Hirdetés
- Házi hangfal építés
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Fujifilm X
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen egeret válasszak?
- Blu-ray lemez tapasztalatok
Új hozzászólás Aktív témák
-
Popes
őstag
válasz Retro DJ #2249 üzenetére
Minimális alakítás a hengerfejen segíthet de azért csodát nem lehet várni tőle.
Egy időben kisérleteztem az etanollal van is egy hengerfejem ami etanolhoz lett belőve(még a százas benzinel is detonál) viszont az etanolhoz minimum 160-as főfúvóka kellett így a fogyasztás sem kicsi de cserébe meg olyan nyomatéka van hogy viszont nem garantált a főtengely hosszú élettartama.
De egy jól összerakott gyári blokk jó karbival, kipufogóval(nekem a katonai vált be legjobban) elég erős kell hogy legyen, a többi mókolás általában az élettartam is rovására megy.
Akinek meg több erő kell át kell ülni egy nagyobb(vagy fiatalabb) vasra.
[ Szerkesztve ]
Deus ex machina
-
csabyka666
addikt
Üdv mindenkinek!
Ma délelőtt 4 órát szántam az első fék szerelésére. Levettem a főfékhengert (megint), leszedtem a fékcsövet (megint), és nekiálltam szétkapni a főfékhengert. Pár napja még csodálkoztam, hogy miért fossa az olajat a külső tömítésnél, mára ez nyilvánvalóvá vált - a rugós karika, ami a tömítést a helyén hivatott tartani, egész egyszerűen hiányzott. Azt hittem, csak a kosz elfedi, de nem, ott se volt...
Szóval kénytelen voltam a két főfékhengerből csinálni egyet. Előkaptam Retro által gyártatott alkatrészeket, és beszereltem őket. Hát, vegyesek az érzelmek, de valószínűleg nem a tömítésekkel van a baj. A fékhatás - ha lehet egyáltalán fokozni - még durvább lett. Köszönhetően a kis karmantyúnak, nem ereszti el a nyomást (értsd: apró húzgálásokkal se tudom koppig behúzni a fékkart), és olyannyira erőset harap a nyereg a tárcsára, hogy a féknyereg két fele között ilyenkor kicsit gyöngyözni is kezd az olaj. Ez legyen a legnagyobb baj!
És amiért vegyesek az érzelmeim - sajnos most is látok egy kis olajat a külső tömítés körül. Egyelőre nem vészes, és ha így marad, nagyon boldog leszek, de nem tudom, hol lehet a gond. Csak tippelem, hogy a főfékhenger előző tulaja kicsit meggyalázta a szétszerelésnél, és lehet, hogy tett bele apró karcokat, amin elszökik a fékfolyadék. Tényleg nem tudom, de kicsit aggaszt.
A fékcső felhelyezésénél trükköznöm kellett. Ahhoz, hogy ne törjön annyira a cső, a féknyereghez nem tettem közdarabot, így nyertem pár centit, ezt az elemet a kormánynál alkalmaztam, és a fékcsövet még így is a lámpa alatt kellett elhúznom, de így legalább nem ér bele fékezéskor a hengerbe.
Így fest a nyereg:
Így a főfékhenger:
Így a saját tömítés:
És szerintem valahogy így kellene kinéznie egy féktárcsának:
[ Szerkesztve ]
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
teko99
tag
válasz csabyka666 #2252 üzenetére
de akkor a gyűrűt a másikból gondolom beletetted?
Hát nálam is ilyen volt a maszek tömítésem,tekertem egy rongyot,de az enyém annyira szivárgott hogy eláztatta teljesen,meg hetente töltöttem után az olajat,aztán határoztam el magam hogy veszek egy főfékhengert. Remélem megoldódik majd a gondod,de ha veszel akkor amit én vettem ezt ajánlom
BAZINGA!
-
csabyka666
addikt
Beletettem, persze.
Na igen, múltkor, amikor összeraktam, abszolút nem szivárgott, aztán kicsit kezdett könnyezni, ekkor tettem oda a rongyot, aztán 50km megtétele után el is ázott. Jó, akkor nem volt benne a gyűrű, de mentségemre legyen mondva, én már úgy vettem.
Hát nem tudom, mi legyen. Ha ezzel is rossz lesz, akkor átrakom a főfékhenger belsejét egy másikba, de ha ugyanúgy folyatni fog, akkor összetöröm, felgyújtom, elásom, és veszek egy olyan tajvanit én is.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
sisu2
tag
válasz csabyka666 #2252 üzenetére
Nem láttál karcolásokat a tengelyen evvel a Retros alkatrésszel jónak kell lenni lehet megkopott a tengely.
-
csabyka666
addikt
Max a tengely vége karcos, mivel nekem is fogóval kellett kihúznom (nem nyomta ki a rugó), de már előttem is küzdöttek vele - mondjuk az lényegtelen, ott nem kell tömítenie. Szerintem maga a ház, amibe beleül a külső tömítés, az karcos.
Nem a tengelytől jön az olaj, hanem a szélétől.
Most mentem vele megint pár kilométert, tök jó kemény a fékkar. Egy ponton felkeményedik, és ott kemény is marad, mint ahogy az meg van írva. Eddig még nem is olajozott össze semmi, majd megyek vele egy hosszabbat, akkor kiderül!
[ Szerkesztve ]
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
sisu2
tag
válasz csabyka666 #2256 üzenetére
Értem a széle könnyezik ahol az alumínium ház van.
-
csabyka666
addikt
Aha, de ettől eltekintve nagyon jó az egész, ilyennek kell lennie a fékkarnak! Jajj, csak maradna így, mert ahányszor szétszedem, annyiszor gyilkolom a belső karmantyút is.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
sisu2
tag
válasz csabyka666 #2258 üzenetére
Nekem az alsó a munkahenger szokott megjavulni szétszedés kitakarítás után sok vízkő szokott lenni benne 4-5 évente szétszedtem és utána nem ér hozza a tárcsához csak nagyon picit mondjuk 2 évente cserélni kéne a fékfolyadékot
-
csabyka666
addikt
Ha üt a tárcsa, akkor szerintem mindegy, milyen a féknyereg, mert nem megy annyit vissza a dugattyú, mellesleg a betéteket sem húzza vissza semmi, ez is csak egy városi legenda.
Nekem hozzáér, ha izomból megpörgetem a kereket, akkor mondjuk 10x fordul körbe, mire megáll. Nem mondom, hogy ettől nincsenek jobb ETZ-k, de ahhoz képest, amilyen volt, ez is hatalmas fejlődés.
[ Szerkesztve ]
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
sdavic01
tag
Sziasztok.
Ma megint elővettem a gépet. Alapjárat megint fasorba se volt ugyan olyan volt mint a 2 hetes videón amit feltöltöttem. Szétszedtem szépen kitisztítottam megint a semmit beinditottam szép alapjárat volt szépen finomhangoltam közbe bementem a cuccomért a próbakörre. Indulok megyek vagy 200 métert leállt. Megint eltünt, vagy nem tudom mi volt de benzin meg szikra meg akksi is jó volt. Gyertyát meg nézem tiszta fekete szinte olajos. Megtisztitom visszacsavarom és hoppá kép1 kép2 megszakadt a menet szerintem. Lehet javitani vagy cserés ? És ha cserés mennyi egy hengerfej ? Amúgy így néz ki a dugattyúja kép3 kép4
kép5
szakértő szemmel nézzétek meg milyen.A végén meg nem tudtam pontosan hogy volt ez össze szerelve kérhetnék egy robbantott ábrát ?
Köszi előre is.[ Szerkesztve ]
-
sisu2
tag
válasz csabyka666 #2260 üzenetére
Egy kicsit hozzáér mindegyik de vannak rosszabbak is .
sdavic01 Igen lehet javítani a menetet 14X 1.25 menet van ott [link] de nem tudom ki javít ilyet a közeledben mert egy menetért nem éri megvenni a készletet.
A hengered az meg az olajtól ilyen amit a benzinbe kevertél jó olajtól nem lesz ilyen nekem a aroltol volt ilyen.
[ Szerkesztve ]
-
Retro DJ
aktív tag
válasz csabyka666 #2252 üzenetére
Le kellett volna fotóznod az állapotát a főfékhengernek, mert így csak találgatni tudunk.
Egyébként ha rendesen ki lenne munkálva a fészek lehetne "erősebb" tömítés készíteni.
Pedig annak bizony nem szabadna engedni, vagy folyni...
A tömítés csere után változott meg a féked nyomáspontja?
