Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
teko99
tag
válasz csabyka666 #1999 üzenetére
ha lehet bontott gyárit vegyél valahonnét,mert a kisiparik hiába ujak,ugrálni fognak
BAZINGA!
-
Francia91
veterán
Km meghajto spiralbol en is bontott gyarit vettem a 251-esemhez. Eg es fold a kulonbseg! Ami rajta volt utangyartott spiral, merev volt, nehezen hajlott. Amint feltettem a 150-es ETZ-rol vett km spiralt, ami eredeti DDR, eszre lehetett venni, hogy gyonyoruen es lagyan hajlik, konnyu is volt elvezetni
(#2000) sdavic01:
En a helyedben nem cserelnem le a jelados gyujtast megszakitosra. Korabban linkeltem, tudsz venni csak ilyen panelt, emlekeim szerint 3-4 k korul van (telefonrol irok, most nem tudom meglesni). Szerintem nem egy hatalmas osszeg erte, es csak azt csereled, ami a hibas (maga az elektronikai panel). Jo cuccokat gyart Szabolcs, par ismerosom MZ-jeben az Ő féle jelados gyujtasa van, popec, sosem volt vele gond.[ Szerkesztve ]
"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
-
hevizms
addikt
válasz sdavic01 #2006 üzenetére
Én csak arra reagáltam hogy írták hogy nem olyan mint a gyári!
Azt nem tudhatom hogy speciel a te elektronikád most épppen jó e?
Ha azt kérdezed hogy a Trabant elektronikus gyújtás jó e az Mz-hez,akkor arra részemről egy nagy igen a válasz,hisz több éve már én is ilyennel járok hiba nélkül.Ha az elszíneződött alkatrészek miatt kérdezel,akkor arra én azt tudom válaszolni hogy fogalmam sincs.
Ha gondolod megnézem neked hogy az enyémben is ilyenek-e azok az alkatrészek,ennyit tudok segiteni.Viszont Retro azt mondta hogy ez természetes hogy kissé elszíneződtek,úgyhogy akkor azzal ilyen szempontból nincs probléma.
-
csabyka666
addikt
@ teko99, @ Francia91, @ mindenki: A fordulatszámmérőhöz jó a kilométeróra spirálja is?
[ Szerkesztve ]
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Francia91
veterán
válasz csabyka666 #2008 üzenetére
Szerintem nem. Legalábbis a hossza biztosan nem
"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
-
Francia91
veterán
válasz csabyka666 #2010 üzenetére
Itt kezdődnek a bajok...
"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
-
-
teko99
tag
-
Retro DJ
aktív tag
Senki sem ment ETZvel locsolni?
Retro
-
Francia91
veterán
válasz Retro DJ #2015 üzenetére
Én a 251-esemmel voltam
Viszont a csomagtartómat szerdán átszerelem, fel lesznek rá téve az irányjelzők, és normálisan fog állni. majd lövök fel képet, ha meglett
[ Szerkesztve ]
"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
-
teko99
tag
-
Retro DJ
aktív tag
válasz csabyka666 #2018 üzenetére
Amikor 20-30 km kell áthidalni, akkor nem sok más esély van... egyébként pedig józan életű vagyok.
Retro
-
sarkany01
tag
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni! Van egy Mz Ts 150! Ott áll a garázsban körülbelől 3-4 éve! Fel szeretném újítani, beindulni beindult, egy kis karbi pucolás után. Az erő az úgy megmaradt benne mert már mentem vele. Meghát egy papíros gépről lenne szó. minden papírja meg van
Szóval ebben kérném segítségeteket, hogy miket érdemes megnézni, és és mégis a karburátor hogyan legyen beállítva, na meg a gyujtás. Amit észrevettem, hogy szívatóval ha kétszer megrugjuk, és utána gyujtással akkor szinte minden alkalommal visszarug, meg az első teleszkópok nagyon puhának tűnnek.Beindulás után kis gázadásra mintha nagyon pörögne. A gyujtás felőli szimering pedig cserélve lett. A válaszokat köszönöm előre is![ Szerkesztve ]
-
csabyka666
addikt
válasz sarkany01 #2024 üzenetére
Üdv!
A karbi beállítását hagyd a végére. Persze azért legyen korrekt módon kipucolva.
