Leginkább a játékokban lesz haszna az AMD-féle 3D V-Cache-nek

A friss adatok alapján az új fejlesztés, irodai felhasználás szintjén szinte alig ér valamit.

Az AMD még az idei Computexen mutatta be a 3D V-Cache-nek nevezett gyorsítótárát, amely lényegében egy extra 64 MB-os kapacitás a már meglévő Zen 3 chiplet fölé építve. A termék mintáit lassan megkapják a gyártópartnerek is, hiszen erre építve lesz egy köztes frissítés az asztali processzorok piacán még a Zen 4-re épülő dizájnok érkezése előtt.

A szélesebb körű elérhetőségnek hála több adat is van a fejlesztésről, amelyet az AMD nem véletlenül prezentált csak a játékokkal a Computexen. Információink szerint az extra 64 MB-os extra gyorsítótár nem mindig hasznos, többek között az irodai felhasználás során felmerülő tipikus munkafolyamatoknál maximum 1-3%-os gyorsulást lehet várni tőle, és ez igaz a szintetikus tesztprogramok zömére is, ezek sem tudnak mit kezdeni vele.

Kódolási feladatokban már számottevő előnye van, 15-40%-os gyorsulás is realizálható a gyakorlatban, és hasonló módon tündököl a rendszer a modernebb játékokban. Úgy tudjuk, hogy a 3D V-Cache a frissebb címekben 15-25% közötti, gyakorlatban is kimérhető előrelépést biztosíthat, sőt, az Unreal Engine 5-ben akár 30-40%-nyi extra teljesítményt is érhet.

Információink szerint az AMD az első körben nem igazán tarolja majd le a piacot a 3D V-Cache-sel. Az asztali termékek tekintetében csak olyan területre hoznak friss processzorokat, ahol az extra gyorsítótárnak valóban haszna van, így az erre építő Ryzenek kizárólag a játékosokat célozzák majd. Sajnos ezeknek valószínűleg az árát is meg fogják kérni.

  • Kapcsolódó cégek:
  • AMD

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés