Hirdetés

2014. szeptember 19., péntek

Útvonal

Fórumok  »  Fáradt gőz  »  MZ ETZ 150 / 250

Hozzászólások

(#1051) Retro DJ válasza sdavic01 (#1050) üzenetére


Retro DJ
(fanatikus tag)

Ügyeskedés, biztos kéz, éles eszköz. Sajnos ennél többet senki nem tud javasolni, nincs bevált módszer. De miért is akarod szétszerelni?

Retro

(#1052) Retro DJ válasza Retro DJ (#1051) üzenetére


Retro DJ
(fanatikus tag)

Kérem emberek le a kalappal a DDR technika előtt.

Gyári előgyújtás érték 2.7-3.2 között. A múltkor csak úgy feldobtam az elektronikus gyújtást, mentem is vele, ment is... de megmértük ma pont 5!!!!! ÖT!!! mm előgyújtást sikerült pattintani.

Ma beállítottunk egy 2.5 mm és tökéletes, szép hangja van és megy is...

Retro

(#1053) csabyka666


csabyka666
(őstag)
LOGOUT blog

Bevallom, én nem próbáltam a kólás dolgot, de amúgy ja, xmotor-os srácok is mondták, illetve hallottam több helyről is. :D

"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

(#1054) csabyka666 válasza Retro DJ (#1052) üzenetére


csabyka666
(őstag)
LOGOUT blog

Akkor most a jeladós van rajta?

"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

(#1055) teko99 válasza Retro DJ (#1052) üzenetére


teko99
(lelkes újonc)

annyira nem vágom ezt a témát még,de grat hozzá. :K

A pénz nem boldogít! -De jöbb egy BMW-ben sírni mint egy biciklin.

(#1056) Retro DJ válasza csabyka666 (#1054) üzenetére


Retro DJ
(fanatikus tag)

Aha elektronikus! Nagyon baba!

Retro

(#1057) Retro DJ válasza Retro DJ (#1056) üzenetére


Retro DJ
(fanatikus tag)

A mocim egy fos :). 4. kipörög úgy 109-ig lendületesen (saját óra szerint 118), aztán ötödikben éppen tud tartani úgy 104-105-öt kínlódva.

Most kapott egy bővített fúvókát, valamint tettünk eggyel kisebb lánckereket. Városban fényévekkel jobb lett, de a kisebb lánckerék miatt csökken a végsebesség... :(

Retro

(#1058) csabyka666 válasza Retro DJ (#1057) üzenetére


csabyka666
(őstag)
LOGOUT blog

A jeladós miatt nem jó? :U Nem hiszem...

Nem tudom, enyém meddig megy el 4. fokozatban, 90-100-at kényelmesen tartja, az biztos. Nagyobb emelkedőn inkább visszarakom 5-ből 4-be, mert 4000 alatt csak a gázt húzom, de nincs erő. Hát 2T...

"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

(#1059) Retro DJ válasza csabyka666 (#1058) üzenetére


Retro DJ
(fanatikus tag)

Nem, eddig is fos volt, csak most mentem egy etalon 251-el es ez meg kontrasztosabb lett!

Retro

(#1060) csabyka666 válasza Retro DJ (#1059) üzenetére


csabyka666
(őstag)
LOGOUT blog

Na, ha az emzéklubos fórumon írtad volna, hogy etalon 251-es, már 5-en rontottak volna rád. :D

"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

(#1061) Retro DJ válasza csabyka666 (#1060) üzenetére


Retro DJ
(fanatikus tag)

Sok Mzklubbos orulne olyan patyolat 251-nek. Egyebkent az allapotat gondoltam etalonnak es nem magat a tipust.

Az a moci ugy megy az enyemhez kepest mint egy japan moci.

Finom es tenyleg jol megy! Bar a 250-es ulespozicioja szimpatikusabb, de jo az is.

Latom hova kellene fejlodni. Az a baj, hogy a ket motor kozott van 150e forint rakoltott osszeg kulonbseg. Ez pedig akarattal nem potolhato :(.

Retro

(#1062) csabyka666 válasza Retro DJ (#1061) üzenetére


csabyka666
(őstag)
LOGOUT blog

Nekem is szerencsém volt a 251-essel, mert alig vettem drágábban, mint amennyiért egy 250-est vesztegettek, mondjuk az ismerősödé az tényleg patika (legalábbis az a bordó, amire én gondolok, na az frankón néz ki!), enyémnél csilli-villibb. 2 személynek szerintem szűkös a 251-es, legalábbis 2 65 kilós ember már eléggé összetapad rajta. :D

"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

(#1063) Retro DJ válasza csabyka666 (#1062) üzenetére


Retro DJ
(fanatikus tag)

Néhány kép az általad emlegetett motorról:
Ilyen volt:


Ilyen lett:


Nem csak kívül szép, de szakszerűen van összerakva, nagyon pöpecül működik.

Retro

(#1064) teko99 válasza Retro DJ (#1063) üzenetére


teko99
(lelkes újonc)

hát ez valami meseszép :U

A pénz nem boldogít! -De jöbb egy BMW-ben sírni mint egy biciklin.

(#1065) csabyka666 válasza Retro DJ (#1063) üzenetére


csabyka666
(őstag)
LOGOUT blog

Mit ne mondjak, az „ilyen volt” képek sem rosszak, na de ez, hát, tenyleg igényes munka!

"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

(#1066) sdavic01 válasza Retro DJ (#1063) üzenetére


sdavic01
(tag)

ez a narancs meg arany nem nagyon illik össze :S

--- OT-995 4.4.2 --- Mz Etz 125 DeLuxe --- STEAM ELADÓ ---

(#1067) csabyka666 válasza sdavic01 (#1066) üzenetére


csabyka666
(őstag)
LOGOUT blog

Jó-jó, lehet, hogy feketében eredetibb, de attól még szép darab, szerintem minden emzés elfogadná! :K

"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

(#1068) teko99 válasza sdavic01 (#1066) üzenetére


teko99
(lelkes újonc)

ugye ízlések és pofonok. Nemcsak a gyári színekre lehet lefesteni.

A pénz nem boldogít! -De jöbb egy BMW-ben sírni mint egy biciklin.

(#1069) sdavic01 válasza csabyka666 (#1067) üzenetére


sdavic01
(tag)

attól a belseje ugyan az és imádni való:D

--- OT-995 4.4.2 --- Mz Etz 125 DeLuxe --- STEAM ELADÓ ---

(#1070) csabyka666 válasza sdavic01 (#1069) üzenetére


csabyka666
(őstag)
LOGOUT blog

Na az biztos! :)

"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

(#1071) Retro DJ


Retro DJ
(fanatikus tag)

Megbetegedett a lovam :(. Csapágyas lett a hátsó kerék, de nem is akárhogyan! Ennek meg van az oka, a kerékben a két csapágy közötti távtartó össze zömült, ezért amikor meghúztam a kerékcsavart állandóan feszítette a csapágyakat.

Ma 3/4-es vízcsőből csináltam alapanyagot, holnap ha minden igaz a haverom esztergán pontosan leszabja.

Retro

(#1072) teko99 válasza Retro DJ (#1071) üzenetére


teko99
(lelkes újonc)

Ajjaj az nemjó..

máskor én szimónál jártam úgy hogy menetközben összetört a csapágy a fogaskerék felől,egyből durrant a bakelit is ahogy kóvájogni kezdett a lánckerék..

A pénz nem boldogít! -De jöbb egy BMW-ben sírni mint egy biciklin.

(#1073) Retro DJ válasza teko99 (#1072) üzenetére


Retro DJ
(fanatikus tag)

Szar érzés volt érezni, ahogy 100 felett elkezd kiesni alólad a kerék :). Na jó ennyire nem volt vészes de roppantmód szitált, nagyon rossz érzés volt.

Itthon mozgatok mindent ami futómű:

Video!

Retro

(#1074) csabyka666


csabyka666
(őstag)
LOGOUT blog

Üdv mindenkinek!

Én még indig a fékkel bajlódok. Már közel a cél, de most egy újabb problémába ütköztem. Elkészült a konzol a Brembo nyereghez, frankón áll a helyén, viszont a féknyereg pozíciója annyit módosult, hogy a 76 centis fékcső nem ér el oda, ahova kellene neki. Hívtam pár motorosboltot, de csak ettől rövidebb fékcsövet tudtak volna adni. Szerintetek van rá reális esély, hogy találok egy hosszabb, mondjuk 80cm-es csövet? :(((

"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

(#1075) Retro DJ válasza csabyka666 (#1074) üzenetére


Retro DJ
(fanatikus tag)

Nos, csak nem nyugszol... :( Sajnálom.

Fém fékcsőben fogsz találni hosszabbat, sőt tudsz venni fittingeket meg csövet akkor olyat gyártasz amilyet akarsz!

Ha már csak el akarod rontani azt a szegény motort nem gyári alkatrésszel, nem küldöd el nekem a féknyerget?

Retro

(#1076) csabyka666 válasza Retro DJ (#1075) üzenetére


csabyka666
(őstag)
LOGOUT blog

Én már annyit szívtam azzal a nyereggel, hogy többet nem akarok foglalkozni vele - legalábbis akkor, ha ez a Brembo jó lesz. Nem is a nyereg, sokkal inkább a karmantyú problémás. Ha találnék hozzá, akkor már régen készen lett volna a fék, de amint azt írtam is, az utángyártott karmantyú használhatatlan, vissza se lehet rakni a dugattyúkat. Nem tudom, hogy a többi emzés hogyan oldotta meg ezt a problémát, de én így, ilyen moslék alkatrészekkel képtelen vagyok rá. :(((

Azért megpróbáltam a lehetetlent, kipolíroztam a dugattyúk helyét, még képet is küldtem róla, hogy milyen lett. :) Összeraktam a régi karmantyúval, de ugyanúgy a légtelenítő felől ragad be. A másik dugattyú szépen jár, könnyen vissza tudom nyomni kézzel (még akkor is, ha rajta van a tartályon a kupak), de a másik az be van betonozva...nem csoda, hogy üzem közben nem megy vissza a helyére.

Majd lövök egy fotót, szerintem egyáltalán nem lett ronda a közdarabbal sem. :)

"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

(#1077) csabyka666


csabyka666
(őstag)
LOGOUT blog

Elkészült hát! A fékcső túl rövid volt, így szükségmegoldásként beiktattam egy hollandert és egy olyan balmenetes-jobbmenetes közdarabot a tartály csatlakozására, így már elér a féknyereghez a cső.

Így történt a modellezés:

Ez pedig már a kész termék, a motorra szerelve:

---

Mentem vele egy kört, eléggé meggyőzően teljesít a cucc! A műszaki jövőre még kérdéses lesz, de csak nem kötnek bele, főleg ha jobb a hatásfoka, mint a gyárinak. Hozzáteszem, hogy egyelőre nem is fekszik fel teljesen a betét a tárcsára, mert egy kicsit a tárcsa vállát is nyomja - hát 2mm-t tévedtünk a közdarabbal, annyi baj legyen. :)

Ha bevásik, szerintem még jobb lesz!

"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

(#1078) teko99 válasza csabyka666 (#1077) üzenetére


teko99
(lelkes újonc)

hát ilyen féknyerget se látni sűrűn etz-n.. :D de ha fog,az a lényeg.
Úgytudom énis hogy ha jobb a fékhatás akkor nem köthetnek bele.

A pénz nem boldogít! -De jöbb egy BMW-ben sírni mint egy biciklin.

(#1079) Retro DJ válasza csabyka666 (#1077) üzenetére


Retro DJ
(fanatikus tag)

Hát nem tudom, olyan nincs, hogy a gyári ne legyen jó. Kopp kopp nekem nagyon jó a fékem.

