Elérhető a DirectX 12 a Windows 10 legújabb előzetesében

Az elmúlt héten elérhetővé vált a Windows 10 legújabb előzetese, amelyről társoldalunk, az IT café be is számolt. Eltitkolt információnak számított azonban, hogy ebbe a verzióba a Microsoft már belepréselte a DirectX 12-t is. Ezzel kapcsolatban megtudtuk, hogy az API specifikációja egyelőre nincs véglegesítve, tehát maga a beépített rendszer még csak egy tervezet, és a megjelenésig megváltozhat. Ugyanakkor az aktuális specifikációra hamarosan érkezik egy tesztalkalmazás, amely valószínűleg a 3DMark API Overhead tesztet tartalmazó frissítése lesz.

Hirdetés

A DirectX 12-nek az aktuális specifikációk alapján egyébként már vannak lezárt részei, így a korábban ismertetett bekötési modell például nem változik, továbbá a leképzőparancsok újrahasznosítására és a többszálú leképzésre vonatkozó fejlesztések is véglegesítésre kerültek. Annak érdekében, hogy a fejlesztőknek ne legyen túl sok ismeretlen, de amúgy fontos elem a DirectX 12-ben, a Microsoft a typed UAV loads kiterjesztést is véglegesítette. Ez az újítás kiegészíti az UAV-k kezelésének lehetőségeit, hiszen utóbbi eddig csak egykomponenses 32 bites elemtípusokra volt használható, ám az említett korlátozás eltűnik. Utóbbi funkciót egyébként biztosan támogatják az NVIDIA GM204-es és GM206-os kódnevű, Maxwell architektúrákra épülő lapkái, illetve az AMD GCN architektúrára épülő Radeonjai, valamint az Xbox One is (ezen a konzolon már egy ideje elérhető a kiterjesztés).

A DirectX 12 eddig véglegesített részei egyébként egy jó alapot adnak a programfejlesztésre, hiszen az alapvető komponensek lényegében már nem változnak meg. Ez viszont nem jelenti azt, hogy az API többi része nem módosulhat, de ezzel minden fejlesztő tisztában van. Ennek figyelembe vételével zajlik ma a programfejlesztés, amely egyre hatékonyabb lehet, ahogy a Microsoft véglegesíti a többi kötelező, illetve opcionális komponenst is. Mindemellett az API-nak még mindig vannak olyan részei, amelyek az aktuális verzióban még nem érhetők el. Ilyen például a fejlesztők által nagyon várt aszinkron modul, ami lehetővé tenné az aszinkron compute és aszinkron DMA képességeket, amelyekkel javítható lenne a teljesítmény GPU-limit esetén is.

Az új API egyébként minden bizonnyal elérhető lesz az érkező Windows 10 publikus tesztverzióban is.

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés