2019. augusztus 26., hétfő

Útvonal

Hírek » Videokártya rovat

Elérhető a GeForce GTX 970 korrigált specifikációja

  • (f)
  • (p)
Írta: | | Forrás: PROHARDVER!

Az NVIDIA marketingosztálya hibázott, mivel nem adott teljes képet a GeForce GTX 970 működéséről.

A tegnapi napon az NVIDIA reagált a GeForce GTX 970 VGA-val kapcsolatos új fejleményekre, amelyből kiderülhetett, hogy az új VGA helyenként miért produkál furcsa eredményeket. Mára teljesen tisztázódott a helyzet és úgy néz ki, hogy a marketingosztálya hibázott, mivel nem adott teljes képet a piacra került termék működéséről.

Hirdetés

Annak érdekében, hogy a még ismeretlen változókat is el lehessen felejteni, elkészült a GeForce GTX 970 korrigált specifikációja, amelyet az alábbi táblázatban közlünk is az eredetileg közzétett specifikációk mellett:

VGA megnevezése GeForce GTX 970
eredeti specifikáció
GeForce GTX 970
korrigált specifikáció
Kódnév GM204
Gyártástechnológia 28 nm (TSMC)
Mikroarchitektúra Maxwell
Tranzisztorok száma 5,2 milliárd
GPU-lapka mérete 398 mm2
GPU/turbo max. órajele 1050/1178 MHz
GPU/shader órajele üresjáratban 324 MHz
Shader processzorok típusa stream
Számolóegységek száma 1664
Textúrázók száma 104 textúracímző és -szűrő
ROP egységek száma 4 blokk (64) 4 blokk (56)
L2 gyorsítótár 2 MB
1,75 MB
Memória mérete 4096 MB
Memóriavezérlő 256 bites crossbar
Memória órajele terhelve 1750 MHz (GDDR5)
Üresjáratban 162 MHz
Max. memória-sávszélesség 224 000 MB/s
Támogatott DirectX 11.2
Dedikált HD transzkódoló NVENC
Videóanyagok lejátszásának hardveres támogatása Purevideo HD (VP4)
TDP ~165 watt

A táblázatból látható, hogy a ROP-blokkok esetében történt korrekció, így a GeForce GTX 980-hoz viszonyítva a 384 CUDA mag letiltása mellett lényegében elérhetetlen 256 kilobájtnyi L2 gyorsítótár és végeredményben az ehhez tartozó 8 darab blending egység is. Persze a blending egységek a hardver eszközszintjén elméletben aktívak, de a felsőbb szoftveres szinteken már hozzáférhetetlenek, tehát ezeket lehet inaktívként is jelezni. Az NVIDIA egyébként az L2 gyorsítótárra és a ROP-blokkokra vonatkozó paramétereket a saját weboldalán eleve nem jelzi, tehát ott nincs szükség a korábban kiírt adatok korrigálására.

Az NVIDIA szerint ilyen eset többet nem fog előfordulni. Ezzel lényegében az ügy le van zárva.

Hirdetés

Előzmények

Gyártók, szolgáltatók

Hirdetés

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.