Hirdetés

2014. július 24., csütörtök

Útvonal

Fórumok  »  Fáradt gőz  »  MZ ETZ 150 / 250

Hozzászólások

(#801) teko99


teko99
(újonc)

hmm mostmár az első telók szimeringjeit akarnám kicserélni,mert mostmár kezd jobban zavarni a kiszivárgó olaj.

A csere akkor röviden tömören úgy történne hogy a teleszkópszárakat a kormányról ugye kihúzom,a régi szimeringbe beleszúrok valamit hogy kitudjam húzni,majd az ujat bele,és a régibel belekopogtatom.?

Mást nemigen kell cserélni ilyenkor vagy mégis? :))

A pénz nem boldogít! -De jöbb egy BMW-ben sírni mint egy biciklin.

(#802) sdavic01 válasza teko99 (#801) üzenetére


sdavic01
(tag)

olajat után tölteni:DD:)

--- OT-995 4.4.2 --- Mz Etz 125 DeLuxe --- STEAM ELADÓ ---

(#803) teko99 válasza sdavic01 (#802) üzenetére


teko99
(újonc)

igen az stimt,de mást nemkell cserélni ha jól tudom.?

A pénz nem boldogít! -De jöbb egy BMW-ben sírni mint egy biciklin.

(#804) csabyka666 válasza teko99 (#803) üzenetére


csabyka666
(őstag)
LOGOUT blog

Csak az a gáz, hogy nem tudod, mennyi folyt el, és így azt sem tudod, mennyit tölts utána. Én hallottam két ellentétes véleményt is: az egyik szerint ha többet töltesz bele, mint amennyi kell, akkor sem lesz baj (a felesleget kifröcsköli), a másik szerint viszont kinyomhatja a szimeringeket, ha sok benne az olaj.

Nekem az utóbbi nem logikus, mert ennyi erővel minden kis szivárgásnál szét kellene szedni a telót, kiönteni az olajat, kicserélni a szimeringet és feltölteni újra.
De aztán a fene tudja, súlyfüggő is, én 65 kiló vagyok, alattam szerintem olaj nélkül sem ül össze a teló, legalábbis Retro DJ kolléga ezt mondta. :D

"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

(#805) csabyka666


csabyka666
(őstag)
LOGOUT blog

Az akksi-drámám folytatódik. Ott tart a történet, hogy felhívtam a boltos fickót, aki azt mondta, feltöltötték az akksit, és tartja is a töltést, a motorban van a hiba. Akkor (kb 2 hete) 12,6V-ot mondott, hogy annyira töltötték fel, és azt szerinte fél év múlva is tartani fogja, mert az akksi jó.

Hétfőn elhoztam hát. A boltban megmértük, már csak 12,51V volt rajta. Ma megmértem, 12,45V-ra esett vissza azóta. (Szerintem már ez sem normális, hogy 3-4 nap alatt ennyit visszaesik a feszültsége.) Még nem tettem bele a motorba, nem is töltöttem rá. Kíváncsi vagyok, hogy a világítást rákapcsolva mennyire esik vissza az akksin a feszütség, de gyanítom, hogy jóval 12V alatt lesz. :(((

"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

(#806) Retro DJ válasza csabyka666 (#805) üzenetére


Retro DJ
(fanatikus tag)

Meg egyszer csak Neked elmondom! Tegyel az akkura egy 21w-os izzot, meritsd 11Vig! Utanna tedd fel az imaxra, az megmeri a beletoltott kapacitast (minden hatarolot kapcsolj ki)! Ops, nem emlekszem, imaxnal lehet toltoaramot allitani, allits be 500 mA (ha 5 Ah-s az akkud). 10 ora alatt kellene eljutni neki kb. 14Vig!

Ezek utan ujra rakotod a 21w-os izzot, es figyeled mennyi ido alatt csokken 11Vig!
Ha ez harom oranal tobb, akkor az akku jonak mondhato!

Dreamer

Retro

(#807) Retro DJ válasza teko99 (#803) üzenetére


Retro DJ
(fanatikus tag)

En ha mar szetszedem a motort, biztos darabokra szednem a teleszkopot, kicserelnem alul a fiber tomiteseket, kimosnam fektisztitoval a teloszarakat, kicserelnem a szaron levo gyurut. Igy legalabb biztos annyi olaj lesz benne amennyi kell. Egyebkent telofelujito keszlet kaphato!

Retro

(#808) csabyka666 válasza Retro DJ (#806) üzenetére


csabyka666
(őstag)
LOGOUT blog

Igen, ez lesz, csak közben visszavittem, illetve nem voltam itthon. Most addig nem akarom bolygatni, amíg bele nem teszem a motorba, és rá nem kapcsolom a világítást. Te 11,3V-ot írtál, ha jól emlékszem, ha nekem jóval alatta lesz álló motornál és felkapcsolt világításnál, akkor nincs miről beszélni, az akksi a hiba forrása. Én szinte biztosra mondom, hogy az lesz!

Egy biztos: 12,7V-nál van egy akksi teljesen feltöltve, itt mutatja a táblázat, szóval a 12,45V még jóindulattal sem nevezhető 100%-osnak...

Az akksihoz kaptam egy könyvecskét, abban az szerepel, hogy "a helyesen beállított töltőfeszültség értéke közepes fordulaton mérve" 14 - 14,2V. Közepes fordulaton, tehát nem alapjáraton. Ehhez képest azt mondta a boltos úr, hogy alapjáraton is 14V fölött kell lennie az ETZ-n. Jajj, de nem szeretem, ha hülyének néznek!

"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

(#809) Retro DJ válasza csabyka666 (#808) üzenetére


Retro DJ
(fanatikus tag)

Oszinte leszek, en meg nem talalkoztam olyan akkuval ami feltoltve folyamatosan 12,7 lenne! Sot, az Octaviamban gyakran 12 V ala merul allas utan megis gyonyoruen indit!

Lehet, hogy kisebb a kapacitasa az akkunak mint a gyari ertek, de az sem biztos, hogy rossz!

Retro

(#810) csabyka666 válasza Retro DJ (#809) üzenetére


csabyka666
(őstag)
LOGOUT blog

Hát kiderül. Az előző akksi a motorban 12,8V-on maradt tavaly egész szezonban. Kíváncsi leszek erre most.

"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

(#811) sdavic01


sdavic01
(tag)

Etz 125nel hol tudom alitani a toltes nagysagat ???mert +index megoli a motort( visszajelzo lampak elhalvanyulnak )

--- OT-995 4.4.2 --- Mz Etz 125 DeLuxe --- STEAM ELADÓ ---

(#812) teko99 válasza Retro DJ (#807) üzenetére


teko99
(újonc)

igen ezt már régebbem is írtad hogy egy javító szett-el cseréljek ki mindent. hát lehet hogy ez lesz :)

viszont hogy a betéteket kicseréltem,most olyan a fékem hogy felkeményedik,fog is,de van hogy néha fékezéskor bemegy a fékkar szinte majdnem a gázkarig. tehát bebírom húzni szépen lassan,és a fék is csak lassító fék szerű. Levegős lehet a cucc? légtelenítettem,de még mindíg ilyen a helyzet vele.

A pénz nem boldogít! -De jöbb egy BMW-ben sírni mint egy biciklin.

(#813) teko99


teko99
(újonc)

hmmm ma is légtelenítgettem,de most mégrosszabb.. :( most még annyit se fog,csak szép lassan betudom húzni csutkára a fékkart..

A pénz nem boldogít! -De jöbb egy BMW-ben sírni mint egy biciklin.

(#814) teko99


teko99
(újonc)

hát ez szerintem levegős lesz,mivel ma is szenvedtem vele,de most meg olyan hogyha pl állóhelyzetben guringatom a mocit akkor fog,de menet közben meg szépen lassan bírom befelé húzni a kart csutkára,és még lassítani se lassít. Nem értem hogy mit tökölhetek vele,légtelenítettem már féket és nemvolt gondom sosem. :( Olajszivárgás nincs sehol,a cső se repedezett,stb hibalehetőségek..

Hát eldobom az agyam. most még a bal hátsó teló is megadta magát,már az is szimeringes lett.. pedíg olyan jó meló lesz a két elsőt is csinálni hogy már 2hónapja gyűjtöm az energiát hozzá,erre most még a két hátsót is csinálhatom.. Az ETZ-s istenek nagyon haragudnak rám,bár nemtudom miért.. :U

A pénz nem boldogít! -De jöbb egy BMW-ben sírni mint egy biciklin.

(#815) csabyka666 válasza teko99 (#814) üzenetére


csabyka666
(őstag)
LOGOUT blog

Én még mindig nem nyúltam hozzá, így legalább nem kell tankolnom se. :O :U

Egyik haver 250-esén ugyanez volt a probléma, mint amit te is írsz. Bár neki fogott a féke, de nem keményedett fel, és be lehetett húzni ütközésig. Nála a főfékmunkahengernél volt valami baj, ott engedte el a nyomást. Viszont ehhez a részhez nem értek, csak dobálózok itt a szavakkal. :DDD

[ Szerkesztve ]

"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

(#816) andree04


andree04
(fanatikus tag)

Sziasztok.Lenne egy kérdésem hozzátok.
Adott egy Piaggio Zip 70ccm robogó.

Elcserélné velem,nekem +15ezer ráfizetéssel egy Etz 125 friss müszakis motorért.

Vélemény,elcserélje?

(#817) sdavic01 válasza andree04 (#816) üzenetére


sdavic01
(tag)

Ha te kapnád az Etz-t akkor azonnal cseréld el :)

--- OT-995 4.4.2 --- Mz Etz 125 DeLuxe --- STEAM ELADÓ ---

(#818) andree04 válasza sdavic01 (#817) üzenetére


andree04
(fanatikus tag)

Igazából semmi bajom nincs a robogóval,de egy Etz mégis csak nagymotor.

(#819) csabyka666 válasza andree04 (#816) üzenetére


csabyka666
(őstag)
LOGOUT blog

Mármint a Tiéd lenne az ETZ, jól értem?

Nem hiszem, hogy egy ETZ-s topicban releváns válaszokat kapsz, itt minden motornál jobb az ETZ. ;]

Na, de komolyra fordítva... Én "alapjáraton" nem vagyok robogópárti, viszont azt mondom, a vásárlás a használattól függ. Ha sokat mész faluban/városban (vagy szinte csak ott mész), akkor én a robogót választanám. Egy váltós motor nagyon jó, de ha csak tögymörögsz vele a forgalomban, akkor megbolondulsz rövid időn belül, állandóan váltogatni kell, szóval inkább a robogó. Ha viszont inkább úton mész, relatíve kevés falu és város mellett, akkor egyértelműen az ETZ. :) Nem beszélve arról, hogy egy 70-es robogót rommá kell forgatnod, hogy menj vele "értelmes" tempót, a 125-össel ez némileg barátibb fordulaton lehetséges.

"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

(#820) andree04 válasza csabyka666 (#819) üzenetére


andree04
(fanatikus tag)

Igen az enyém lenne az Etz,jelenleg robogóval közlekedek egyenlőre falúban-városban,de nagyobb útra nem tudok elmenni vele,1 a fogyasztása elég sok,igy egy tank benzinnel,ami 4L messze nem jutok el.2 nem értek annyira a robogókhoz igy ha megáll az úton azt sem tudom mit kezdjek vele,egy Etz azért szerintem könnyebb javitani.

(#821) csabyka666 válasza andree04 (#820) üzenetére


csabyka666
(őstag)
LOGOUT blog

Ebben nem tudok állást foglalni, én eddig csak minimális javításokat csináltam az ETZ-n. Az biztos, hogy ha országútra viszed, akkor jobban megállja a helyét, mint egy robogó.

Nem tudom, hogy ez gyárilag 70-es, vagy egy szénné tuningolt valami, de ha utóbbi, akkor főleg nem ajánlatos, mert tudtommal azok nem mennek sokáig.

