Az AMD még a 2023-as esztendő végén jelentette be, hogy egy fejlesztőkörnyezetbe önti a FidelityFX-et, amelynek most elkészült a 2.0-s verziója. Ez átdolgozza a felskálázással és képgenerálással kapcsolatos eljárásokat. Utóbbi célja, hogy a jövőben jóval kevesebbszer legyen szükség kézi kódfrissítésre, ha például új FidelityFX Super Resolution verzió érkezne.
Hirdetés
A vállalat szerint mostantól kötelező lesz az AMD által előre aláírt dinamikus csatolású könyvtárakat használni az eljárások betöltésekor, illetve az AMD ajánlásainak megfelelő felskálázáskor és képgeneráláskor. Ez lehetővé teszi a cégnek azt, hogy a későbbiekben ezeket a dinamikus csatolású könyvtárakat tetszőlegesen kicserélhessék, így az adott FidelityFX API-nak megfelelő változás kompatibilis marad a programmal a forráskód módosítása nélkül is.
A fentiek mellett a fejlesztők az eljárásokat továbbra is tetszőlegesen átírhatják, ha erre lenne igényük, mivel a nyílt forráskód megmarad, de az így születő implementációk egyediek lesznek, így a fejlesztésük és karbantartásuk is csak egyéni szinten történhet meg a jövőben.
Érdemes megjegyezni, hogy a FidelityFX Super Resolution eljárást ért frissítések – ideértve a felskálázó és a képgeneráló modult – mostantól shader modell 6.2-t igényelnek minimum.
A FidelityFX SDK 2.0 már támogatja a FidelityFX Super Resolution 4.0.2-t is, amit már elkezdtek a stúdiók natívan implementálni, az újításokkal pedig sokkal könnyebbé válik a munkájuk, mivel nem lesz szükség több, alapvetően eltérő FidelityFX Super Resolution verzió beépítésére, hogy le legyen fedve a PC-s GPU-k támogatása, beleértve ebbe a konkurens megoldásokat is. Ennek a forráskódja ugyanakkor később lesz elérhető, van viszont beépülő modul az Unreal Engine 5 videojáték-motorhoz.
Az AMD kiemelte, hogy ha egy alkalmazás használja a FidelityFX API-ban leírt úgynevezett overriding lehetőséget, akkor a jövőben az AMD Software Adrenalin Edition frissítései automatikusan felül tudják majd írni az FSR 4-et, így biztosítva az érkező újítások aktiválódását az adott cím közvetlen módosítása nélkül.
A FidelityFX 2.0-s verziója az alábbi GitHub oldalon érhető el a forráskód pedig MIT licenc mellett használható fel.