Retro
-
hevizms
addikt
válasz sdavic01 #2265 üzenetére
Ma már egy valamit magára adó autószerelőnek van Helicoilja,főleg gyertyamenetből.Abban a hatalmas városban meg 1000%.Felesleges másik hengerfejet venni,a Helicoil olcsóbb megoldás és jobb lesz a meneted mint a gyári
Az 1:50 jó,de az Arol az a lefolyóba való.Használj Mol Sprintet
[ Szerkesztve ]
-
Retro DJ
aktív tag
Dorogon nem vágom, de Józsán pl. biztos van, de ha Debrecenben jársz akkor meg tudjuk oldani.
Vagy valakivel be tudod küldeni a hengerfejet és másnap vissza tudom küldeni, vagy ilyesmi...
[ Szerkesztve ]
Retro
-
sarkany01
tag
Ahogy látom akkor nem a legjobb olajat választottam, de mindegy is mert kb 10 km ment vele a motor. Nem akarom én tuningolni, hisz csak itt a faluba fogok a motorral járni, max a közeli városba és ki horgászni meg ide oda,boltba. És szerintem oda meg elég az a 10 lóerő. ( nem tudom pontosan mennyi) Sőt még sok is. Nekem nagyon szép állapotban van az első fékem. Kompletten. Se a tárcsa nem üt, se nem enged sehol. Nekem a kínom az hogy a benzincsapomnak a menete elszált, így nem tudom rendesen meghúzni így csepeg. De nem nagy beruházás egy új. Majd még csak kíváncsiságból megmérem majd hogy mennyi bár kompresszió van benne. Kíváncsi vagyok
-
csabyka666
addikt
válasz Retro DJ #2266 üzenetére
Hát ez nem volt eszemben, mármint a fotózás, de hidd el, semmit sem láttatok volna rajta, annyira koszos volt. Az egyikben alig találtam meg az acélgyűrűt, a másikban meg nem is volt...
Igen, amikor kicseréltem a tömítéseket, akkor változott meg. Eddig a kis karmantyú biztos, hogy engedte az olajat, mert be tudtam húzni koppig, ha szórakoztam vele, de most nem lehet, szóval az a része 100%-os lett. Olyan, mint amikor a motort megvettem, akkor is nagyon jó volt rajta a fék.
Igazából nekem a fékhatás a lényeg, és ha pár csepp olaj elszökik, fene ott egye, havonta kicseréltem a ruhadarabot a főfékhengernél, és kész. A probléma az lenne, ha megint annyira beindulna a szivárgás, mint ezelőtt. De ez majd csak egy hosszabb úton fog kiderülni.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Retro DJ
aktív tag
válasz csabyka666 #2279 üzenetére
Az utángyári főfékhengerben pl. sima zéger van, úgy nézem elfér...
Retro
-
csabyka666
addikt
válasz Retro DJ #2283 üzenetére
Mármint mi fér el? Ezek szerintem mindketten eredetiek, az utángyártott cuccok moslékul szoktak kinézni, de ezek korrektül meg vannak csinálva. Amit utólag vásároltam, abban csak a vájat (horony?) volt meg, a gyűrűt nem rakta bele, aki előzőleg szerelte, de ami azt illeti, nem volt a szakma nagyja...
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Retro DJ
aktív tag
válasz csabyka666 #2284 üzenetére
Hát nem tudom -bár régen volt- de én úgy emlékszem kis gyűrű nélkül nem nagyon állt meg a helyén a tömítés...
Retro
-
csabyka666
addikt
válasz Retro DJ #2285 üzenetére
Nem hát, ezért eresztette durván az olajat az előző főfékhenger. Kockáztattam, hogy megmentsem a tömítéseidet későbbre, ezért feltettem az utólag vásárolt főfékhengert úgy, ahogy van. Nem néztem meg a felrakáskor, de abban nem volt karika, kihagyták belőle, ezért nyomta ki az olajat.
Levettem, kipucoltam, összeraktam a tiédekkel, karikát is beletettem, de kicsit szivárog. A tömítés valószínűleg jó, én (is) a házra gyanakszom, hogy ott mehet el az olaj.
[ Szerkesztve ]
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
addikt
Na zsír, holnap szedhetem szét megint a féket. Ma is mentem egy kört itt a faluban, és bizony eléggé olajos a rongy...