Elég furcsa kis szerkezet! Egyébként Te tudod! :)

Retro

(#1080) csabyka666 válasza Retro DJ (#1079) üzenetére


csabyka666
(őstag)
LOGOUT blog

Amikor megvettem a motort, én is kellemeset csalódtam az NDK-s fékben, mert azt hittem, nagyon gyenge lesz, és mégse! Nagyon jól fogott, és még a mai napig így működne, ha tudnék venni normális karmantyút.

Ti vettetek már bele? És ha igen, hol?!

"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

(#1081) csabyka666 válasza teko99 (#1078) üzenetére


csabyka666
(őstag)
LOGOUT blog

Fog fog, arra nincs panasz! Gondoltam ma kipróbálom, de megérkezett a nyugati országrészre az eső, így megint a garázsban pihent a gép. :(((

"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

(#1082) teko99 válasza csabyka666 (#1081) üzenetére


teko99
(lelkes újonc)

közben nekem is sikerült végre légteleníteni,egyenlőre klappol.

hát igen,mostmár jönnek a ramaty idők sajnos..

A pénz nem boldogít! -De jöbb egy BMW-ben sírni mint egy biciklin.

(#1083) csabyka666 válasza teko99 (#1082) üzenetére


csabyka666
(őstag)
LOGOUT blog

És ahogy nézem, nem is várható jelentős javulás. Ezen a "nyáron" ami benzint megspóroltam, azt jövőre tankolom majd bele. :D

A légtelenítés témával kapcsolatban: lehet ezt egyáltalán rosszul csinálni? Én nagyon féltem tőle az elején, de igazából ha nem jön buborék a sokadik "kar behúz, szelep megenged" mozdulatra, akkor légtelen a rendszer, nem? :F

[ Szerkesztve ]

"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

(#1084) teko99 válasza csabyka666 (#1083) üzenetére


teko99
(lelkes újonc)

igen akkor sikeres volt a manőver. Nálam nemvolt nagy gond,csak nagyon levegős volt,így multkorában a sokadik pumpálásnál már ráuntam és úgyhagytam levegősen. mameg csak egy párat kellett vele nyitni/pumpálni és légtelen is. Bár a teleszkópot hogy szimeringeztem a jómultkor,és hogy hidraulikaolajat tettem a telókba,háát eléggé nagyot bólintok fékezéskor,kicsit puha minőségű lett az olaj a telóba sajnos..

A pénz nem boldogít! -De jöbb egy BMW-ben sírni mint egy biciklin.

(#1085) csabyka666 válasza teko99 (#1084) üzenetére


csabyka666
(őstag)
LOGOUT blog

Na a teleszkóp az megint érdekes. Enyémben szerintem lassan olaj sem lesz, mert kicsit szivárog belőle. Nem fossa le a szárat, de azért láthatóan szivárog. A következő műtét majd a szimeringcsere lesz a szárakban, de előbb legyen jó idő...és kedv.

"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

(#1086) teko99


teko99
(lelkes újonc)

ajjaj nekem most nagy problémám van,hazaértem a boltból és nézem hogy világít a féklámpa. Rárakom világításra álló motornál,akkor meg a 4 index világít. Szerintetek hol lehet a zárlat.. :F

A pénz nem boldogít! -De jöbb egy BMW-ben sírni mint egy biciklin.

(#1087) teko99


teko99
(lelkes újonc)

na az indexek kivilágítása világítás helyett megoldódott. a fő biztosíték(porcelán) elmozdult. Viszont a féklámpa még mindíg világít gyújtáson járó/álló motornál is. ha rálépek a fékre,akkor erősebben világít. Valami zárlat lehet ez? vagy kapjam ki a kereket ott lehet valami csalafintaság a dobban? :F

A pénz nem boldogít! -De jöbb egy BMW-ben sírni mint egy biciklin.

(#1088) csabyka666 válasza teko99 (#1087) üzenetére


csabyka666
(őstag)
LOGOUT blog

Az nem lehet, hogy az első fék kapcsolója ragadt be? Nem tudom, a tiéden hogy van, de a 251-esen nem kell belebújni a fékdobba a kapcsoló miatt, mert ezen a lábtartó környékén van a kapcsoló. Egy rugó húzza meg, ahogy nyomod a hátsó féket, és ez egy menetes szárral kalibrálható is.

