Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
csabyka666
addikt
Ööö, a biztinek nincs köze hozzá? Mármint hogy 2A helyett 5A van benne. Mondjuk a 2-est elküldené, ha baj lenne, szóval csak tipp...
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
teko99
tag
válasz csabyka666 #2351 üzenetére
az 5A-st ma tettem bele hazafelé jövet,már tavaly amikor megvettem a motort akkor is ilyen volt hogy alapjáraton minden dugófordulásnál villant egyet. Szóval ez már akkor kezdődhetett és szép lassan elégett valamiért szerintem.
BAZINGA!
-
csabyka666
addikt
-
teko99
tag
válasz csabyka666 #2353 üzenetére
nem ugyan ezt veséztük,csak akkor bennehagytam a 2A-st. De mikor ma reggel kirázódott akkor melóból indulás előtt beleraktam az 5A-st,mert a 2A-s kivolt esve,elhagyni meg nem akartam útközben hiába rakom vissza kiesik már néztem azóta itthon is. Egyenlőre marad az 5A,majd havernál forrasztatok pöcköt a 2A-sra hogy megakadjon a tartóban
BAZINGA!
-
sisu2
tag
Igen az a generátor egyik fázis a háromból az megy a egyenirányítóhoz ha jól tudom az nekem is rossz volt csak nekem a generátoron belül nem volt rendesen odaforrasztva a csatlakozóhoz .
A 2A biztosíték helyett nekem is 4A van benne .Kutya is segített szerelni?
[ Szerkesztve ]
-
hevizms
addikt
Szétégett mert ott elég nagy a terhelés és lehet már elvékonyodott,esetleg a kontakt a sarunál már nem volt az igazi.
De ami a lényeg hogy ahonnan lehuztad és bekarikáztad,azalatt azt a generátorból kijövő kis vezetéket forraszd vissza rendesen,mert 90% hogy az minden bajod forrása,már persze ha jól látom hogy elengedte magát.Mozgasd meg azt a kis kilógó vezetéket hegyescsőrű fogóval alulról hogy mozog e a forrasztásban.Ja és a másik kettőt is.Alattomos hiba,mert szemre esetleg jó,de közben meg már nincs kontakt.Engem is megszivatott régebben.Lehet hogy a vezeték megégés is annak köszönhető.[ Szerkesztve ]
-
hevizms
addikt
válasz hevizms #2360 üzenetére
Jobban megnézve a képet,bár kinagyitva sem látszik tisztán,de úgy tűnik hogy a másik kettőt már forrasztották szerintem.Ugyanis alulról kellene jönni a vezetékeknek,mint ahogy a harmadiknál.A lényeg hogy mindháromnál legyen atomstabil a forrasztás és jó lesz a töltésed remélem.
[ Szerkesztve ]
-
teko99
tag
válasz hevizms #2361 üzenetére
most klappol minden így hogy a vezetéket/sarut mókoltam a szétégett helyett. Azért tettem a videót hogy egy halvány kis villanás sem látszik most annyira fasza
Majd ránézek holnap a forrasztásokra is hogy lazák-e de ahogy ma mókoltam ugyrémlik hogy passzentos volt minden. Egy kis oxidáció is volt a vezetéken ahol szétégett,hát régóta kezdte ez már elsőbb tavaly nyáron csak pislogott alapjáraton,de most adta meg magát igazán. Nemsok kellett volna neki,szinte csak a korom tartotta ami a szigetelés volt valamikor a kábelen
BAZINGA!
-
hevizms
addikt
Na pont ez az.Ezért kell megmozgatni,mert ha kilazult a forrasztás(ami persze szemre jónak tűnik),akkor van hogy éppen milyen kedve van átvinni a delejt,azt hol jó hol meg nem jó.
Azzal hogy lehúztad a sarut meg visszadugtad,simán megmozgathattad úgy hogy most van kontakt.Persze ez nem biztos hogy nálad is játszik,lehet tényleg csak ennyi volt hogy vezeték meg saru.
Azért nézz rá,biztos ami biztos alapon.
Engem majd 1 éven keresztül szopatott ez a hiba.
Amikor mértem multival,jó volt,aztán néha meg mentközben nem volt elegendő töltésem.
Aztán otthon mérek,megint jó.
Aztán legközelebb mérek nemjó,gondoltam megnézem másik multiméterrel is,azzal meg jó.
Persze közben mentem vele és akkor igazodott a vezeték.
Szóval szopatott rendesen,hiába sok mérés.Ez a te fotódból lett kinagyitva.Hát nem tűnik egy biztos forrasztásnak most nem azért.
[ Szerkesztve ]
-
hevizms
addikt
válasz Retro DJ #2368 üzenetére
Köszi a segitséget,annyira nem vágom ezt mint te
Viszont annyiból van köze a dologhoz a relative nagy áramnak hogy nehezebben viseli el a szar kontaktot.
Magyarul ilyen helyeken hamarabb elég a szar kontakt miatt mint egy kisebb amperral terhelt vezetéken.
Vagy rosszul gondolom? -
csabyka666
addikt
válasz hevizms #2369 üzenetére
Nem teljesen ide vág, de többek közt emiatt váltottak 6V-osról 12V-os rendszerre. 6V-on ugyanakkora teljesítményt dupla áramerősséggel lehet elérni, ezáltal vastagabb vezetékek kellenek, a kontaktoknál érzékenyebb, stb, stb.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
hevizms
addikt
válasz csabyka666 #2370 üzenetére
Ahhoz képest nem vékonyitottak a vezetékeken amikor áttértek a 12V-ra.
De amúgy igaz amit írsz. -
csabyka666
addikt
válasz hevizms #2371 üzenetére
Erről nem tudok semmit, a logika azt mondja, elég a vékonyabb, de ez is olyan, mint a vízvezeték, szóval ahol a nagyobb áram el tud folyni, ott a kisebb is. Sőt, a vastagabb vezetéknek talán még az ellenállása is kisebb (ugye? ).
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Retro DJ
aktív tag
válasz hevizms #2369 üzenetére
Igen, minel nagyobb a terheles annal nagyobb a hofejlodes, elobb utobb erintkezesi hiba a vege!
Tehat itt az atvitt teljesitmeny a lenyeg, szemleletes pelda, egy 230v 40wos izzo kb 0.18a aramot hajt at megis meg tud egni a kapcsolo es a vezetek. De ez mar a Csabyka altal feszegetett tema...Retro
-
Retro DJ
aktív tag
válasz csabyka666 #2372 üzenetére
Tobbszor ertekeztem a vezetek keresztmetszetrol. Az etzk jo resze bizonyitja, hogy akar harminc evet es elmukodik egy vezetekkoteggel. Ott a "titok", ahogy Csabyka irja, hogy vastagabb vezeton kisebb az ellenallas, kevesebb veszteseggel jut el az energia.
A mai autok jo pelda a lo tuloldalara, ott nincs tartalek, csak akkora a keresztmetszet amennyi kell pont. Ezert hat-nyolc eves korukban tornek mint a ropi es okozzak a legvaratlanabb hibakat .
Retro
-
csabyka666
addikt
No, még mindig gumitéma. Most akkor mégegyszer, milyen gumit is tehetek fel a 251-re maximum? Úgyértem, ami még szabályos is.
Egyelőre ott tart a dolog, hogy azt a vonalat követem, ami az autón már bevált - a prémium minőségű újra sajnálom a pénzt, viszont használtba ki lehet fogni elég jókat ezekből, és kb árban úgy jönnék ki, mintha noname gumiból venném meg az új szettet.
Szóval. Előre 3.00×18, szerintem ez marad ennyi, nem tudom, érdemes-e szélesíteni. Na hogy ez a "peres" rendszerben pontosan mennyit jelenthet, az megint jó kérdés, álmatlan éjszakáim vannak már... Itt szerintem nem is jó a méretezés, a 110-es az miért 3.5 col, a 90-es az miért 3 col?.
A hátsóval állok hadilábon. Most 3.50×16-os van fenn. A 16 col adott, az ugye a felni. A szélessége ennek kb 90mm. sisu2 kolléga említette a 110-est, ami végülis nem lenne rossz, mert az enyém eléggé vékonykának tűnik, de elfér ez a szélesebb papucs? A linkelt oldal szerint a 120-as elfér, de nem bízok a cikkben. Meg ugye mi a helyzet a "perrel", mert láttam 110/80-ast meg 110/90-est. A "per" érték minél kisebb az első számhoz képest, annál "laposabb" a gumi, ugye? Melyik a "jobb" választás?Ahogy elnézem az időt, ráérek a vásárlással.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
addikt
válasz hevizms #2376 üzenetére
Hát jobb nem lesz, szóval nem lesz +25% LE a motorban, viszont a kontaktok tovább bírják, a vezetékelés később öregedik el. Gondolom így értetted a "jobb"-at.
