Hirdetés
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Epson nyomtatók
- Melyik tápegységet vegyem?
- OLED TV topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Milyen TV-t vegyek?
- Minden korábbinál több LED zóna került a TCL új Mini LED tévéjébe
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
hevizms
addikt
válasz csabyka666 #2101 üzenetére
Nem.
Azért irtam hogy finoman pöcögtetve 1 ujjal.
Azért kell ezt csinálni mert kiengedett fékkarnál nem folyik le az olaj magától,ha viszont teljesen behúzva tartanád,akkor sem.
Nem szoktam ezt a pumpál,megáll behúzva,légtelenitő kinyit majd zár,azt újra kezdeni a procedúrát dolgot csinálni.
A gravitáció megoldja a légtelenitést.
Azért kell a kormányt elforditani balra is pld,mert akkor kerül a légtelenitő a legmagasabb pontjára a féknyeregnek és akkor nem marad levegő benne.
Vagy jobbra????
Most hirtelen nem ugrik be.
De a lényeget érted. -
csabyka666
addikt
válasz hevizms #2102 üzenetére
Jaja, értem, persze, legmagasabb pontra kerüljön a tartály, és kicsit húzgáljam csak a kart. Oké, megnézem így, mert ezt még nem próbáltam, viszont ez tűnik a legegyszerűbbnek.
Ilyenkor a légtelenítőt gondolom kinyitod kissé?De a végén, amikor már nem lesz buborékos, akkor csak meg kell csinálni a leírt procedúrát is, nem? Azzal kipréseled az esetleg benn maradt bubikat...
Más: nézegettem a fékbetéteket is, 1.000 forinttól 3.000 forintig vannak ETZ-hez, na most ez a párezer forint nem lenne tétel, ha tudnám, hogy jó, és nem csikorog. Láttam olyat, aminek a közepén van egy függőleges sáv, illetve a hagyományos tömör betétet is megtaláltam. Te milye használsz?
Azt tudom, hogy teko-é csikorog.[ Szerkesztve ]
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
teko99
tag
válasz csabyka666 #2104 üzenetére
kormány balra fordít,légtelenítő kinyit és feltöltöd olajjal. ahogy elkezd folyni a légtelenítőn,elzárod és úgyhagyod nyitott fedéllel. néha megpöcögteted a csövet hogy felmenjenek a bubik. Vagy ami még nálam régebben bevélt az a sapka rá,és vákumképződés a pumpálás közben. De ez egy egyszerű folyamat,elrontani nem tudod
Hát igen nem megszokott dolog hogy a keréken fordítani kell,de nekem ez vált be most utoljára
BAZINGA!
-
hevizms
addikt
válasz csabyka666 #2104 üzenetére
Nekem most gyári van benne.
Sajnos ha ez elkopik akkor már nekem is vennem kell valamilyet.
Fogalmam sincs melyik a jó a boltban kaphatóak közül.
Ezeket a gyáriakat pár éve vettem egy hagyatékból,már bánom nem vettem többet,pedig volt még ott.
De csak volt -
sarkany01
tag
Fars levegőt hol szívhat a motor? Gyújtás felőli szimeringen kívűl?
-
csabyka666
addikt
válasz sarkany01 #2109 üzenetére
Pl. karbi csatlakozása a szívócsonkra, amennyiben a tiéden is olyan a karbi, mint az ETZ-ken, tehát úgy kell rászorítani a csonkra. Ha azt nem húzza meg rendesen az ember, akkor elforoghat rajta, és nem zár rendesen.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
sarkany01
tag
Igen, olyan karburátorom van. szerintem minden mz-n olyan. De ma csinálgattam és észrevettem hogy én hülye nem is volt váltó olaj benne szóval nagy valószínú hogy itt is farsot szívótt,
-
Popes
őstag
válasz sarkany01 #2112 üzenetére
Bocs hogy beleszólok de azért azt illett volna észrevenni hogy megette a váltó olajat.(elég szépen füstölhetett )
Viszont azt a szimeringet már nem lessz olyan egyszerű kicserélni mint a gyújtás oldalit.
