A Valve még március elején beszélt a SteamVR-ről és ezzel párhuzamosan a HTC Vive nevű VR headsetről, amely erősen limitált példányszámban ugyan, de az idei év legvégére volt beígérve. Persze a nagyobb mennyiségű startot a HTC is a következő esztendő első negyedévére tervezte, de úgy néz ki, hogy a valóságban nem megy minden a tervek szerint.
Hirdetés
A legfrissebb hivatalos közlemény szerint a HTC Vive-ot idén erősen limitált példányszámban sem szállítják a megrendelőkhöz, és a tényleges start a következő esztendő áprilisára csúszik. Információink szerint nem a hardverrel van a baj, hanem sokkal inkább a szoftveres alapon kell még dolgozni. A Valve OpenVR SDK-ja ugyanis jelenlegi formájában megközelítőleg sem tudja azt, amit a konkurens Oculus SDK, és emiatt a nem megfelelően felkészített programokban lényegesen rosszabb lehet az élmény.
Persze jelenleg egyik VR fejlesztőkörnyezet sincs kész, vagyis bőven van még lehetőség a javításukra, és ennek tudatában az sem nevezhető rossz döntésnek, hogy az ígéretekkel ellentétben csúszik a szállítás és a megjelenés. Gondolni kell ugyanis arra, hogy a kiszállított termékekről a szerencsés felhasználók véleményt fognak mondani, és hiába hangsúlyozzák, hogy a fejlesztőcsomag még nincs kész, a legtöbb potenciális érdeklődő emlékezetébe valószínűleg csak a problémákra vonatkozó leírások fognak beleégni.
A HTC Vive egyébként jövőre kap egy új fejlesztői csomagot, amelyet várhatóan a CES-en mutatnak majd be, de erről egyelőre még nincs túl sok információ. A VR headset egyébként várhatóan minden olyan VR alkalmazással használható lesz, amely nem Oculus VR exkluzív.