A válasz: igen.
Ja nem nekem címezted. Ettől függetlenül: igen.
[ Szerkesztve ]
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Retro DJ
aktív tag
-
csabyka666
addikt
Wow, találtam kiskönyvet a 251-eshez! Hát fura, ez is azt írja a hátsó gumira, hogy:
3,25×16 or 110/80×16. Namármost ez két különböző szélesség: az egyik 82,55mm, a másik meg 110mm. Hogy is van ez?Illetve, a 110/90-es belefér a tűrésbe?
[ Szerkesztve ]
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Retro DJ
aktív tag
válasz csabyka666 #2379 üzenetére
Elől 90/90-est írják, hátul a 110/80-még elmegy kategória. Azért vagy ám bajban...
Retro
-
csabyka666
addikt
válasz Retro DJ #2380 üzenetére
Nem értem. Miért mondja, hogy vagy ez, vagy az, amikor a két méret között is van gumi. Akkor az nem jó rá ennyi erővel...?
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
sisu2
tag
válasz csabyka666 #2379 üzenetére
Ezt írtam én is 110/80 olcsóbb mint a 110/90 azért azt ajánlottam a 82.55 mm az alsó a 110 mm meg a felső határ amelyik neked szimpatikusabb azt vedd meg
Persze a köztes méretek jók bele de azt sok lett volna felsorolni.
[ Szerkesztve ]
-
csabyka666
addikt
Hát írhatták volna "from - to" szavakkal is, azt jobban megértem, mint az "ez vagy az"-t.
A kérdés már csak a /90, nem tudom, elfér-e a magassága miatt, főleg 2 személynél.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
sisu2
tag
válasz csabyka666 #2383 üzenetére
Nekem /80 van az simán elfér a /90 nek is el kell férnie .
-
hevizms
addikt
Kösz a vezeték méretes válaszokat,bár csaknem tudtátok megállni hogy ne csak egy igennel vagy nemmel válaszoljatok
Persze nem baj,nem azért mondom,csak megmosolyogtam. -
Retro DJ
aktív tag
válasz csabyka666 #2385 üzenetére
Csabyka, tudod, hogy a 110 mmnek 90%a a magassag, 99mm fogsz egy centit es megmered. Szerintem magas! Ugy ejtsd meg a merest, hogy valami sulyosabb szemely ul a motoron!
Hadenem??? Hadede!
[ Szerkesztve ]
Retro
-
csabyka666
addikt
válasz Retro DJ #2387 üzenetére
Persze, ezt gondoltam. Abból indultam ki, hogy ha a /80-as simán(!) elfér a 88mm-es magassággal sisu-nál, akkor a /90 csak nem jelent olyan sokat - valamivel több, mint 1cm a difi a kettő között. Bár most már mindegy is, mert ma elhoztam azt a Pirelli gumit. Elég kemény, mit ne mondjak, de totál nullkilométeres, még szőrös.
Talán még a pehelysúly, ami mellettem szól, 2 személynél meg úgyis előfeszítek a hátsó telónak.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Retro DJ
aktív tag
válasz csabyka666 #2388 üzenetére
Majd kerunk egy fenykepet, amugy egy-egy uthibanal pont az az 1 cm hianyozhat!
Retro
-
-
csabyka666
addikt
Vigyázzatok a használt gumikkal! Én is majdnem aláfutottam egy rossz befektetésnek... Nullkilométeres Pirelli abroncs, elmentem érte, megtapogattam, elég kemény, de gondoltam jó lesz, legalább új. Kifizettem, elhoztam, itthon nézem: 1997-es gyártású. Szerencsére vissza tudtam adni az illetőnek, így "csak" a benzinpénzt buktam el. Köszi, Retro, hogy figyelmeztettél!
Legyen tanulság mindenkinek, ha használt gumi vásárlásra adjátok a fejeteket: 5 év a fájdalomküszöb a vásárlásnál, 10 évesnél régebbit pedig ne használjunk egyáltalán, még ha nullkilométeres, akkor se!
Szóval a tanulópénz megvolt, én a használtgumis bizniszt befejeztem! Megveszem hátra a K36-os Heidenau-t, még ha kenyéren és vízen kell élnem napokig, akkor is!
A kérdés már csak az első abroncs. 3.00 × 18, de milyen legyen a minta? Ezt javasolják, viszont nekem ilyesmi mintázatú van most fenn. Az előbbi mennyire jó esőben? Eléggé slicknek tűnik...
Vélemény?
[ Szerkesztve ]
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
teko99
tag
válasz csabyka666 #2391 üzenetére
hát nekem is a gyárias mintázatú van elől. Amit linkeltél hát eléggé olyannak tűnik így hirtelen hogy egy nyomvájú teli vízzel és felúszik egyből,de így nemtudni hogy mennyire vezetheti a vizet. Száraz úton biztos lenne tapadása főleg nyáron a dög melegben
Hát lehet hogy ez is kitapasztalás utánn derül majd ki hogy jó-e ha megveszed,bár gondolom az ára végett nemfogod úgy cserélgetni majd a gumikat mint a fékbetéteket a teszttel.
BAZINGA!
-
csabyka666
addikt
Én is pont erre gondoltam, főleg nálunk (mondjuk szerintem az egész országban) elég nyomvályúsak az utak, esőben meg aztán katasztrófa.
Ja, azért ha egy mód van rá, nem cserélgetném minden időben, mint a sisakplexit.
Apropó fékbetét! Még mindig csendes, néha van egy-egy morranás, nem is csikorgásnak mondanám, de ezt csak akkor hallom, amikor épphogy jár a motor, vagy pedig amikor tolom, és behúzom erősebben. Aki fékbetétben gondolkodik - az eddigiek alapján - bátran ajánlhatom, jó cucc!
[ Szerkesztve ]
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
teko99
tag
válasz csabyka666 #2393 üzenetére
hát majd mostantól pályán kell közlekedned,és zargatni a tz-t 130al
ŐŐŐ de amúgy ha olyan a te etz-d is mint az enyém,hogy a legkisebb esőben is derékig ázok a permet felcsapódása végett akkor úgysem húzod neki annyira,kerülgetve a nyomvájút/kátyút szerintem jónak kellene lennie a tapadásának. A másik meg hogy eső ugye annyit nem esik mint amennyi jóidő lesz majd még ezutánn.
Hát egy pontos linket dobhatnál a betétekről,az enyémek nagyon visítanak mostmár tolás közben,menet közben csak ha fékezek de akkor veszettül. Bár a tárcsámban is van egy nagyon minimális ütés
BAZINGA!
-
Retro DJ
aktív tag
válasz csabyka666 #2391 üzenetére
Nincs a modern mintazattal semmi gond, picit jobban fog csuszni vizes fuvon...
Retro
-
csabyka666
addikt
Ja, pályára is fel kéne vinni lassan.
A fékbetétről semmit sem tudok, csak ami a csomagoláson van. Egy mocisboltban vettem, nem célirányosan.
Nem is az a baj, hogy akkor leszek vizes, amikor 10 centi mély pocsolyákban megyek, hanem már attól is derékig elázok, ha csak vizes az aszfalt. Valahol pedig kell mennem...
[ Szerkesztve ]
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
addikt
-
sisu2
tag
válasz csabyka666 #2397 üzenetére
Biztos nem rossz az a gumi csak nekem kevés a barázda benne de attól még működhet én a sűrű mikró barázdás gumikat szeretem első guminak.
Tőlem megkérdezte az eladó ,hogy motorozok -e esőben mondtam neki persze és adott egy jó gumit de itt nem látok olyat de a haveromnak ilyen van.[link]elől.[ Szerkesztve ]
-
csabyka666
addikt
Igen, a mintáját tekintve nekem most is ilyen van elöl, csak az Mitas. Fura, de alig olcsóbbak, mint a Heidenau.
Aztán lehet meggyőzöm magam, hogy az első még jó, mert van még fél centis barázdája biztos...
[ Szerkesztve ]
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
sisu2
tag
válasz csabyka666 #2399 üzenetére
Nekem Mitas volt előtte nagyon sokat bírt de már elöregedett repedezett az oldala ezért cserés lett volt még 2,5 mm futófelület kb 7 éves volt.