"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

(#1089) teko99 válasza csabyka666 (#1088) üzenetére


teko99
(lelkes újonc)

Az elsőféket lekötöttem,mert a kis csatlakozó ahogy kicsit lecsúszik már nem testel,és világít vele folyamatosan.

A hátsó kerékdobban van valami,mert ha kijjebb lazítom a fékpálcát,akkor nem világít folyamatosan,csakha gyengén lépek rá akkor marad világítva. de ha erősebben rálépek a fékkarra akkor lekapcsol. viszont így nemnagyon fog a fék,mert a betétek már elvannak kopva. hát szétszedem majd ha ráérek,és kipucolom,valami ott benne lehet szerintem tutira.

A pénz nem boldogít! -De jöbb egy BMW-ben sírni mint egy biciklin.

(#1090) csabyka666 válasza teko99 (#1089) üzenetére


csabyka666
(őstag)
LOGOUT blog

Jó kérdés, mondom, nekem nem kell ennyire belemásznom, mert kívülről kalibrálható. Akkor a tiéd olyan lehet, mint a Simsonokon, ami van. Na az tényleg agyhalál... :( :(((

"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

(#1091) teko99 válasza csabyka666 (#1090) üzenetére


teko99
(lelkes újonc)

így van,olyan mint a szimóé. sajtos :(

A pénz nem boldogít! -De jöbb egy BMW-ben sírni mint egy biciklin.

(#1092) Retro DJ válasza csabyka666 (#1090) üzenetére


Retro DJ
(fanatikus tag)

Agyhalál a picsát! :)

A lényege az, hogy úgy legyen befordítva az álló érintkező, hogy akkor zárjon amikor elfordul a mozgó. Egyszerű mint a pofon. Jeladón anya lazít, csavarhúzóval addig mozgat amíg jó nem lesz (kiszerelt állapotban azonnal beállítható nem kell vele játszani. Aztán csőkulccsal lehet csak meghúzni az anyát, mert tartani kell az álló érintkezőt, hogy el ne forduljon.

Én is szerettem volna külső fékkapcsolót, de nagyon nehezen oldható meg, maradtam a beváltnál.

Retro

(#1093) Retro DJ válasza teko99 (#1089) üzenetére


Retro DJ
(fanatikus tag)

Csináld meg hamar a fékkapcsolót, mert egy nagyon fontos jelzés a többi közlekedő számára!

Retro

(#1094) teko99 válasza Retro DJ (#1093) üzenetére


teko99
(lelkes újonc)

hát sajnos ahogy írtad úgy nem megy,mert bevan rohadva a csavar,nemigen volt mozgatva egy pár éve szerintem. csavarhúzóval ahogy fordítottam volna,a mélyedés ahová a csavarhúzót beillesztem,na az egyből szétcsavaródott/szétnyílt. úgyhogy marad a kerékkivétel,de lehet hogy inkább egy pár fékpofát veszek,mert azok ahogy koptak azóta szórakozik,ahogy ugye spanoltam a fékpálcán. hát igen,fontos egy dolog ez.

A pénz nem boldogít! -De jöbb egy BMW-ben sírni mint egy biciklin.

(#1095) csabyka666 válasza teko99 (#1094) üzenetére


csabyka666
(őstag)
LOGOUT blog

WD40 nem oldja meg? :U

"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

(#1096) csabyka666 válasza Retro DJ (#1092) üzenetére


csabyka666
(őstag)
LOGOUT blog

Hát ahhoz képest a külső kapcsolós egy álom! :K

"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

(#1097) teko99 válasza csabyka666 (#1095) üzenetére


teko99
(lelkes újonc)

holnap meló után kiderül :D

A pénz nem boldogít! -De jöbb egy BMW-ben sírni mint egy biciklin.

