálnak. Az tipikusan jellemző, hogy Google-fiókkal rendelkeznek az emberek, így nem kell foglalkozniuk a Stadia platformra történő regisztrációval, hogy egyáltalán kipróbálják mit kaphatnak. Sőt, korábban már említettük, hogy a cég azon is dolgozik, hogy a jövőben Google-fiókra se legyen szükség ehhez a művelethez.