Visszarakom azt a főfékhengert, amivel vettem a motort, persze az új tömítéseket rakom bele ebbe is. Amilyen szerencsém van, szétszedésnél tönkremegy, és dobhatom a kukába...Lassan kezd fárasztó lenni. Szeretek szerelni, de a fene egye meg, kétnaponta kicsit unalmas. Egyáltalán, össze lehet ezt rakni rosszul? Néztem a netes robbantott ábrát, de persze miért is tennének fel olyat, ami normálisan látható?! Szóval jobb híján a másik főfékhenger alapján raktam össze, de tuti jó, nem fordítva vannak benne a tömítések, és mégis folyat...
Valami ötletet írjatok, légyszi, vagy valami bátorítót, mert ez már őrület!
Értitek, ilyen rajzok vannak fenn:
Pont a lényeg nem látszik. Oké, ott egy kör alakú alkatrész, mily' meglepő...Itt egy másik, ami ugyanaz, csak pár alkatrésszel kevesebb van, na jól van ám...
[ Szerkesztve ]
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
sisu2
tag
válasz csabyka666 #2287 üzenetére
Elrontani nem tudod nem sok alkatrész van ott mindent visszaraksz a helyére és ok .
fordítva rakod be meg nem működik mert elmegy az olaj a tömítés mellet az alsó rajz az jónak tünik nekem is így van összerakva illetve nekem már nem ilyen van -
Retro DJ
aktív tag
válasz csabyka666 #2287 üzenetére
Azt nem értem, hogy miért nem a motoron lévőt újítottad fel, miért egy ismeretlen.....
Retro
-
sdavic01
tag
Ha mentek a városban és stop táblához értek és ráadjátok az index-et akkor nektek is leáll a motor ? (tompított ON)
Ez akksi baj lehet ?
-
csabyka666
addikt
válasz sdavic01 #2292 üzenetére
Könnyen kiderítheted: amikor tompítottal alapjáraton pötyög a motor, húzd rá a gázt olyan 4.000 körülre, és akkor kapcsold be az indexet. Azért kell a tartós 4.000RPM, mert akkor már van rendes töltés. Ha nem áll le, akkor valószínűleg akksi, feszültséget mérj rajta - alapjáraton tompítottal mennyi? 10V körül felejtős, kb a motor sem indul el annyival...
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
sdavic01
tag
válasz csabyka666 #2294 üzenetére
menet közben amikor indexelek akkor nincs baj
-
-
csabyka666
addikt
Ma megint szétszedtem a féket. Bevallom, a saját hülyeségem miatt eresztette az olajat.
Sajnos nem voltam elég alapos, és nem pucoltam ki eléggé a külső tömítés fészkét, és bár nem sok, de azért egy kis kosz volt benne. Finom dörzspapírral meghúzkodtam, hogy szép legyen. Viszont ezt követően nem tudtam rendesen összerakni. A külső tömítés nem ment be annyira, hogy a biztosító karikát a helyére tudjam pattintani.Szóval fogtam a régi főfékhengert (amivel vettem a motort), és ezt is kitisztítottam. Ebben már nagyon sok volt a dzsuva, nem csoda, hogy folyatta az olajat szerencsétlen. Befújtam féktisztítóval, majd megint dörzspapír...jó sokat szórakoztam vele! Na ezzel könnyebben össze tudtam rakni, a karika is a helyére került.
Hamar le is légtelenedett, és ezt követően még apró buborékok sem jelentek meg a tartályban. Egyelőre még csak nem is könnyezik, de én már nem mondok semmit. Ha jópárszáz kilométer után is problémamentes, akkor azt mondom, sikerült megcsinálnom. Persze a fék az továbbra is brutális!
Ja, természetesen ezek is a Retro-féle tömítések, bár én már lemondtam róluk, de kibírták a szétszedéssel és az összeszereléssel járó nyüstölést.
Úgyhogy légtelenítésben már tökélyre fejlesztettem hevizmus módszerét, gyertek bátran légteleníttetni.
[ Szerkesztve ]
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
sisu2
tag
válasz csabyka666 #2298 üzenetére
Hallod most már becsukott szemmel is menni fog
Ha nem megy be a tömítés rárakod a régi tömítést és avval betudod nyomni ütni. -
csabyka666
addikt
Az a baj, hogy már kettővel ezelőtt is ment volna csukott szemmel.
A régivel is nyomtam, de csak nem akart annyira bemenni, hogy a gyűrűt rá tudjam tenni. Mindig pont annyit lökte vissza a rugó, hogy épp nem tudtam bepattintani a gyűrűt. Érdekes, hogy a másikon meg egyből jó lett, lehet azt szereti a motor, mert sokat volt rajta.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091