Ha könnyen indul, és menet közben nem hörög le, nem fulladozik, a teljesítményhez mérten dinamikusan húz, akkor valószínűleg rendben van a karbi. A beállításra csak a gyertyakép ad választ. Tegyél bele egy új gyertyát, és menj vele tempósan (gondolom a 80-90-es utazó elérhető a gépnek), mondjuk 5 kilométert. Ezután gyertya kivesz, és nézd meg, milyen a "vége". Ha olajos, akkor sokat kap, ha fehér, akkor keveset, ha barnás (őzbarna a legjobb, de ha lenne előttem 10 barna árnyalat, nem mondanám meg, melyik az őzbarna ), akkor rendben van a karbi.
Igazából ebből érdemes kiindulni, addig felesleges tekergetni bármit is, mert lehet, hogy alapból jó.Gyertyából lehetőleg ne a legolcsóbbat tedd bele. Én NGK-t szoktam rakni a 251-esbe, és kb egy szezonig nem is foglalkozok vele, aztán cseréltem, a motortól függetlenül.
A másik dolog az adalék. Nem tudom, milyet használsz, de én javaslom a fullszintetikus adalékot, aminek JASO FD minősítése van. A marketingszöveget nem kell figyelni, a minősítése legyen jó! Nem olcsók ezek az adalékok, de legalább nem füstöl annyira, és nem lesz tőle olyan trutyis a gép, mint az ásványitól, illetve jobb a kenés, jobban keveredik, stb...
Az, hogy visszarúg a motor, szerintem normális, ezek már nem Simsonok, és ha csak úgy találomra megrúgja az ember, akkor vissza szokott beszélni a gép.
A puha első teló, hát jó kérdés, a szimeringeket meg lehet nézni, és ha eleresztette az olajat, akkor szimeringcsere és feltölteni megint, de én jobban szeretem, ha puhább. Az a lényeg, hogy ne koppanjon, amikor belemész egy kis kátyúba.
[ Szerkesztve ]
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
sarkany01
tag
válasz csabyka666 #2025 üzenetére
Köszönöm a válaszod.
Hát mégegyszer ki kellett pucolnom a karbit, ugyanis a tank kicsit ramatyos volt. Nem tudom mennyire lehet hinni a telefonos gyorsaság mérőnek, de ma kihúzattam és 108 km/h-t mért! Hát még ilyen itthon talált olajjal kevertem, de lesz bele véve minőségi, nagyon szépen húz, viszont sebességbe rakáskor kicsit hangja van a váltónak. De több videón láttam hogy nem csak ennek. Abban kérném még a segítséged, hogy a gyujtást hogyan lehet pöpecül belőni, viszont sajnos indikátor órám nincs. Gyertyába még a régi Pal gyertyával próbáltam. De lesz bele véve. Az lenne még a kérdésem hogy a karbi beállításnál mennyirel ehet hinni a gyári értéknek? -
csabyka666
addikt
válasz sarkany01 #2026 üzenetére
Gyújtással nem volt még komolyabb élményem, de szerintem a Tiéd megszakítós, enyém meg jeladós, szóval különbözik azért. Retro kolléga, vagy a többiek talán ezt jobban értik.
A karbinál nincsenek gyári értékek. Persze, gondolom a fúvókaméretekre céloztál. Ezek is csak körülbelüli számok, mert sok múlik azon, hogy mennyire kopott a motor, milyen az adalék, milyen a benzin, szóval egyszerűbb, ha a gyertyaképet nézed.
Azért erőltetem ezt, mert én is megszívattam magam, össze vissza tekergettem a karbin a csavarokat, aztán nem is ment rendesen a motor, meg füstölt, mint a veszedelem. Ki kellett azt is pucolni, de a gyári értékek (ennyi csavarás az egyik csavaron, annyi a másikon, adott méretű fúvókák...stb.) már közel sem a motoromhoz valók voltak, úgyhogy maradt a gyertyakép. Addig tekergettem "érzésre", amíg egyszercsak barnás lett a gyertya.Amúgy elrontani nem tudod, mert ha rángat, akkor keveset kap, ha meg fulladozik, akkor sokat. Persze ez csak relatíve magas fordulaton fog kiderülni, 2-3000 körül szerintem ez nem jelentkezik. Ha rángat nagyobb gázon, az nem jó, úgy semmiképp se használd, akkor többet kell neki adni, mert megragadhat a gép!
A váltó az az enyémen is csattog üresből egyesbe rakáskor, ilyenkor egy kicsit ránt is a motor, de szerintem ez normális. A többi fokozatban már csendesebb, persze itt is sok múlik az olajon, én ebbe is drágábbat vettem, mert nagyon ritkán (10.000 km-enként) kell cserélni, szóval azon a párezer forinton nem érdemes vacakolni.
A sebesség, hát, az én GPS-em (Nokia N8) eddig minden autó óráján felül mért, aztán fene tudja.
[ Szerkesztve ]
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
teko99
tag
válasz csabyka666 #2027 üzenetére
nálam is csattan/ugrik kicsit a motor,decsak hidegen. Gondolom nálad is. Meleg motornál már szépen kiemel a kuplung,legalábbis kikéne neki,ha meleg motornál is ugrik picit akkor az csúszik egy hangyapélónyit
BAZINGA!
-
csabyka666
addikt
Nálam csattog az hidegen / melegen, illetve ha nagyon meleg a motor, akkor nehezebben veszi a sebességet, de csak kéz-láb kérdése, emiatt biztos nem lesz szétszedve.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Francia91
veterán
válasz csabyka666 #2029 üzenetére
Nálam csak kb 10 fok alatt veszi be nehezebben az egyest, de ha bemelegszik, vagy eleve jó idő van, olyan a váltó mint a vaj
"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
-
sarkany01
tag
Nekem is csak mikor üresből rakjuk sebességbe akkor kattan, melegszik egy kicsit semmi. De szerintem el fog múlni ha rendes olaj lesz benne. Meg lesz benne rendes gyertya nem ez a régi Pal. A gyertyát megnéztem nem is világos barna meg nem is sötét barna. Szóval így hagyom. Arra kérnék még választ hogy mikor berugom akkor kis gázadásra felpörög. Aztán ez a dolog elmúlik. Amint írtad hogy mennyire kopott a motor. Hát 33 ezer km van benne. És a két blokkfél még szét sem volt húzva Nagyon jó kis kompresszió van benne. Kézzel a kart nem is nagyon lehet lenyomni. Majd még egy benzincsap kell rá mert engedi az ülepítő pohárnál a benzint. Első hátsó fék is nagyon jó. Hátsó szinte farol. Az első meg tárcsafék, mert a dobfék nem tetszett
-
Francia91
veterán
válasz sarkany01 #2031 üzenetére
A km allas kb semmit sem mond....
Nem mindegy, hogyan lett bejaratva, hogyan lett hajtva, milyen benzinnel es milyen olajjal.
Lattam en mar 250-es ETZ-t 16.000 km-rel, ami szet volt hajtva. Nem megfeleloen volt bejaratva, meg szethajtottak a lelket is.
Birom, mikor a km allashoz kotik a blokk allapotatAz en 251-es ETZ-met 26.840 km-rel vettem, es tudom rola, hogy valos allas. De azt is tudom, hogy rendesen be volt jaratva, bontatlan a blokk, es hogy kimeletesen volt hajtva a motor
De egy masik pelda: otthon van egy 250-es ETZ, fatere. 111.054 km van benne ugy, hogy bontatlan a blokk, es nem volt furva... Megfelelo bejaratas, es megfelelo minosegu benzin es olaj hasznalata
[ Szerkesztve ]
"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
-
csabyka666
addikt
válasz sarkany01 #2031 üzenetére
Ha barnás, akkor szerintem hagyd, mert csak saját magát szívatja az ember.
Csak hidegen pörög fel kis gázadásra? Enyém is csinált ilyet asszem, talán akkor, ha túlságosan megszívattam, de erre nem emlékszem már. Régebben úgy indítottam, hogy gyújtás nélkül szívatóval megrúgtam párszor, de most már gyújtáson rúgom meg alapból, teljes szívatón, és 2-3 rúgásra el is indul (amint elkezd járni, visszanyomom a kart, párat rántok a gázon, és pöfög is), van jó alapjárat, szóval maradok ennél a módszernél. Esetleg próbáld meg így, de ha amúgy jól viselkedik a motor, akkor jó kérdés, mitől lehet...
A kilométeróra kb csak dísz ezeknél az öreg motoroknál. Enyémet 32.000 kilométerrel vettem (óra szerint), a blokk nem volt még széthúzva, az tuti, de hogy a kilométer valós-e, nem tudom, nem is igazán érdekel. A tulaj korrekt volt, azt mondta, ő nem tekerte, de mivel már ő is használtan vette, az előéletét nem tudja, lehet csavargatták.
Ha van kompresszió, akkor nincs gond. Ha sokat állt a motor, akkor célszerű a tankot is kimosni, illetve a benzincsőbe is venni egy szűrőt, amit az elején gyakran fogsz cserélni, de aztán beáll. Én is vettem bele jópárat, amire végre tiszta lett a benzin.
A lényeg, hogy ilyen filléres alkatrészeken nem szabad spórolni, mert ha valami dugulás van, sokat szívhatsz vele!
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
addikt
válasz Francia91 #2032 üzenetére
Ööö, 111.054 km? Nem egy százassal kevesebbet akartál írni? Ha lehet hinni a gyári adatoknak, 60-70.000 km-t mennek el a gyári hengerek, utána fúrással lehet neki adni 40.000 km-t, aztán még még még, ameddig bírja a henger, talán 300ccm-ig is fel lehet fúrni.
De ha tényleg benne van ennyi, akkor az biztos, hogy kímélve volt.
Ja és persze adalék + benzin, sokat dobhat rajta, de ezt majd 30.000 km múlva megmondom.
[ Szerkesztve ]
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
sarkany01
tag
Édesapám vette a gyárból. Tehát ő az első tulaja! (én a második ) Nem nagyon volt hajtva. Ilyes kis öregurasan vezet. Kímélte nagyon. Munkába járt vele kb 1 hónapba 2-3x. Mostmár hogy a karbit piszkáltam barna a gyertya is.Hát inkább úgy mondanám, hogy melegen nem annyira pörög. Mikor beindult és pörgött mint állat, menni is alig mertem vele.
[ Szerkesztve ]
-
Francia91
veterán
válasz csabyka666 #2034 üzenetére
Helyesen irtam, nem tevedes. Szoktam beszelni Bambival is (ismerem), szerintem MZ-s berkekben szamotokra is ismeros a neve. Bambi azt mondta, hogy a TS 250-esek 170-180.000 km-t elmennek furas nelkul, ha ugy vannak hajtva. ETZ 250-esre meg 120-130.000 km-t mondott nekem, azt mondta, hogy siman lehetseges az a km fater 250-eseben, nala is volt nem egy ilyen MZ, amiben ennyi km volt, nem volt vele gond, es O bontotta meg eloszor a blokkot.
Termeszetesen felso tugorgo es csapszeg 25.000 km-enkent volt cserelve fater 250-eseben, de az nem szamit blokk bontasnak.
(#2035) sarkany01:
Igy egybol mas a helyzet, hogy a 0. km-tol ismered a motor multjat
A 251-esem is ilyen, annak is tudom a kezdetektol a tortenetet, harmadik tulaj vagyok (sajnos a masodik tulaj, egyik jobaratom meghalt, a csaladtol vettem meg a 251-est)[ Szerkesztve ]
"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
-
-
sarkany01
tag
válasz Francia91 #2036 üzenetére
Értem . Édesapám azt mondta ha karban van tartva, és egyszer rendesen megvan csinálva, akkor ezek elnyűhetetlenek. És igaz is mert állt egy kis ideig és még rozsda se volt rajta látható. Jó 1-2 helyen, ott is csak felületi.Szerintetek az nem hátba szúrás a mocinak hogy etz fékrendszert raktam rá. Esetleg egy Etz tankot?
[ Szerkesztve ]
-
csabyka666
addikt
válasz sarkany01 #2039 üzenetére
Azt nem tudom, mennyire szabályos (a fékcsere, bár az enyémen sem a gyári ETZ féknyerge van), de az a lényeg, hogy neked tetszik, és hogy megy!
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
sarkany01
tag
válasz csabyka666 #2040 üzenetére
Hát elől nagyon nem tetszett a dobfék, így lekaptam egész első nyerget, fel az etz-é. Megy majd rá egy etz tank és annyi. A többi marad. Szerintetek nehéz komplett újra vezetékelni a motort? Meg épp ma ésrevettem hogy egy kicsi járatás után melegszik a trafó. Mi lehet az oka?
-
-
Francia91
veterán
válasz sarkany01 #2046 üzenetére
A TS-ek és ETS-ek többet bírnak, mint az ETZ-k. Motorikusan is picit tartósabbak, ha szépen hajtja az ember
Tavaly, vagy azelőtt volt kint Bambi egy csoporttal Zschopau-ban, vitte az asszonyt is, felpakolva az ETS 250-esét
[ Szerkesztve ]
"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
-
csabyka666
addikt
válasz sdavic01 #2049 üzenetére
A fordulatszámmérőről mit akarsz tudni?
A gyertya - szerintem kicsit többet kap a moci, én lehet elvennék belőle. Vagy csak sokat járattad egy helyben, vagy tötyögős tempóban, akkor is lehet ilyen feketés szerintem.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
Új hozzászólás Aktív témák
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Motorola Moto G84 - színes egyéniség
- E-roller topik
- parandroid: KerékPH!áros 2024 tavaszi balatoni megmozdulás
- Fujifilm X
- Videó stream letöltése
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen egeret válasszak?
- További aktív témák...