Amúgy meg, legyen 2 motorod, aztán tudsz választani. :D

"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

(#822) Retro DJ válasza teko99 (#813) üzenetére


Retro DJ
(fanatikus tag)

Sajnos átereszt a főfékmunkahengerben a karmantyú.

Szóval meg kell ismerkedned ezzel is!

Az a baj, hogy a bolti karmantyú és rúdtömítés eleve szar, méret pontatlan, nem állja a fékfolyadékot. :( Én csináltattam és eddig meg vagyok vele elégedve. :)

Retro

(#823) Retro DJ


Retro DJ
(fanatikus tag)

Amúgy én meg a karbival szenvedek, vettem a csatos változatnak egy kínai másolatát de nem akar összeállni. :(

Retro

(#824) csabyka666 válasza Retro DJ (#823) üzenetére


csabyka666
(őstag)
LOGOUT blog

Mármint a Bing kínai koppintására gondolsz?

"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

(#825) teko99 válasza Retro DJ (#822) üzenetére


teko99
(újonc)

hát de eddíg jó volt,bár a fém a fémen fogott de fogott csak kopácsolt valami néhanapján. kicseréltem a betéteket és most ilyen gyorsan előjöhetett a karmantyú hiba.? :S

A pénz nem boldogít! -De jöbb egy BMW-ben sírni mint egy biciklin.

(#826) teko99 válasza andree04 (#816) üzenetére


teko99
(újonc)

Ez attól függ hogy az etz ütve volt-e.

Ha a fogyasztást nézed,az etz-k szépen szlopálják a naftát,az enyém 80Km-en ha 90Km/h-val megyek beveri a 4,5-5litert szóval ezekkel ellehet menni a világ végére is ha rendbe van rakva és foglalkozol vele,de benzinkút legyen az útvonaladon.. :D

szerintem cseréld el nyugodtan,bár városban igen jobb egy robogó,mondjuk én az etz-t városban használom jobban,de én így szeretem a gépet ahogy van,bár mostanában kicsit szívatgat.. :U

A pénz nem boldogít! -De jöbb egy BMW-ben sírni mint egy biciklin.

(#827) andree04 válasza csabyka666 (#821) üzenetére


andree04
(fanatikus tag)

Köszönöm mindenkinek a hozzá szollásotokat.
Azt amúgy hogyan tudom megállapítani hogy ez egy tuningolt 70es vagy gyári 70es henger.
A henger falvastagságából kiderülhet igaz,ha nagyon vékony akkor a sima 50es henger lett csak feltuningolva?

(#828) teko99 válasza andree04 (#827) üzenetére


teko99
(újonc)

robogóknál nemtudom így van-e,de simsonnál is 70-esnél már perselyt kell cserélni,mert már annyira elvékonyodna a persely akkora fúrásnál. gondolom egy "tuning" hengernél a felömlőket bővítik.?

A pénz nem boldogít! -De jöbb egy BMW-ben sírni mint egy biciklin.

(#829) Retro DJ válasza teko99 (#825) üzenetére


Retro DJ
(fanatikus tag)

Elő, a dugattyúk visszanyomásakor bármi "felkavarodhat" a rendszerbe. De akár okozhatja a meleg is.

Mikor cseréltél fékfolyadékot?

Retro

(#830) Retro DJ válasza csabyka666 (#824) üzenetére


Retro DJ
(fanatikus tag)

Nem, a 30N3-ra, de megy vissza a feladónak. Beállíthatatlan.

Retro

(#831) csabyka666 válasza Retro DJ (#830) üzenetére


csabyka666
(őstag)
LOGOUT blog

Még a másik MZ fórumon olvastam ezeket a kínai Bing-ről, hogy bár olcsóbb, mint a német (40.000 helyett csak 15-20.000), de legalább vacak is...

Azt mondják, hogy ilyen esetben ajánlott egy használt BVF 30N3-1 karbit szerezni, mert még ha kopott is, sokkal jobb, mint az utángyártott.