Meg azért még a szívócsonknál sem árt jól megnézni mert sokszor már hiába húzod meg nem biztos hogy jól tömít mert már nem mai darabok.
Ja és a hengertalpnál is ránézhetsz hogy nem-e olajos.
(ha van féktisztítód, kicsiket fújsz a szívócsonk csatlakozásához és ha megváltozik a motorhang akkor még ott is falsot szív)[ Szerkesztve ]
Deus ex machina
-
sarkany01
tag
Már töltöttem bele. A hengertalpot meg fogom nézni, meg a szívócsonknál is. Mikozben cserélem ott lesz felettem fater, majd ő adja az ívet ha nem jó. Igaz oda is a 20X30X7-es szimering kell? Csak azért kérdezem mert a motor még mindig szeret pörögni kis gázadásnál egy olyan 3-4 mp-ig. Aztán szépen visszaál. Kb ezt csinálja egy 10p-ig. Utána nem annyira észlelhető.
[ Szerkesztve ]
-
Popes
őstag
válasz sarkany01 #2114 üzenetére
Most olvastam vissza hogy neked 150-es van, azt már jó rég szereltem ezért a szimeringre inkább keress rá(de én is hasonlóra emlékszem) de ha öntöttél bele olajat és onnan is szív akkor taknyolni fogja a gyertyát és a füstjén is látnod (érezned) kell hogy a motorolajat szívja. A 10perc után nem annyira észlelhető az azt jelenti hogy melegen?
Deus ex machina
-
csabyka666
addikt
Ma voltam Kanizsán egy mocisboltban, és megkérdeztem a fékbetétet. Az eladó azt mondta, hogy csak egyetlen fajtát tart, egy pár ára 3.500 forint. Elmondása szerint az olcsóbbat (bár ez se túl drága) nem érdemes megvenni, szóval ha már ott voltam, elhoztam ezt a 3.500-ast. A mostanihoz képest mérföldekkel jobban néz ki, igényesebb megmunkálás, lekerekített sarkok...szóval engem már ez meggyőzött.
A héten felszerelem, aztán akkor tudok róla mondani véleményt is.
Így néz ki, szerintem tényleg egész pofás darab:
Ja, és japán technológia, hát meglátjuk, mennyire japán.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
teko99
tag
válasz csabyka666 #2116 üzenetére
majd csinálja hogy nyik-nyik-nyik Na neem ezzel még viccelni is rossz,legalábbis az enyém most csikorog,énis leakarom cserélni
BAZINGA!
-
csabyka666
addikt
Ha nekem beválik (értsd: ~500 km múlva sem csikorog), akkor merem csak ajánlani. Egyelőre annyi biztos, hogy legalább kulturáltan néz ki, nem mint a másik.
Egyébként a másik sem csikorog összerakás után, csak ha már fékeztem vele párat. Aztán lehet, hogy a régi tárcsám miatt csinálta, fene se tudja...
[ Szerkesztve ]
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
sisu2
tag
válasz csabyka666 #2118 üzenetére
Nem ismerem de nem néz ki rosszul igényes már amennyire egy fékbetét lehet
-
sarkany01
tag
Az miért van hogy egy kicsit melegedik a trafó?
-
sarkany01
tag
Hát nem tudom eldönteni őszintén hogy most ez átlagos vagy nem. A trafót hogy is kell bekötni, az 1-es a gyujtásról jövő, a 15-ös vagy 51-es nem tudom az meg az aksi + igaz?
-
csabyka666
addikt
Üdv!
