A Valve még március elején beszélt a SteamVR-ről, amely a vállalat technikája lesz a virtuális valósághoz. Ebbe több egység is beletartozik ideértve a HTC Vive eszközt, illetve a SteamVR bázisállomást, amely a Lighthouse névre hallgat, továbbá a Steam kontrollerről sem érdemes megfeledkezni.
Hirdetés
A cég azonban nem adott ki fejlesztőkörnyezetet, amelyet most bepótoltak, így hivatalosan is elérhetővé vált a Valve OpenVR SDK-ja. Ennek segítségével a Valve fejlesztői csomagját igénylő fejlesztők megkezdhetik a munkát, továbbá az is kiderült, hogy az OpenVR támogatása hamarosan bekerül a Unity és az Unreal Engine videojáték-motorok legújabb változataiba.
Az OpenVR lényegében mindent tartalmaz, ami a virtuális valóság implementálásához szükséges, természetesen dokumentációval és példákkal kiegészítve. A további, késleltetésre és kihasználásra vonatkozó optimalizáláshoz viszont már be kell vetni a gyártók által kínált fejlesztőkörnyezeteket, mint az AMD LiquidVR-t és az NVIDIA VR Directet. Ezek kompatibilisek az OpenVR-rel, de az implementációjukhoz az adott gyártó segítségét kell kérni. Utóbbi lényeges, mivel az OpenVR nem tartalmaz olyan szintű általános optimalizálást, amilyet például az Oculus SDK-ja, vagyis a jó élményhez mindenképp hozzá kell nyúlni a gyártói csomagokhoz.
A Valve kiemelte, hogy ha valaki még nem igényelt fejlesztőcsomagot, de szeretne részt venni a jövő építésében, akkor az alábbi oldalon még fel lehet iratkozni a HTC Vive Developer Edition eszközre.