- Házimozi haladó szinten
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Autóhifi
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- LG LCD és LED TV-k
- Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
Új hozzászólás Aktív témák
-
csabyka666
addikt
válasz Retro DJ #268 üzenetére
Gyerünk, most úgysem lehet motorozni! Legalábbis ilyen hidegben nincs az a pénz, amiért én felülnék rá.
Nem is vagyok igazi motoros.Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
addikt
válasz Retro DJ #275 üzenetére
Én a jeladósban nem csalódtam - még.
A Simsonomon is jeladós volt (S51B, a kategória csúcsa ), és soha sem szívatott meg. Igaz, hogy nagyon vigyáztam a motorra, de amikor úgy hozta a helyzet, mentem vele nem egyszer esőben is egyhuzamban 30 kilométert akár (ami egy Simsonnak már nagy távolság), és soha sem ázott be, mindig hazahozott a kis 50-es.
Igaz, hogy más a gyújtás az ETZ-n, de elég annyi, hogy nincs benne megszakító, szóval nem is kopik.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
addikt
válasz Retro DJ #277 üzenetére
Nekem is volt olyan, de a jellemző használat a folyamatos 30 kilométeres táv volt. Rövidtávra elő se vettem, inkább mentem biciklivel.
A "rekord" egy nap alatt 120 kilométer volt, ezt oda-vissza, tehát két részletben 60-60km formájában tette meg a kis 50-es. Kíváncsi lennék, hogy hány olyan Simsonos van ma, akinek egyáltalán van olyan állapotban a motorja, hogy el mer vele indulni akár 30km-re is...itt a környéken párat, ha ismerek.
Bár mindig vigyáztam a motorra, de használat során nem finomkodtam vele: vagy alapjáraton, vagy nyélgázon ment. Utóbbit szerette inkább.
MOD: Vicces amúgy így utólag visszagondolni a Simsonos időkre, de annyira megszerettem, hogy nem fogom eladni! Most lenn áll a pincében, letakarva.
[ Szerkesztve ]
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
addikt
válasz Retro DJ #290 üzenetére
+1.
Gyergyacsere legyen mindenképp! Plusz azzal is lehet trükközni, hogy benzinbe mártod a gyertyát, és visszateszed, majd úgy rúgsz rá. Hátha csak a kezdőlendületet kell megadni neki.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
addikt
válasz Retro DJ #294 üzenetére
Az biztos, hogy a gyárinál jobb lesz, főleg azért, mert ezek a motorok már 25+ évesek, és hát, volt rá idő szétülni az ülésüket.
Mondjuk én meg vagyok elégedve a 251-es ülésével, bár eddig egyhuzamban 250km volt a leghosszabb táv, amit mentem a motorral (igaz, minimális pihenők voltak benne), de nem volt rá panaszom.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
sdavic01
tag
válasz Retro DJ #290 üzenetére
Köszönöm az ötleteket, megpróbálom holnap
RetroDJ nagyon várom már a mocid végkifejlett állapotát
Itt egy kép az enyémről is csak hogy lássátok h miért szakad meg a szívem
-
csabyka666
addikt
válasz Retro DJ #311 üzenetére
Igen, ezt is sikerült megfojtani... Bár én nem jártam vele, mégis inkább maradok a benzinnél. Igaz, már az sem olyan, mint amikor ezek a motorok lejöttek a szalagról, de mivel más nincs, hát tankolom a "jó" ólmozatlan 95-öst.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
addikt
válasz Retro DJ #313 üzenetére
Elvileg, ha magasabb oktánszámút teszel bele, azzal nem ártasz a motornak, de jobb se lesz tőle. Akkor van a baj, ha előírnak például 98-as benzint, aztán te 95-öst tankolsz bele. Értelemszerűen az MZ-re ez nem vonatkozik. Nem is tudom, talán 86-os benzin van a gépkönyvében?!
Egyszer volt valami akció a SHELL-en, aztán a Simsonba V-Power Racinget tankoltam, de nem lett benne plusz lóerő.
Az ülés az már csak puhább lesz.
Ha lebontottad a kábeleket, akkor nézd át jól, aztán ha valamelyik gyanús, akkor inkább vegyél egy komplett kábelköteget, nehogy később baj legyen.
Hajrá!
Remélem, az enyémet nem kell mostanában megbontani, mert nem sok időm lenne rá...
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
addikt
válasz Retro DJ #319 üzenetére
Én csak ugatom a témát, nem vagyok gépészmérnök, szimplán logikusan próbálok gondolkodni. Szerintem itt csupán arról van szó, hogy az akkori benzinek ólmozottak voltak, ezért a kenés is jobb volt - értsd. tartósabb motorfékezés során sem ragadt meg a dugó.
A mostani ólommentes benzinekben ez nincs meg, és ezért nem ajánlatos motorfékezni a 2T gépekkel.Nyilván nem arról van szó, hogy amikor a gázt visszaengeded, már rá is kell markolni a kuplungkarra, de tartós lejtőn én biztos nem nyúznám a 251-est. Párszáz méterenként kuplung be - gázfröccs.
Minőségben a mostani benzinek 6000x jobbak az akkoriaknál, csak a körülmények változtak meg.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Petipapa17
csendes tag
válasz Retro DJ #323 üzenetére
Üdv láttam az Mz club topikban a fékkapcsolós kérdésedet és kérdezném, hogy sikerült-e már megoldanod, mert télen tervezem én is annak a kapcsolónak a beszerzését. Nekem van már ötletem hogyan oldom meg de ez majd csak vizsgaidőszak után fog körvonalazódni addig csak elmélkedés.
-
csabyka666
addikt
válasz Retro DJ #333 üzenetére
Ezek olyan esztétikai hibák, amiket csak te tudsz, illetve most már én is, mert megmutattad.
Ha majd összeáll a motor, akkor egészében kell, hogy jól mutasson, szóval egykét apró hiba el fog tűnni az egész motort tekintve.
Nekem például 2 helyen is kicsit horpadt a tankom. A kisebbik alá egy matricát ragasztottam, így az ember nem a horpadásra figyel. A nagyobbik sajnos majd csak akkor fog eltűnni, ha lefestetem a motort, de az még messze van.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
-
-
csabyka666
addikt
válasz Retro DJ #343 üzenetére
Ha van egy kis felesleges pénzed, akkor érdemes beruházni egy "csatos karbira", állítólag azzal jobban teljesít a 250-es is. Persze nem fog jobban menni, de precízebben tudod állítani, kevesebbet fogyaszt, stabilabb lesz az alapjárat...
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
lolcopterlol
tag
válasz Retro DJ #347 üzenetére
Hát az lebegett a szemem előtt, hogy többet nem akarok olyan kipufogó csatlakozással találkozni, ahol alumíniumban/on bármelyen menet is van. Ezt is kiszaggatta az előző tulaj belőle.
Mindenhova vitonos szimering került, kivéve a kihajtáshoz, oda csak simát kaptam, de végül is ott könnyen cserélhető. Nem mindegyik szimering a motorhoz való, ami a képen volt. -
lolcopterlol
tag
válasz Retro DJ #349 üzenetére
A viton, mint anyag nem csak a nagy fordulatot tűri jól, hanem a különböző ásványi olajokat is. A kék szimering meg hivatalosan csak a vizet bírja. Igazából raktam már össze szivattyúszimeringekkel is Simsont, semmi baja nem lett sok ezer km alatt se. De most úgy voltam vele, hogy ráfizetek még pár százast a rendelésre és legyenek szép barnák.
-
lolcopterlol
tag
válasz Retro DJ #353 üzenetére
Nekem eddig 10-ből 9-szer az elektromos dolgokkal volt baj. Ha azt normálisan megcsinálja az ember, akkor nagyon nagyon sok kellemetlenségtől mentheti meg magát.
Pl. volt olyan, hogy a békési motorostalálkozóra útban otthontól 200 km-re egyszercsak megállt az egész gép. Néha beindult, pöffent 1-2-t és kiolvasztotta a biztosítékokat. Szétszedtük az út mellett az egészet, de csak nem lett meg a hiba. Végülis 2 óra próbálgatás után már nem állt meg, de nem bíztam benne, mert hitelt érdemlően nem sikerült bizonyítani, hogy na márpedig AZ az alkatrész okozta a rövidzárlatot. További 300 km-t még mentünk vele, aztán otthon a műhelyben miután hazaértem a félhomályban láttam, hogy nem ég a féklámpa. Hát kiesett a helyéről és néha amikor kedve volt rövidrezárt mindent. Gondolom az út széli 2 óra szerelés alatt a rázkódástól beszorult valahova és úgy is maradt míg észre nem vettem otthon.
Csak arra akartam ezzel rámutatni, hogyha minden stabilan és biztonságosan meg van csinálva az elektromosság területén (mondjuk nem esik ki az izzó a helyéről, nem törik szilánkosra a csúszógyűrű, nem szakad el a gagyi kisipari vadonat új szénkefe vezetéke 50 km után) akkor nagy teher lekerül az ember válláról. Az összes többi baj forrása könnyen és gyorsan beazonosítható.
Én nemrég az egész vezetékezést kicseréltem, így már nyugodt vagyok. Mondjuk ettől függetlenül még a feszültségszabályzó belsejében letört egy forrasztás, ami miatt megszűnt a töltésem, de egy gyufaszállal kitámasztva a vezetéket pont a kapunkig jutottam, mire 100 km alatt kirázkódott a helyéről és megint megszűnt. Akkor aztán ott is átforrasztottam mindent, most már egyszerűen nincs minek tönkremennie az elkövetkező 20 évben [vicceltem, amíg nem teszek bele Wartburg elektronikus fesszabájzót nem alszok nyugodtan]. -
csabyka666
addikt
válasz Retro DJ #353 üzenetére
Na, alakul a gépezet!
Ha esetleg a matricákat is le akarod cserélni, akkor bátran ajánlom őt, én is tőle vettem a 251-esre, és tényleg benzin- és UV-állóak.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
szentkuti11
addikt
válasz Retro DJ #375 üzenetére
Egyelőre egy banális baromságon szívok.
Kuplungkar. Eltört. Megvettem az újat, de a régi nem akar lejönni. Nem tudom ETZ-n is így van-e, de ez egy átmenő csavar a végén egy alátéttel és egy anyával. Anya, alátét le, csavar teker, de nem történik semmi. Finom kalapácsütések és rozsdaoldó sem segített.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Retro DJ #333 üzenetére
Üdv!
Hol csináltattad a horganyozást és mennyibe került? Ha nem publikus jöhet privátban. Én is most újítom fel az ETZ-t, még csak a tisztítás - csiszolás fázisban vagyok, illetve alkatrész vadászaton.
szentkuti11: A tükröt levetted? Az ETZ-n a kuplungkar stiftje a tükör fémszára alatt van.
[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Retro DJ #379 üzenetére
Az nekem túl messze van, valahol Esztergom vagy Budapest környékén keresek ilyen céget. Pár apróságot én is horganyoztatnék. Motortartó, csavarok, fékpálca, láncfeszítő, stb. Ahogy láttam, neked szépen megcsinálták, mennyire tartós? A fék munkahengert lehet hogy nem festetem, hanem inkább polírozom, a fékfolyadék mindig lemarja a festéket róla.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Retro DJ #408 üzenetére
Én teljes fényezést szeretnék: tank, oldalak, váz, sárvédő, doboztartó, féknyereg és minden egyéb apró vacak. Plusz a csavarokat és néhány apróságot horganyoztatni. Motorikusan nincs gond, csak a fordulatszámmérő kihajtás esett bele a blokkba. Ez ilyen 1 hibás motor. Mindig csak 1 hibája van, ha azt megcsinálod, jön a következő.
[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
csabyka666
addikt
-
csabyka666
addikt
válasz Retro DJ #417 üzenetére
Én beriasztom itthon is. Az ördög sosem alszik.
A töltő valami német (vagy osztrák?) készülék, piros színű, Absaar márkájú. Elméletileg ilyen "intelligens" fajta. Szabályozza a töltőáramot, szóval nem csak ész nélkül ráküldi.
Kb délelőtt 10-kor raktam fel, délután 5-kor még mindig töltötte, szóval ma éjszakára rajta hagyom. (A töltő úgyis magától kikapcsol, ha az akksi feltöltött.) Úgy tudom, a névleges kapacitás 1/10 részével kell tölteni az akksit, és amikor 5-kor megnéztem, akkor 1A körüli töltőáramot mutatott a készülék, szóval fogjuk rá, hogy rendben van ez is.
Amikor ugye rátettem tölteni, ki se mozdult a töltőáram mutatója, aztán pár perc múlva enyhén pezsegni kezdett az akksiban a lé (de még mindig nem mozdult ki a mutató). Délutánra viszont már rendesen beindult a pezsgés! Megmértem a feszt töltés közben, 14,8V-ot mutatott a multiméter...ekkor megcsillant a remény, hogy talán nem kell kidobnom az akksit. Holnap kiderül!
A lámpával kapcsolatban: azon gondolkodtam, hogy megpróbálom megragasztani, vesztenivalóm úgysincs. Még mindig jobb a törött eredeti, mint az új, de utángyártott mocsok.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
addikt
-
csabyka666
addikt
válasz Retro DJ #420 üzenetére
Na frankó, megdöglött az akksi.
A töltőáram visszaállt nullára, és 15,8V-ot(!) mértem rajta, amikor még rajta volt a töltőn. Amikor levettem, akkor visszaesett 11,8V-ra (már ez gyanús, mert 12,8V szokott lenni terheletlenül), aztán kb fél óra után már csak 11,2V lett belőle. Beraktam a motorba, ráadtam a gyújtást, lement 10,9V-ra a fesz, de amikor a refit rányomtam, akkor 9,5V lett belőle. Szóval kuka.
Mindenképp kell vennem bele egy újat. Ezt az aldis töltőt be tudnád nekem linkelni? Hogy legközelebb ne legyen ilyen baj...
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
addikt
válasz Retro DJ #424 üzenetére
Köszönöm a korrekt választ! Utánajárok ennek a töltőnek, és beszerzek egyet.
Körülbelül mekkora összegre számítsak? (Te mennyiért vetted?)
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
Új hozzászólás Aktív témák
- E-roller topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Házimozi haladó szinten
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
- Vallás
- Nintendo Switch
- HThomas: Kia Ceed SW JD vs CD tapasztalatok
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- További aktív témák...
- Centro Energy 410W Full Black Prémium napelem panelek
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Renpho talpmasszírozó