- Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
- A középkorra és a pokolra is gondolt az új AMD Software
- Új gyártástechnológiai útitervvel állt elő a TSMC
- Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- ASUS ROG Ally
- Milyen monitort vegyek?
- 3D nyomtatás
- Milyen notebookot vegyek?
- Milyen TV-t vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Lelövi a Roccat márkanevet a Turtle Beach
- Milyen billentyűzetet vegyek?
Hirdetés
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
Mozgásban az Arena Breakout: Infinite (PC)
gp A korábban csak mobilokra/tabletekre megjelent FPS hamarosan PC-n is elérhető lesz.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
csabyka666
addikt
Üdv mindenkinek!
Most kezdtem el a "korlátlan" motorjogsit, és hosszas keresgélés után a 251-es ETZ-re esett a választásom, mint a jelenlegi S51B-s Simsonom méltó utódjára. Az ok: 200.000-ért patika állapotút lehet kapni, és én a Simsonnal is teljesen meg vagyok elégedve, csak tankolni kell, és megy. Szoci motor ide, szoci motor oda, én ezt választottam - persze anyagi okok is meghúzódnak a háttérben, nem tagadom.
Arra kérnélek benneteket, hogy mondjatok nekem érveket a fent említett motor mellett - pro és kontra!
Mostanában nagyon sokat bújtam a netet, és találtam pár ellentmondásos irományt, ezeket szeretném rendbe tenni.1.) Írták, hogy a 251-es ETZ már gyárilag elektronikus gyújtással szerelt, viszont jópár helyen olvastam, hogy van megszakítós is. Én csakis olyat akarok venni, ami elektronikus gyújtással szerelt, szóval fontos lenne ezt tudnom.
2.) Ez a típus akksiról gyújt? Szóval nincs benne trafó? (A Simsonom gyújtása is elektronikus, de ahhoz nem kell akksi, legalábbis az enyémben nincs.)
3.) Úgy tudom, léteztek olyan 251-esek, amikben gyárilag volt különolajzás. Erről mit tudtok? Nálunk mennyire beszerezhetőek ezek a modellek? Mennyire megbízható ez a technika? Milyen elven működik? Más karbi kell rá?Egyelőre ennyi, amit tudni szeretnék!
Köszi a válaszokat!
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
addikt
válasz Petipapa17 #226 üzenetére
Köszi a választ! Nyilván én értelmeztem rosszul az "elektronikus gyújtás" témát - a Hall jeladósra gondoltam, persze.
Tetszik ez a különolajzásos rendszer is, de ha nem fogok kapni ilyen motort (amire sajnos nagy az esély), akkor marad a keverés. Nem nagy dolog, mert kb 50m-re van a benzinkút...
És pontosan hogyan működik? Azt értem, hogy olajpumpa van benne, amit a főtengely hajt meg, és a gázkarral szabályozom az olaj mennyiségét (külön bowden), de a karbi felépítése is más, nem? Szal' a karbiban hogy történik a keverés? Erre lennék kíváncsi.Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
addikt
válasz Petipapa17 #228 üzenetére
Persze, köszi szépen!
Továbbrais' várom a véleményeket/tapasztalatokat. Ne fogjátok vissza magatokat!
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
addikt
válasz Petipapa17 #230 üzenetére
Igen, ezt már többen mondták. Összeszedek minden hasznos információt, hogy felkészülten vásárolhassam majd meg a gépet!
Köszi!
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
addikt
válasz Petipapa17 #233 üzenetére
Üdv!
Említetted, hogy a 251-esben kisebb a hátsó kerék. Ez azt jelenti, hogy ez a motor ugyanakkora lánckerékkel jobban pörög, mint egy 250-es? A 251-es véleményed szerint mennyivel korszerűbb technológia?
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
addikt
válasz Petipapa17 #235 üzenetére
Értem. Az elektronikus gyújtás mennyire megbízható ezeken a típusokon? Én mindenképp' olyat akarok venni, amin elektronikus a gyújtás, a megszakító felejtős...
MOD: Tehát egy az egyben a 250-es ETZ blokkja van benne a 150-es ETZ vázában? Nem erős a motor ehhez a vázhoz, amit egy kisebb blokkhoz terveztek?
[ Szerkesztve ]
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
addikt
válasz Petipapa17 #237 üzenetére
Valószínűleg én kevertem a fogalmakat. A Hall-jeladós gyújtásra gondoltam - tudtommal azzal szerelték a 251-es ETZ-ket.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
addikt
válasz Petipapa17 #239 üzenetére
Ezt teljesen nem értem. Ha "Subee-féle", akkor a "másik" fórumon elterjedt szakzsargon - gondolom én.
A gyújtás Hall-jeladós a 251-esekben gyárilag? Engem ez foglalkoztat most.[ Szerkesztve ]
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
addikt
Üdv!
Meg tudnátok osztani velem, hogy egy motorvásárlás során mikre érdemes figyelni? Minden apró részlet érdekel! Egész konkrétan 251-es ETZ-vel kapcsolatban szeretném tudni. Típusbetegségek vannak?
Köszi!
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
-
csabyka666
addikt
válasz Petipapa17 #247 üzenetére
Üdv!
Félek, hogy a topic nem fog egyhamar feléledni.
A kérdéseidre a válaszaim: Túrázni nem voltam, nem is tervezem, illetve úgy mondanám, nem az én stílusom "csak úgy" motorozgatni. Ha kell mennem valahova, előveszem a motort, és elmegyek vele. Én ezért vettem.
Szerelni nem nagyon kellett eddig, mindössze a karburátort pucoltam ki, illetve állítgattam kicsit.
Motort nem veszek, nemrég vettem meg a 251-est. Ahogy magamat ismerem, ameddig a 251-es szolgálni fog, nem vásárolok másikat.Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
addikt
válasz sdavic01 #249 üzenetére
Sok sok balesetmentes kilométert, és kellemes élményeket a motorhoz, és a motorozáshoz is!
És persze széles utat, kedves rendőrt, olcsó benzint...
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
-
-
csabyka666
addikt
válasz sdavic01 #256 üzenetére
Én anno a Simsonra vettem ehhez hasonló kulcsos tanksapkát, és kb 3/4 tanknál is kilötyögött a tanksapka mellett a benzin. Visszatettem a gyárit, ami bár nem zárható, de legalább egy csepp benzin sem lötyög ki a tankból.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
addikt
válasz sdavic01 #258 üzenetére
Ez nyilván tárolásfüggő. Az én motorom mindig valamilyen garázsban, vagy valami zárt helyen van, utcán nem kell hagynom huzamosabb ideig. Persze attól, hogy zárod a tankot, még le tudják venni belőle a benzint, bár az is igaz, hogy legalább nem tudnak beletölteni semmit a "vicces" kedvűek...
Én inkább vennék egy mozgásérzékelős (mozgatásérzékelős?) riasztót a motorra, és ha elkezdik rángatni, akkor talán a vinnyogásra odébbáll a gonosz támadó.
Annyi előnyünk van, hogy egy "vacak" ETZ-ből talán nem akarja senki levenni a benzint.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
addikt
válasz sdavic01 #264 üzenetére
Azt te döntöd el, hogy mikor van (neked) olyan idő, hogy már nem használod a motort. Ez mindenkinél más.
Én gyakorlatilag augusztus végétől nem is mentem az ETZ-vel, mert rossz/esős idő volt, és most hiába van napközben 20 fok, reggel és este nagyon hideg a levegő, ilyenkor én már nem motorozok.Az elrakást illetően annyit, hogy ki kell járatni a karburátorból a benzint, mert különben belerohad! Elzárod a benzincsapot, és elindítod a motort, aztán addig járatod, amíg le nem áll. Ezen kívül én vettem a benzinbe ilyen "bomlásgátló" folyadékot is, ezt majd beleöntöm, teletankolom a motort, letakarom, a gumikat felpumpálom, és ennyi. (Annyira moslék benzinek vannak manapság, hogy 7-8 hónapos állást nem bírnak ki teljesítményvesztés nélkül.)
Illetve én kb. 1 havonta, vagy ha tartósan hidegek lesznek télen (úgyértem tartósan -20 fok), akkor 2 hetente feltöltöm az akksit. Persze ki is veheted belőle, sőt az a legjobb, de nekem benn van a riasztó, és akksi nélkül az nem sokat ér.
Aztán tavasszal, vagy amikor kijön a jó idő, újra előveszem, aztán megyek vele.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
addikt
válasz sdavic01 #266 üzenetére
Jó lehet az is, csak félő, hogy valami rozsda megfogja a tankot, aztán akkor meg egész szezonban szívatni fog, ha eldugul a karbid a sok maszattól. Persze vannak jófajta benzinszűrők, de az sem fog meg mindent.
Én idén vettem a motort, ami előzőleg egy évet állt, és a tankból nagyon sok kosz kijött. Kb. 1000 kilométert mentem vele, és ki kellett cserélnem a nemrég berakott benzinszűrőt...
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
addikt
válasz Retro DJ #268 üzenetére
Gyerünk, most úgysem lehet motorozni! Legalábbis ilyen hidegben nincs az a pénz, amiért én felülnék rá.
Nem is vagyok igazi motoros.Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
addikt
válasz Petipapa17 #271 üzenetére
Inkább vegyél bele egy komplett jeladósat, szerintem jobban jársz. Egyszer beállítod, és el is lehet felejteni, hogy egyáltalán van olyan a motorban, hogy "gyújtás".
Nekem gyárilag jeladós az van a 251-esben, és örök darab. Legalábbis bízom benne...
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
addikt
válasz Petipapa17 #273 üzenetére
Ahogy gondolod. Hajrá!
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
addikt
válasz Retro DJ #275 üzenetére
Én a jeladósban nem csalódtam - még.
A Simsonomon is jeladós volt (S51B, a kategória csúcsa ), és soha sem szívatott meg. Igaz, hogy nagyon vigyáztam a motorra, de amikor úgy hozta a helyzet, mentem vele nem egyszer esőben is egyhuzamban 30 kilométert akár (ami egy Simsonnak már nagy távolság), és soha sem ázott be, mindig hazahozott a kis 50-es.
Igaz, hogy más a gyújtás az ETZ-n, de elég annyi, hogy nincs benne megszakító, szóval nem is kopik.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
addikt
válasz Retro DJ #277 üzenetére
Nekem is volt olyan, de a jellemző használat a folyamatos 30 kilométeres táv volt. Rövidtávra elő se vettem, inkább mentem biciklivel.
A "rekord" egy nap alatt 120 kilométer volt, ezt oda-vissza, tehát két részletben 60-60km formájában tette meg a kis 50-es. Kíváncsi lennék, hogy hány olyan Simsonos van ma, akinek egyáltalán van olyan állapotban a motorja, hogy el mer vele indulni akár 30km-re is...itt a környéken párat, ha ismerek.
Bár mindig vigyáztam a motorra, de használat során nem finomkodtam vele: vagy alapjáraton, vagy nyélgázon ment. Utóbbit szerette inkább.
MOD: Vicces amúgy így utólag visszagondolni a Simsonos időkre, de annyira megszerettem, hogy nem fogom eladni! Most lenn áll a pincében, letakarva.
[ Szerkesztve ]
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
addikt
Jelentem, ma beindítottam a 251-est, és melegítettem egy kicsit. Vettem bele 5 liter 400 forintos benzint...ki tudja, mi lesz jövőre.
BÚÉK mindenkinek!
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
addikt
válasz Retro DJ #290 üzenetére
+1.
Gyergyacsere legyen mindenképp! Plusz azzal is lehet trükközni, hogy benzinbe mártod a gyertyát, és visszateszed, majd úgy rúgsz rá. Hátha csak a kezdőlendületet kell megadni neki.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
addikt
válasz Retro DJ #294 üzenetére
Az biztos, hogy a gyárinál jobb lesz, főleg azért, mert ezek a motorok már 25+ évesek, és hát, volt rá idő szétülni az ülésüket.
Mondjuk én meg vagyok elégedve a 251-es ülésével, bár eddig egyhuzamban 250km volt a leghosszabb táv, amit mentem a motorral (igaz, minimális pihenők voltak benne), de nem volt rá panaszom.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
addikt
válasz sdavic01 #298 üzenetére
Szerintem is benzin-probléma lesz. Először azt nézd meg, hogy a tankból folyik-e egyáltalán a benzin rendesen... Vedd le a karbiról a benzincsövet, és nyiss rá a csapra. Ha csak csöpög, az nem jó, folyamatosan kell folynia! Ha ez a része rendben van, akkor jöhet a karbi szétszedése, és tisztítása.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
addikt
válasz sdavic01 #301 üzenetére
Nem biztos, hogy ez a probléma, de akár ez is okozhatja.
Nem kell, hogy ömöljön a benzin, mert elég szűk keresztmetszetű a cső, viszont ha csak csepeg, az semmiképp sem jó. Lehet, hogy már a benzincsapnál valami dugulás van.
MOD: Esetleg onnan megtudhatod, hogy amikor a motor megáll, azonnal elzárod a csapot, és ha az úszóházban sokkal a szint alatt van a benzin, akkor az utánpótlással van gond. Persze, ehhez el kell indulnia a motornak...
Amúgy nem hinném, hogy alapjárat mellett fél perc alatt kikapja a karbiból a benzint...nekem a 251-es szerintem 2 percig is pöfög elzárt benzincsapnál.[ Szerkesztve ]
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
addikt
válasz sdavic01 #303 üzenetére
Ebben nincs gyakorlatom, csak a hallottak alapján tudom mondani, hogy apró kaviccsal "szokták". Felénk mondják gyöngykavicsnak is. Úgy tudom, hogy a belsejét is be szokták vonni valami anyaggal, hogy még jobban ellenálljon a korróziónak.
De ezt majd egy hozzáértő megmondja pontosan, mert én csak ugatom a témát.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
addikt
válasz sdavic01 #305 üzenetére
Nem tudom, azt én még nem hallottam. Kérdezd meg az MZClubHungary fórumában, ott biztosan tudnak segíteni.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
addikt
válasz Retro DJ #311 üzenetére
Igen, ezt is sikerült megfojtani... Bár én nem jártam vele, mégis inkább maradok a benzinnél. Igaz, már az sem olyan, mint amikor ezek a motorok lejöttek a szalagról, de mivel más nincs, hát tankolom a "jó" ólmozatlan 95-öst.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
addikt
válasz Retro DJ #313 üzenetére
Elvileg, ha magasabb oktánszámút teszel bele, azzal nem ártasz a motornak, de jobb se lesz tőle. Akkor van a baj, ha előírnak például 98-as benzint, aztán te 95-öst tankolsz bele. Értelemszerűen az MZ-re ez nem vonatkozik. Nem is tudom, talán 86-os benzin van a gépkönyvében?!
Egyszer volt valami akció a SHELL-en, aztán a Simsonba V-Power Racinget tankoltam, de nem lett benne plusz lóerő.
Az ülés az már csak puhább lesz.
Ha lebontottad a kábeleket, akkor nézd át jól, aztán ha valamelyik gyanús, akkor inkább vegyél egy komplett kábelköteget, nehogy később baj legyen.
Hajrá!
Remélem, az enyémet nem kell mostanában megbontani, mert nem sok időm lenne rá...
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
addikt
válasz Retro DJ #319 üzenetére
Én csak ugatom a témát, nem vagyok gépészmérnök, szimplán logikusan próbálok gondolkodni. Szerintem itt csupán arról van szó, hogy az akkori benzinek ólmozottak voltak, ezért a kenés is jobb volt - értsd. tartósabb motorfékezés során sem ragadt meg a dugó.
A mostani ólommentes benzinekben ez nincs meg, és ezért nem ajánlatos motorfékezni a 2T gépekkel.Nyilván nem arról van szó, hogy amikor a gázt visszaengeded, már rá is kell markolni a kuplungkarra, de tartós lejtőn én biztos nem nyúznám a 251-est. Párszáz méterenként kuplung be - gázfröccs.
Minőségben a mostani benzinek 6000x jobbak az akkoriaknál, csak a körülmények változtak meg.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
addikt
válasz Retro DJ #333 üzenetére
Ezek olyan esztétikai hibák, amiket csak te tudsz, illetve most már én is, mert megmutattad.
Ha majd összeáll a motor, akkor egészében kell, hogy jól mutasson, szóval egykét apró hiba el fog tűnni az egész motort tekintve.
Nekem például 2 helyen is kicsit horpadt a tankom. A kisebbik alá egy matricát ragasztottam, így az ember nem a horpadásra figyel. A nagyobbik sajnos majd csak akkor fog eltűnni, ha lefestetem a motort, de az még messze van.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
-
-
csabyka666
addikt
válasz Retro DJ #343 üzenetére
Ha van egy kis felesleges pénzed, akkor érdemes beruházni egy "csatos karbira", állítólag azzal jobban teljesít a 250-es is. Persze nem fog jobban menni, de precízebben tudod állítani, kevesebbet fogyaszt, stabilabb lesz az alapjárat...
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
Új hozzászólás Aktív témák
- Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
- eMAG/edigital vélemények - tapasztalatok
- Ukrajnai háború
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- LEGO klub
- MG4 menetpróba
- Ubuntu Linux
- A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Gyúrósok ide!
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Bosch SPI25CS03E, 9 terítékes beépíthető mosogatógép
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Centro Energy 410W Full Black Prémium napelem panelek
- Renpho talpmasszírozó