Ma kb egész nap az első fékkel foglalkoztam. Levettem a régi főfékhengert, leszereltem a fékcsövet, kivettem a régi betéteket... Állványos fúró és csiszolópapír segítségével fényesre csiszoltam a stifteket, majd összeraktam a nyerget immáron az új betétekkel. Egyik oldalon kicsit nehezen ment be a helyére, ezért kihézagoltam (a konzol miatt még finomítani kell). Felszereltem az "új" főfékhengert és az új fékcsövet. Sajnos annyira hosszút sikerült vennem, hogy a kormány bal oldalán kellett elvezetnem, de lehet, hogy ki kell cserélnem, mert intenzív fékezéskor elképzelhető, hogy eléri a hengert. Ez majd kiderül a próbaúton.
És akkor az eredmény. A fékhatás a Brembo nyereggel eddig se volt gyenge, de most az új betétekkel és az "új" főfékhengerrel brutális lett! Lehet, hogy műszakin nem fog tetszeni elsőre a vizsgabiztosnak (a konzol miatt), de ha felteszi a padra, biztos átengedi a motort! Hú, hát tényleg durva!
Elég gyorsan sikerült légteleníteni (hevizms, köszi a tippet ), viszont a külső tömítésnél (ami kívülről is látszik) kicsit megjelent az olaj. Nem veszélyes mértékben, de azért ott van. Egyelőre nem tettem bele az új tömítéseket, azt későbbre tartogatom - ha ezzel beválik, akkor ezt a kis könnyezést megbocsájtom neki, és inkább utánatöltök egy szezonban párszor. Addigis egy ruhadarabból csináltam frankó tömítést, az felissza azt a kis olajat.
Az első tapasztalatok a betéttel kapcsolatban tehát jók, aztán a csikorgás majd egy párszáz kilométer múlva jelentkezik, ha jelentkezik. Ez tárcsa (is) üt egy kicsit, és ezért kicsit be is fog a fék (inkább csak épphogy karistol), de a régihez képest nulla.
Nyugtassatok meg, hogy ha az első kereket megpörgetitek, akkor nem fut szabadon nektek sem, hanem egy kicsit hozzáérnek a betétek?!
Illetve még egy dolog: valaki írja le nekem, hogyan kell szakszerűen szétszedni a főfékhengert, mert ha cserélnem kell a karmantyúkat, akkor jól jöhet az infó!
[ Szerkesztve ]
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
hevizms
addikt
válasz csabyka666 #2125 üzenetére
Egy picit hozzáér nekem is.
Ha már ennyit dolgoztál hogy jó féked legyen,szerintem szánj még időt a tömités cserére.
Tudom én hogy van ez.Az ember nem szívesen szedi szét újra,de lehet csak rosszabb lesz idővel és az olajfolyás az nem játék a fék esetében. -
csabyka666
addikt
válasz hevizms #2126 üzenetére
Na ez jó hír, mert én már nem tudok többet kihozni a dologból. Az előző tárcsa botrányos volt, ahhoz képest ez egy király!
Teljesen igazad van, de most úgy vagyok vele (és most meg fogom győzni magam...), hogy a tárcsának is idomulnia kell, mert kicsit sorjás, és ezt meg akarom várni mindenképp. Olajfolyásnak nem nevezném, inkább csak gyenge szivárgás.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Retro DJ
aktív tag
Nézd csak meg a Facebookon az üzeneteidet!
Retro
-
csabyka666
addikt
válasz Retro DJ #2128 üzenetére
Megnéztem, köszi a kerékpörgetős vidit!
Ezek az ETZ-k ezek szerint ilyenek, mert ha a Tiéd is hozzáér a tárcsához, akkor mindenkié.
Ja tényleg, a fullos 251-esé is karistol?
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Francia91
veterán
válasz csabyka666 #2129 üzenetére
A 251-esemen nekem is hozzaer egy hajszalnyit a pofa a tarcsahoz. Minden ETZ ilyen
"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
-
csabyka666
addikt
Ma voltam egy 50 kilométeres tesztúton. A fékbetéttel kapcsolatban továbbra is jók a tapasztalatok, a fékhatás brutális, és a tárcsának is kezd "féktárcsa-kinézete" lenni: szépen fényesedik, és nem olyan durván karcos, mint a régi betétekkel. Eddig még nem is vinnyogott, kopp-kopp...
De hogy ne legyen minden szép és jó, most már nem csak szivárog az olaj, hanem konkrétan fossa a tömítés mellett. Titokban számítottam rá, hogy ilyen lesz, mert ki tudja, mennyit állt szárazon a főfékhenger korábban, illetve az is lehet, hogy valami utángyártott moslék tömítés van benne.
Szerencsére nekem vannak frankók (köszi, Retro ), csak ki kell cserélnem végre. Ehhez tudnátok valami biztatást mondani? Hogy szedjem szét sérülés nélkül a főfékhengert?Köszi a segítséget előre is!
Nem tudom, fog-e javulni a fékhatás, ha teljesen tömített lesz a rendszer, de ez már most is kegyetlen jó!
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
teko99
tag
válasz csabyka666 #2132 üzenetére
A hőfékhengert leszeded csutkára hogy kézbe tudd venni. fékkar le. ha megnézed van rajta egy pici kis lyuk,majd megfogod találni,na én abba dugtam egy szeget,és kicsit belekopogtattam hogy a "zégergyűrű" alá bemenjen,majd kifeszítettem. Hát nekem a rugó nem tolta ki a külső karmantyűt,de mivel úgyis rossz volt,ezért egy szöggel kipiszkáltam. utánna már könnyű a dolog.
BAZINGA!
-
csabyka666
addikt
Tyű, ennél valami barátibb megoldás...?
A tömítésnek mindegy, az úgyis kuka, de a főfékhengert féltem kicsit. Hol van az a kis lyuk? Amit a képen is látni, vagy máshol keressem?
Ja, lehet megtaláltam Neked az ideális fékbetétet.
[ Szerkesztve ]
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
teko99
tag
válasz csabyka666 #2134 üzenetére
a tükörtartó alatt a kormány ahol van ott keresgéld asszem bal alsó sarok. ha koszos akkor nem látszik. szerintem direkt erre a célra tették oda,más értelmét nem láttam neki. pont egy kis szeg vagy valami befér és kitudod pattintani a gyűrűt.
Igen olvastam hogy jót írsz róla,de még várok vele,tudod az enyémet is istenítettem hogy milyen jó,azt most egy párszáz km utánn meg szidom mert mindent csinál
BAZINGA!
-
csabyka666
addikt
-
hevizms
addikt
-
csabyka666
addikt
válasz hevizms #2137 üzenetére
Na ez tényleg vékony lehet, én nem is figyeltem, hogy van ott valami. Ha ezt kiveszem, gondolom a rugó kinyomja azt a rudat, és vele együtt a tömítéseket is - igaz?
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
sisu2
tag
válasz csabyka666 #2138 üzenetére
Kiveszed a rugós karikát mögötte van a szimering nem szokott olyan könnyen kijönni rá kell segíteni csak nem karistolj össze semmit a tömítést bánthatod úgy is kuka
-
teko99
tag
így van a külső karmantyút(tömítést) szétszúrhatod akár hogy kijöjjön,utánna már kijön a dugattyú. Majd összerakásnál figyelj hogy a kiskarmantyút(ami a dugattyún van) kend be egykis fékfolyadékkal,és nagyon óvatosan dugd vissza a dugattyút a helyére,nehogy átforduljon a kiskarmantyú pereme,mert akkor semmit sem ér majd
BAZINGA!
-
csabyka666
addikt
@ sisu2, @ teko99: Okés, köszi szépen! Ja, a kiszedésnél nem számít, ha szétbombázom, a fémre persze vigyázok. Hú, csak a visszarakás sikerüljön szépen...
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
teko99
tag
Na közben az én gondom is megoldódott. Még kedden hozta a futár a gyári bakelitet,hát merevítők nincsenek benne így szerintem nem az a 90es évekbeli gyári,szerintem német utángyártott,de legalább ez az utolsó mm-ig méretpontos. Feltettem,jól meghúztam a lánckerék csavarját és láss csodát,nem szorul,nem karistol,nem kopog
Szóval ha bárkinek bakelit gondjai lennének ne sajnálja rá az a 3,5K-t,vegye/rendelje a német utángyártottat,ne a kisipari magyar vackot.
BAZINGA!
-
csabyka666
addikt
Király! Örülök, hogy végre megoldódott! Nem volna rossz, ha csinálnánk egy listát az ajánlott és a kerülendő alkatrészekből, mert én is jártam már úgy ezekkel az utángyári fosokkal, hogy konkrétan be se tudtam építeni, vagy ha be is tudtam rakni a helyére, nem működött jól...
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
teko99
tag
Hmm közben ma is előjött egy gond,bár lehet hogy nem akkora csak én parázok.
Naszóval tegnap nemvolt gyujtásom.
dekni le,aksikábel + mozgat és előjött.
Ma is előjött ez a gond,menet közben elmozdulhatott mert lehörgött a motor,de 2mp gurulás mulva megugrott és ment szépen.Viszont most a töltésjelzőm világít nem úgy erősen mind álló motornál,de nappal is látható. Ha ráteszem a fényszórót akkor elalaszik. Biztosítékok mozgatása volt a multkor a megoldás,majd ránézek most is és kiderül hogy elalszik-e a jelző.
Viszont gondoltam arra hogy az aksi gyenge lehet hogy néha nincs gyujtás,de akkor amikor előjön a kábel mozgatásnál akkor gondolom világítás csak parányi lenne ha az aksi lenne a gyengusz. Világítás van szép erős szóval szerintem nem az lesz a baja.
Egy kérdés: ha az aksikábel kicsit elokszidálódott akkor világíthat a tölsésjelző? Úgy értem hogy nem megy át rajta annyi áram vagy valami.?
De nekiis állok ránézek,az aksit is megmérem bár csak töltővel tudom ha rádobom
BAZINGA!
-
sisu2
tag
válasz csabyka666 #2143 üzenetére
Igen vannak extra rossz alkatrészek én N G K gyertyapipáról tudok ami nagyon rossz hamisítvány és gyertyából is van hamisítvány szintén N G K de van különbség az eredetihez képest csak aki nem ért hozzá nem veszi észre .
teko:Lehet a kábel oxidálódott meg a biztosíték szívatott engem is csere mozgatás után jó lett akkor akartam késest de maradt az eredeti biztosíték tábla alapos takarítás után évek óta jó.
[ Szerkesztve ]
-
csabyka666
addikt
Az akksit multiméterrel kellene megnézni, mert a töltő többet fog mutatni. Oxidos kábel miatt végülis lehet, mert akkor az oxidréteg miatt leszűkül a keresztmetszet. Én minden szezon előtt csiszolópapírral meghúzkodom a sarukat meg a kábel végén a csatlakozót, illetve WD40-nel befújom a biztosítéktábla csatlakozóit is.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
addikt
Pipát nem tudom, nekem NGK gyertyám van, megszokásból cserélem csak, amúgy nincs rá panasz. Mondjuk lehet, hogy az eredeti.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
teko99
tag
válasz csabyka666 #2146 üzenetére
multiméter sajnos nekem nincs,de az aksi fullot mutatott ahogy sejtettem.
az aksi kábeleit megcsiszoltam,majd kiderül hogy elmegy-e még az áram.
Viszont a full biztosítéktáblát majd leakarom cserélni,kissé már az is elvan öregedve.
A töltésjelző még mindíg világít halványan,majd kíváncsi leszek hogy az uj tábla/biztosítékokkal elalszik-eBAZINGA!
-
teko99
tag
válasz csabyka666 #2149 üzenetére
hát már egy pár éve tervben van a beszerzése
őŐ az normális hogy eddíg 1mp alatt 1et villogott az index,mostmeg 1mp alatt kettőt.? Ha van rajta világítás is akkor 1mp alatt 1et ?
BAZINGA!