(#1098) csabyka666 válasza teko99 (#1097) üzenetére


csabyka666
(őstag)
LOGOUT blog

Ha van rá egy perc időd, még ma fújd be, hogy addig is oldja az oxidot. :)

"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

(#1099) Retro DJ


Retro DJ
(fanatikus tag)

Kicsit extrásodik a gép...

Retro

(#1100) teko99 válasza Retro DJ (#1099) üzenetére


teko99
(lelkes újonc)

na ne,az egy töltő? :Y

A pénz nem boldogít! -De jöbb egy BMW-ben sírni mint egy biciklin.

(#1101) Retro DJ válasza teko99 (#1100) üzenetére


Retro DJ
(fanatikus tag)

5V usb alj és egy 12V aljzat.

Retro

(#1102) csabyka666 válasza Retro DJ (#1099) üzenetére


csabyka666
(őstag)
LOGOUT blog

Laza...! :K

"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

(#1103) csabyka666 válasza Retro DJ (#1101) üzenetére


csabyka666
(őstag)
LOGOUT blog

Mekkora ingadozást bír a készülék? Nem lesz baj a 11V - 14,5V tartományból? Bár, gondolom valamennyire csak stabilizálja!

[ Szerkesztve ]

"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

(#1104) Retro DJ válasza csabyka666 (#1103) üzenetére


Retro DJ
(fanatikus tag)

Hat, az 5Vos resz az 5V se tobb se kevesebb. A 12 voltos resz meg mindegy, mert minden bedughato cuccnak sajat tapja van altalaban 9-28vig elmennek :)

Retro

(#1105) Retro DJ


Retro DJ
(fanatikus tag)

Akkusaga:

Simsonban tönkrement az akkum. Gondoltam egy kicsit ráteszem a okos töltőmre.

Tapasztalatok. Első két töltéskor gyorsan "feltöltött" utána 0,3 terhelőárammal pár száz mAh-t lehetett kiszedni belőle. Ja, egyébként a töltő 14.7V-nál "kiakadt" és 0.1 - 0.2A töltött. Szóval nem jelezte, hogy fel van töltve, én lőttem le. Akkor is 1000 mAh alatt maradt a kapacitás, akkor is ha egy napot volt rajta.

Eddig 0.3 A volt a töltőáram. Aztán megemeltem a töltőáramot 0,6A-re, a terhelő áramot pedig 1A-re.

Egy napos töltés után (itt sem fejeződött be :( ) kisütéskor már picivel többet tudott az akku (mérve) mint a kapacitásának a fele (olyan 2800 mAh). Most mást kell töltenem, de még majd szórakozok vele.

Retro

(#1106) csabyka666 válasza Retro DJ (#1105) üzenetére


csabyka666
(őstag)
LOGOUT blog

Nem hiszem, hogy ez normális viselkedés. :(

"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

(#1107) csabyka666


csabyka666
(őstag)
LOGOUT blog

ETZ fékbetétekről mik a tapasztalatok? Tudtok javasolni egy típust, ami bevált? Nem érdekel, ha utángyártott, csak fogjon rendesen, és ne csikorogjon.

Most már elértem addig a Brembo nyereggel, hogy félelmetes az első fékem, tényleg szuper, nagyon jól fog, viszont egy picit hozzáér a tárcsa a betéthez, és ilyenkor fülsiketítően csikorog. Illetve fékezésnél is visít. Felnéztem netre, és ezeket találtam. Egyik sem annyira drága, hogy ne adnék ki pénzt rá, viszont érzésem szerint nekem az első, legolcsóbb betétem van (nekem is ilyen fehér "vackok" vannak benne).

Ezek közül jó lenne valamelyik szerintetek?

"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

(#1108) teko99 válasza csabyka666 (#1107) üzenetére


teko99
(lelkes újonc)

az enyémbe a 2.341Ft-ost vettem,szárazon fütyül mint az ikarusz :D

A pénz nem boldogít! -De jöbb egy BMW-ben sírni mint egy biciklin.

Útvonal

Fórumok  »  Fáradt gőz  »  MZ ETZ 150 / 250
Copyright © 2000-2014 PROHARDVER Informatikai Kft.