[ Szerkesztve ]

"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

(#832) sdavic01


sdavic01
(tag)

A töltés nagyságát hol tudom állítani ?? (etz 125)

--- OT-995 4.4.2 --- Mz Etz 125 DeLuxe --- STEAM ELADÓ ---

(#833) Retro DJ válasza sdavic01 (#832) üzenetére


Retro DJ
(fanatikus tag)

A szabályzón, gyakorlat nélkül nem fognék hozzá, mert gyorsan túltöltheted az akkut!

A nyelvek állítgatásával lehet beszabályozni a feszültséget, 2500-3000 között 6 amper terhelés esetén 13,6-14,1V lehet (akku nélkül)

Retro

(#834) teko99 válasza Retro DJ (#829) üzenetére


teko99
(újonc)

háát leengedtem amennyit tudtam,és tettem bele "újat",de nemsok ment bele. szerintem levegős lehet nagyon,mert a tartályt ahogy nézem ha pumpálgatom a kart tiszta (habos-buborékos).

A pénz nem boldogít! -De jöbb egy BMW-ben sírni mint egy biciklin.

(#835) Retro DJ válasza teko99 (#834) üzenetére


Retro DJ
(fanatikus tag)

Én úgy csináltam, hogy feltöltöttem a tartályt és addig pumpáltam amíg a légtelenítőn nem a friss anyag jött. Persze közben figyeltem, hogy fent ne ürüljön le.

Retro

(#836) csabyka666


csabyka666
(őstag)
LOGOUT blog

Ha már a légtelenítés szóba került, le tudjátok írni részletesen, hogy ti hogyan csináljátok? Olvastam neten több, talán 3 fajta megoldást is, de jó lenne olyas valakitől hallani, aki csinált már ilyet.

Talán a héten eljutok addig, hogy meg tudom csinálni a féket...

Azt hallottam még, hogy a dugattyúkat ne nagyon polírozzam, mert leszedem róla azt a bevonatot, amit a gyárban ráraktak, szóval először nézzem meg, hogy egy új karmantyúval hogyan dolgozik a fék, és ha nincs változás, akkor polírozzam meg az üreget. Szerintetek?

MOD: Na most látom, hogy közben meg is érkezett egy ötlet. :) Szóval tartály feltölt, légtelenítő megnyit, és pumpál addig, amíg csak olaj jön? Ami kijön felesleg, azt visszatölthetem, vagy pedig friss olajat nyomassak bele?

[ Szerkesztve ]

"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

(#837) Retro DJ válasza csabyka666 (#836) üzenetére


Retro DJ
(fanatikus tag)

"akkor polírozzam meg az üreget"

Nem tudom, hogy ki adja ezeket a tanácsokat, mert a dugattyún látszik ha bemaródott. Ha ilyen akkor új karmantyúval nem lesz hosszú életű.

Ilyenkor ovatján át kell polírozni a felületet. Egy esztergában lehetne a legjobban forgás közben.

Ha nincs rajta bemaródás vagy ilyesmi, akkor letisztítás, és vissza a helyére.

Légtelenítés, tartály feltölt. Másik ember kerít. Légtelenítőre kis cső, én nem szoktam kanyart tenni bele, de akár valahova fel is akaszthatod, hogy lásd mikor nem buborékos. A cső valami üvegbe végződjön.

Segítő pumpál a féken négyet ötöt bent tart. Te nyitod a légtelenítő szelepet, amikor besüllyedt teljesen a kar, akkor elzár, megint pumpál míg kemény nem lesz, benntart, leenged szeleppel. Ezt addig játszátok míg a cső buborékmentes nem lesz.

Van amikor elsőre elég hosszan kell játszani vele, hogy felkeményedjen, vagy fel sem fog nagyon, ilyenkor nem kell aggódni, pumpa, nyit, pumpa nyit!

Közben ne felejtsük el a tartályt pótolni, mert nagyon szar, ha elfogy a folyadék és újra levegős lesz a cucc.

Retro

(#838) teko99 válasza csabyka666 (#836) üzenetére


teko99
(újonc)

tartály feltölt,és pumpáld,de arra figyelj nehogy mintet kiszívja a tartályból,mert akkor levegő megy bele és jól lelevegősödik. mindíg tölts bele amikor már nemsok van benne. ha feltöltötted,akkor meg elzárod,majd pumpa-pumpa amíg felnem keményedik,majd kar behúzva és nyit. a kart teljesen koppig ilyenkor behúzod majd megtartod,csap elzár,majd ujra pumpa. és így játszol vele egy párszor hogy biztos ne maradjon benne levegő,majd mehet a teszt. ha levegős akkor így csinálod és egyszercsak jólesz,hacsak nem valami szívat mint most engem.. :D

A pénz nem boldogít! -De jöbb egy BMW-ben sírni mint egy biciklin.

(#839) csabyka666 válasza Retro DJ (#837) üzenetére


csabyka666
(őstag)
LOGOUT blog

Na, így királyos! Ezt fogom követni.

Az a baj, hogy mindenki máshogy mondja, én meg állok itt bután, mert nekem ez nem szakterületem. Amit megcsináltam már magam, azokat ezután is meg tudom csinálni, de ez a téma még új.

Köszi a tanácsokat! :) :R

MOD: És neked is, teko99! :R

[ Szerkesztve ]

"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

(#840) Retro DJ válasza Retro DJ (#837) üzenetére


Retro DJ
(fanatikus tag)

Itt a gyári megoldás:

Retro

(#841) csabyka666 válasza Retro DJ (#840) üzenetére


csabyka666
(őstag)
LOGOUT blog

Hát, biztos ez is jó, de ez kicsit széllel szemben dolog - nekem. Amit írtál, írtatok, az egyszerűbbnek tűnik.

Felvetődött bennem egy másik kérdés is. Miután szétbontottam és kitisztítottam a nyerget, hogy tudom ellenőrizni, hogy frankón mozog-e a dugattyú? Mert ha teljesen betolom, azt már nem sűrűn veszem ki, max ha belefújok pumpával...szóval mennyire kell szabadon mozognia?

"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

(#842) Retro DJ válasza csabyka666 (#841) üzenetére


Retro DJ
(fanatikus tag)

Ha jól ki van takarítva (különösen a karmantyú nútja), akkor negyedig betolva, kézzel szerintem vissza lehet húzni. Nekem elsőre nem volt jó, így kompival kipattantyúztam.
Aztán egy elgörbített karctűvel addig maceráltam az aluoxidot, hogy megláttam az alját. Ezek után multigép + rézkorong, tisztára takarítottam, többször átmostam féktisztítóval.

Ezek utána mindkét felületet bőven bekentem fékfolyadékkal, és uccu!

Retro

(#843) csabyka666 válasza Retro DJ (#842) üzenetére


csabyka666
(őstag)
LOGOUT blog

Hát én ugye brigéciolos fürdőre gondoltam, aztán vízzel kimosni (úgy talán jobban látszik, ha van valahol lerakódás), majd kompresszorral szárazra fújatni, bár nem tudom, az alumínium mennyire díjazza a vizet, talán nem árt meg neki.

Akkor a lényeg, hogy jól olajozzam be az egész belsejét, amikor összerakom. Mármint fékfolyadékkal persze. Oké. :)

De itt van még a Brembo nyereg is, előbb azt próbálom meg feltenni, és ha passzol frankón, akkor az lesz fenn. :)

[ Szerkesztve ]

"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

(#844) sdavic01


sdavic01
(tag)

Retro DJ

A te gépeden láttam ilyen fesz. mérőt. Az lenne a kérdésem hogy kötötted be ?? :))

--- OT-995 4.4.2 --- Mz Etz 125 DeLuxe --- STEAM ELADÓ ---

(#845) teko99


teko99
(újonc)

lenne még egy kérdésem. milyen olajat vegyek az első telóba? épp most készülök shoppingolni. hány W-s? hidraulikaolajat gondoltam bele.

A pénz nem boldogít! -De jöbb egy BMW-ben sírni mint egy biciklin.

Útvonal

Fórumok  »  Fáradt gőz  »  MZ ETZ 150 / 250
Copyright © 2000-2014 PROHARDVER Informatikai Kft.