Hirdetés

Az ultramobil eszközöket veszi célba a Basemark új tesztprogramja

A The Expedition a Variable Rate Shading eljárás kihasználására épít, amit egyelőre nem sok rendszerchip támogat.

A Basemark még a 2018-as esztendő közepén mutatta be a Basemark GPU nevű tesztprogramot, amelyről nem volt elmondható, hogy nagy sikereket ért volna el, és ezen a DirectX 12 későbbi implementálása sem javított. A fejlesztők kedvét ez persze nem törte le, hiszen idén kiadták a Relic of Life nevű, sugárkövetés prezentálására tervezett tesztprogramjukat, ami megint nem hozott túl nagy áttörést, de ha valaki azt gondolta volna, hogy itt a vége, akkor örömmel jelenthetjük, hogy tévedett.

Hirdetés

A vállalat egyelőre átnyergelt mobilra, mivel a legújabb GPUScore programjuk iOS és Android platformot futtató ultramobil eszközökre készült. A The Expedition leginkább azzal hívja fel magára a figyelmet, hogy a célpiacon elsőként alkalmaz Variable Rate Shading eljárást, amivel az árnyalási minőség konfigurálhatóvá válik.

Ezt a technológiát túl sok SoC nem is támogatja, gyakorlatilag újabb Snapdragon 800-as sorozatú Qualcomm rendszerchipek, illetve az Xclipse 920-as IGP-vel rendelkező Exynos 2200 szükséges, és ez egyelőre nem teszi túl izgalmassá a tesztelést. Ettől függetlenül a friss tesztprogram támogatja a Vulkan és a Metal API-kat, így ha ezek elérhetők az adott rendszeren, akkor akár Variable Rate Shading nélkül is képes lefutni, de ilyenkor nyilván a szóban forgó újítás teljesítménynövelő hatása nem fog érvényesülni.

A GPUScore The Expedition letölthető az Apple és a Google áruházából.

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés