Hirdetés

2014. október 31., péntek

Útvonal

Fórumok  »  Fáradt gőz  »  MZ ETZ 150 / 250

Hozzászólások

(#1101) Retro DJ válasza teko99 (#1100) üzenetére


Retro DJ
(fanatikus tag)

5V usb alj és egy 12V aljzat.

Retro

(#1102) csabyka666 válasza Retro DJ (#1099) üzenetére


csabyka666
(őstag)
LOGOUT blog

Laza...! :K

"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

(#1103) csabyka666 válasza Retro DJ (#1101) üzenetére


csabyka666
(őstag)
LOGOUT blog

Mekkora ingadozást bír a készülék? Nem lesz baj a 11V - 14,5V tartományból? Bár, gondolom valamennyire csak stabilizálja!

[ Szerkesztve ]

"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

(#1104) Retro DJ válasza csabyka666 (#1103) üzenetére


Retro DJ
(fanatikus tag)

Hat, az 5Vos resz az 5V se tobb se kevesebb. A 12 voltos resz meg mindegy, mert minden bedughato cuccnak sajat tapja van altalaban 9-28vig elmennek :)

Retro

(#1105) Retro DJ


Retro DJ
(fanatikus tag)

Akkusaga:

Simsonban tönkrement az akkum. Gondoltam egy kicsit ráteszem a okos töltőmre.

Tapasztalatok. Első két töltéskor gyorsan "feltöltött" utána 0,3 terhelőárammal pár száz mAh-t lehetett kiszedni belőle. Ja, egyébként a töltő 14.7V-nál "kiakadt" és 0.1 - 0.2A töltött. Szóval nem jelezte, hogy fel van töltve, én lőttem le. Akkor is 1000 mAh alatt maradt a kapacitás, akkor is ha egy napot volt rajta.

Eddig 0.3 A volt a töltőáram. Aztán megemeltem a töltőáramot 0,6A-re, a terhelő áramot pedig 1A-re.

Egy napos töltés után (itt sem fejeződött be :( ) kisütéskor már picivel többet tudott az akku (mérve) mint a kapacitásának a fele (olyan 2800 mAh). Most mást kell töltenem, de még majd szórakozok vele.

Retro

(#1106) csabyka666 válasza Retro DJ (#1105) üzenetére


csabyka666
(őstag)
LOGOUT blog

Nem hiszem, hogy ez normális viselkedés. :(

"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

(#1107) csabyka666


csabyka666
(őstag)
LOGOUT blog

ETZ fékbetétekről mik a tapasztalatok? Tudtok javasolni egy típust, ami bevált? Nem érdekel, ha utángyártott, csak fogjon rendesen, és ne csikorogjon.

Most már elértem addig a Brembo nyereggel, hogy félelmetes az első fékem, tényleg szuper, nagyon jól fog, viszont egy picit hozzáér a tárcsa a betéthez, és ilyenkor fülsiketítően csikorog. Illetve fékezésnél is visít. Felnéztem netre, és ezeket találtam. Egyik sem annyira drága, hogy ne adnék ki pénzt rá, viszont érzésem szerint nekem az első, legolcsóbb betétem van (nekem is ilyen fehér "vackok" vannak benne).

Ezek közül jó lenne valamelyik szerintetek?

"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

(#1108) teko99 válasza csabyka666 (#1107) üzenetére


teko99
(lelkes újonc)

az enyémbe a 2.341Ft-ost vettem,szárazon fütyül mint az ikarusz :D

A pénz nem boldogít! -De jöbb egy BMW-ben sírni mint egy biciklin.

(#1109) Retro DJ válasza csabyka666 (#1107) üzenetére


Retro DJ
(fanatikus tag)

Nekem meg valami 1500 Ftos van, szarazon jol fog, nedvesen eleg szar. Cserebe semmi hangja nincs.

[ Szerkesztve ]

Retro

(#1110) csabyka666


csabyka666
(őstag)
LOGOUT blog

Hát köszi a válaszokat, egyik sem túl jó hír. Nekem fog mindig, a fékhatásra sincs panasz, de a hangja...az valami borzalmas.

A Zsigulin megszoktam, hogy csikorog a betét, de az ETZ-n nem szokott. :( Egyszer elkezdte, azóta zenél nekem folyamatosan. A tárcsám is aláfut egy szabályzásnak, mert már elég sokat szarakodtam vele, de képtelen vagyok úgy beállítani a féket, hogy ne karistoljon. Ma is órákat reszelgettem a betétet a tárcsa válla miatt, hát nem tudom, lesz-e eredménye. :U

Lehet kérdeztem már, de szerintetek egy főfékhenger megér 5000 forintot? Ennyi lenne postával együtt. Használt, eredeti DDR-es, fékkar nélkül. A srác elmondása alapján nem ereszt sehol, viszont az enyém már nemcsak a fékkarnál, hanem a tartály oldalán is könnyezik...cserés lesz valószínűleg.

"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

(#1111) Retro DJ válasza csabyka666 (#1110) üzenetére


Retro DJ
(fanatikus tag)

Tartaly alatt van egy o gyuru az adta meg magat. Tobb bosszusag a csereje mint az alkatresz ara. :)

Szabalyoztatast gondold at! Tobbszor jatszik a jobb volt mint lett ... Ha egyszer szabalyoztattad, utana mar csak egy masik megoldas.

Retro

(#1112) csabyka666 válasza Retro DJ (#1111) üzenetére


csabyka666
(őstag)
LOGOUT blog

Na várj, most nem értem, hogy mire írtad. A tartály alatti O-gyűrű cseréje macerásabb, mint egy új (vagyis használt, de nem folyató) tartály vétele és beszerelése?

Azt nem tudom, megér-e nekem (és egyáltalán) 5000 forintot egy fékkar nélküli főfékhenger... :F

A szabályoztatással kapcsolatban, nem tudom, enyém volt-e valaha szabályozva, nálam biztosan nem, előtte meg jó kérdés. Eléggé hullámos, barázdált a felülete, és üt is kicsit, de nem tudom, ezt ki tudják-e venni belőle.

[ Szerkesztve ]

"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

(#1113) Retro DJ válasza csabyka666 (#1112) üzenetére


Retro DJ
(fanatikus tag)

Az O gyűrű cseréje miatt le kell ereszteni az olajat, ettől levegős lesz a rendszer, letekerni a tartályt és cserélni az gyűrűt. A gyűrű 50 Ft, a szerelés szívás erre értettem :)

Retro

(#1114) csabyka666 válasza Retro DJ (#1113) üzenetére


csabyka666
(őstag)
LOGOUT blog

Ja vagy úgy. Na nekem valószínűleg a karmantyú is ereszt, szóval cserés lesz a főhenger. Annál is inkább, mert 2000 forintért találtam egyet, remélem működik... :U

"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

(#1115) Retro DJ válasza csabyka666 (#1114) üzenetére


Retro DJ
(fanatikus tag)

:( Várod a csodát, de ingyen kenyér nincs.

Jó sokat nem mentem még a csináltatott tömítésekkel (3000 km) de meg se pisszen. A két tömítés együtt egy ezres volt.

Néha nem értelek, de ahány ember, annyi szokás. :)

Retro

(#1116) csabyka666 válasza Retro DJ (#1115) üzenetére


csabyka666
(őstag)
LOGOUT blog

Az is jól hangzik, igaz. Végülis nem baj, ha van tartalék tartály. :)

Hadd kérdezzem meg, hol csináltattad a tömítéseket? Mert a motoros boltba inkább be se megyek, a karmantyús sztori után. :(((

"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

(#1117) csabyka666


csabyka666
(őstag)
LOGOUT blog

Huhú, ma sikerült vennem 90 centis fékcsövet! Igaz, majdnem 3000 forint volt, de sokkal rugalmasabb, mint az előző. :Y
Ez talán elér majd a Brembo-ig. :)

"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

(#1118) csabyka666


csabyka666
(őstag)
LOGOUT blog

Üdv!

Megérkezett a főfékhenger, ránézésre eléggé egyben van, a festék is épnek tűnik, szóval szerintem nem folyatott korábban. Persze egy alapos pucolás kijár neki, amihez én a jól bevált Brigéciol + víz kombóra gondoltam.
Persze nem akarom, hogy a tömítéseket megegye a tisztítás, így szét kell előtte szednem. Kérdésem: hogyan kell kijönnie ennek a rudazatnak, amit a fékkarral nyomkodok?

"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

(#1119) Retro DJ válasza csabyka666 (#1118) üzenetére


Retro DJ
(fanatikus tag)

Ha gyárias és még senki nem szedte szét, akkor a nyomórúd körül lenni kell szivacsnak, ezt ki kell venni, aztán a tömítés előtt van egy biztosító gyűrű, ezt ki kell piszkálni. Ha kivetted a gyűrűt akkor szinte magától ki kell csúsznia (rugó nyomja ki).

Figyelem a rúd végén NEM SZABAD MEGFOGNI FOGÓVAL és úgy ráncigálni ki, mert a felület vége megsérülhet és nem tömít tovább!

(ha szétszedet cserélni illene a tömítéseket, hiszen szétszedéskor sérül a legtöbbet egy tömítés, magyarán, biztos szét akarod szedni?)

Tisztítás, semmiképpen nem engednék vizet a közelébe (korrózióveszély)! Kizárólag féktisztítóval tisztítanám kívül, belül!

Ui: A régi féknyerget, és főfékhengert nem akarod eladni? :)

[ Szerkesztve ]

Retro

(#1120) csabyka666 válasza Retro DJ (#1119) üzenetére


csabyka666
(őstag)
LOGOUT blog

Na igen, utólag gondolkodtam én is (persze nem szedtem még szét), hogy először inkább megpróbálom így működtetni, mert ha folyat, így is úgy is szét kell szednem. Aztán meg ugye honnan szerzek normális tömítést, illetve karmantyút? A nyereggel is csak a szívás volt...
Hm, féktisztító? Nem tudom, azzal nem csinálom ki a gumi részeket?

Ha összejön a projekt, akkor természetesen eladó lesz a főhenger, féknyereg, két darab fékcső, csavarok, karmantyúk (a használt eredeti és a hulladék új), szóval minden, ami nem kell nekem. Természetesen elővásárlási jogod van, ha érdekel. :K

MOD: A főhengerhez 14-es és a 15-ös alkatrészeket nem tudom adni, mert azt nem kaptam az "újhoz".

[ Szerkesztve ]

"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

(#1121) Retro DJ válasza csabyka666 (#1120) üzenetére


Retro DJ
(fanatikus tag)

Miért csinálnád ki? A gyártó gondol arra, hogy azzal fogod tisztítani.

Retro

(#1122) csabyka666 válasza Retro DJ (#1121) üzenetére


csabyka666
(őstag)
LOGOUT blog

Gondolod? Bár, szétszedés nélkül máshogy nehezen menne. Befújom hát azzal, aztán meglátjuk, megtisztul-e. Próbáltam kézzel benyomni a dugattyút, de meg se mozdult, remélem ez normális. :U

"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

(#1123) Retro DJ válasza csabyka666 (#1122) üzenetére


Retro DJ
(fanatikus tag)

Ha nincs nyomás a rendszerben elméletben rugó ellenében be lehetne nyomni, de mindegy, az a lényeg, hogy karral be tudd nyomni :)

Retro

(#1124) csabyka666 válasza Retro DJ (#1123) üzenetére


csabyka666
(őstag)
LOGOUT blog

Hát bízom benne, hogy menni fog. :)
A héten tervezem, hogy összerakom, de ha már úgyis le kell vennem a fékkart, akkor lefestem, mert eléggé ramaty állapotban van. :U

[ Szerkesztve ]

"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

(#1125) Retro DJ válasza csabyka666 (#1124) üzenetére


Retro DJ
(fanatikus tag)

Festeni felesleges, nem tartós. Porszóratni kellene (nekem a Simsonnál pl ingyen csinálták :) ).

Retro

(#1126) Acef válasza csabyka666 (#1122) üzenetére


Acef
(PH! addikt)
LOGOUT blog

Hi!
Szárazon, erőkar (fékkar) nélkül :(
Szerintem tedd fel a fékkart, és oljozd be, ha mozgatni szeretnéd

[ Szerkesztve ]

Galaxy S4 mini GT-I9195 // Fmod140818 rom

(#1127) csabyka666 válasza Retro DJ (#1125) üzenetére


csabyka666
(őstag)
LOGOUT blog

Na arra nincs lehetőségem. Egy próbát megér az akril festék, aztán max leveszem újra, és keresek majd valakit, aki ért az ilyesmihez. :B

"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

(#1128) csabyka666 válasza Acef (#1126) üzenetére


csabyka666
(őstag)
LOGOUT blog

Igen, az lesz, de előbb ki kell pucolnom. Akkor ezek szerint normális, hogy így nem tudom nyomkodni.

"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

(#1129) csabyka666


csabyka666
(őstag)
LOGOUT blog

Szerintetek tölthetem úgy az ETZ akksiját, hogy nem veszem ki a motorból (tehát nem veszem le egyik sarut sem)? Van két kivezetés a deklinél, valószínűleg az oldalkocsi miatt, és azt használnám töltésre (banándugóval), mert attól tartok, abban vásik el a motor, hogy mindig kiveszegetem az akksit...

Szerintem nem károsodna sem az akksi sem a motor, de azért érdekelne a véleményetek, szerintetek is járható út lenne úgy tölteni?

"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

(#1130) Retro DJ válasza csabyka666 (#1129) üzenetére


Retro DJ
(fanatikus tag)

Én sosem vettem ki, csak a deknit vettem le :) Töltés előtt ellenőrizd a folyadék szintet!

Azért az a csatlakozót vizsgáld meg, hogy közvetlen megy-e az akkuhoz!

[ Szerkesztve ]

Retro

(#1131) csabyka666 válasza Retro DJ (#1130) üzenetére


csabyka666
(őstag)
LOGOUT blog

A biztosítéktábláról jön le, pontosan ugyanannyit mérek rajta, mint az akksin, gondolom onnan jöhet. De oké, megnézem. Kényelmesebb lenne, mert elég zsúfolt az enyém, főleg hogy 8Ah-s akksim van, még kevesebb a hely. :U

"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

(#1132) teko99


teko99
(lelkes újonc)

Sziasztok.

Na kicsit simson-os kérdésem lenne.
Naszóval fateromnak vettem egy B51S szimót. Index van rajta,6V-os a rendszer. Akkut nem kaptam vele,de tesztelve lett,tehát villognak az indexek. viszont a dekninél látom hogy csak indexrelé van,fesszabályzó az nincs. Szinte haveri körbe senkinek nincs 6V-os indexes mocija ezért nem tudom megnézni senkiét se,hogy hogy van a bekötése. Ezekben nem volt gyárilag sem fesszabályzó? 6V-os rendszer annyira nem tölthet menet közben? tehát nem lesz baja az akksinak ha veszek bele és így bedobom szabályzó nélkül?

A pénz nem boldogít! -De jöbb egy BMW-ben sírni mint egy biciklin.

(#1133) Retro DJ válasza teko99 (#1132) üzenetére


Retro DJ
(fanatikus tag)

Van megfelelő töltés! A kapcsolási rajz neked! Ez a töltőegység kell neked!

[ Szerkesztve ]

Retro

(#1134) teko99 válasza Retro DJ (#1133) üzenetére


teko99
(lelkes újonc)

húha az ilyen kapcsolási rajzok nekem kínaiak.
És ha nem teszek bele ilyen tőltőegységet?

A pénz nem boldogít! -De jöbb egy BMW-ben sírni mint egy biciklin.

(#1135) Retro DJ válasza teko99 (#1134) üzenetére


Retro DJ
(fanatikus tag)

Akkor aktív használat mellett 3-4 naponta töltögetheted.

Retro

(#1136) teko99 válasza Retro DJ (#1135) üzenetére


teko99
(lelkes újonc)

ühüm értem,hát akkor muszály lesz beszerezni egyet..

A pénz nem boldogít! -De jöbb egy BMW-ben sírni mint egy biciklin.

(#1137) teko99


teko99
(lelkes újonc)

hmm. na tettem bele 6V-os égőt,mert 12-esek voltak benne. 6V-os rendszer.

De a 6V-os égőkkel is halványan világít elől/hátul. ha a hátsót kivettem,akkor az első izzó erősebben világított.
Mi veheti le ennyire az áramot szerintetek?

A pénz nem boldogít! -De jöbb egy BMW-ben sírni mint egy biciklin.

(#1138) csabyka666 válasza teko99 (#1137) üzenetére


csabyka666
(őstag)
LOGOUT blog

A 6V az ennyit tud sajnos. Nekem S51B-m volt (van), és a világítása tényleg botrányos. Az akksinak nincs köze hozzá, ezek a motorok - úgy tudom - nem akksiról világítanak, az csak az index meg a duda miatt kell bele.

A hátsót kivéve az első erősebben világít? Úgy tudom, külön körön vannak, nem értem, hogy világíthat erősebben, hacsak nem azért, mert kevesebb terheléssel kevésbé fogja a motort.

Ennek a megoldásnak nagy hátránya, hogy ha nincs fordulat, akkor nincs világítás se, épp hogy csak pislákol. Nem véletlenül tértek át akksis világításra, és persze 12V-on.

MOD: 6V-os rendszerbe 6V-os izzó kell, a 12-eseket kivágja. Én is próbáltam, tettem 12V-osat az első lámpába, olyan erős fénye volt, hogy felszárította az aszfaltot, de kb 4. fokozatig se kapcsoltam fel, és kivágta. :D

[ Szerkesztve ]

"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

(#1139) teko99 válasza csabyka666 (#1138) üzenetére


teko99
(lelkes újonc)

Igen ezeket amiket leírtál tudom. de itt tényleg csak parázslik a 6V-os égő elől/hátul is.
Ha a hátsót leveszem,akkor az első erősebb,de ez világításra sötétben még nem lenne alkalmas annyira gyenge.
Átnéztem a vezetékeket,nincs velük gond,így mostmár csak a tekercsre tudok gondolni,de ezt haverral műszerrel kiméretem.

Az akksi tudom hogy csak az indexekhez való,de így hogy nincs benne fesszabályzó így még nem vettem bele. Bár ahogy néztem az alaplapról amik feljönnek vezetékek,csak egy vezetéken jön áram,és az van szétosztva a két égőre.

A pénz nem boldogít! -De jöbb egy BMW-ben sírni mint egy biciklin.

(#1140) Retro DJ válasza csabyka666 (#1138) üzenetére


Retro DJ
(fanatikus tag)

"Nem véletlenül tértek át akksis világításra, és persze 12V-on."

12V-on sem akkus a világítás, nem is tudom, honnan gondolod.

Retro

(#1141) Retro DJ válasza teko99 (#1139) üzenetére


Retro DJ
(fanatikus tag)

Mester, a hátsó lámpa (és a féklámpa) a töltő és világítótekercs 59B pontjáról működik. Féklámpa direktbe kötve, a hátsólámpa pedig a töltőberendezés fojtótekercsén keresztül.

Ha nincs fojtótekercs, akkor a megfelelő teljesítményű izzót nagyon hamar tönkreteszi a felfutó feszültség (pláne, ha nincs töltés).

A 12V-os változatnál kapható 42W-os tekercs, amiről megy az első izzó (35W), a hátsó izzó (5W), és a két műszerfal világítás (1+1W). Így névleges terhelés esetén nem tud felszökni az égbe a "termelt" feszültség. Abban az esetben, ha kiég a pl. hátsó izzó, akkor van a motorban egy EWR nevű szerkezet ami megvédi az izzókat, hogy túl nagy feszültség jusson rájuk, kapcsolástól függően max.14.4V, de ennél még nem mennek tönkre az izzók.

A Yamaha (vagy Honda?) 3KJ jelű szabályzója ugyanezt valósítja meg olcsóbban. És 12V rendszer esetén töltőelektronika is.

Retro

(#1142) csabyka666 válasza Retro DJ (#1140) üzenetére


csabyka666
(őstag)
LOGOUT blog

Igen, azt nem írtam, hogy az ETZ-n. A Simsonokon nem akksis. Jogos a két pont! :)

"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

(#1143) csabyka666


csabyka666
(őstag)
LOGOUT blog

Na, RetroDJ válaszát olvasva eszembe jutott, mi volt az enyémmel!

teko99 kolléga írta, hogy nincs töltőberendezés a mociban. A fojtótekercs viszont a töltőberendezés része, 4 kábel jön ki belőle, ebből 2 kábel a fojtó, 2 pedig a töltő résznek kell. Szóval ha van akksi, ha nincs, ez mindenképp kelleni fog - a hátsó lámpa miatt.

Nekem anno sorra vágta ki a Simson a hátsó izzókat, mert tönkrement a fojtótekercsem, és felszökött a feszültség a hátsó izzón. Mivel nem volt másik ilyen töltőberendezésem, simán csak átkötöttem a töltő részt (sorba a hátsó izzóval), és úgy már nyélgázon sem engedte 7V fölé a feszt. Azóta nem volt panaszom a hátsó izzóra.

Az, hogy miért halvány az első világításod, jó kérdés, de így első körben arra gondolok, hogy a tekercs teljesítménye nem elég neki. Enyémbe pl. 6V 35/35W-os izzó van elöl, és a tekercsem is ehhez való (az értékét most nem tudom), de ha neked a gyengébb fajta tekercsed van, akkor kisebb "wattú" izzó kell az optimális működéshez, mondjuk 25/25-ös. (Úgy tudom, 15-25-35 (később talán 45?) wattos izzókkal szerelték ezeket a Simokat.)

A trükk az, hogy a világítás ezeken a Simsonokon terheléses szabályzású, tehát úgy kalibrálták gyárilag a tekercset, hogy egy adott(!) teljesítményű izzó pont annyira terhelje le, hogy az üzemszerűen működjön. Egyszerű, buta megoldás, de legalább működik. Ha egy kis teljesítményű tekercsre teszel nagy teljesítményű izzót, akkor csak pislákol (vagy talán még a tekercs is leég), ha viszont egy nagy teljesítményűre teszel kis teljesítményű izzót, akkor erősen világít, de kivágja hamar (ez volt nálam). A féklámpa azért más téma, mert bár direktben kapja a teljes feszt, de - szerintem - beleszámolták a mérnökök, hogy egyrészt fékezésnél úgysem húzod a gázt, másrészt pedig jóval ritkábban nyomja az ember a hátsó féket mondjuk az első izzó használatához képest.

Hú, de sokat írtam. Remélem nem tévedtem, de ha mégis, javítsatok ki.

"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

(#1144) teko99 válasza csabyka666 (#1143) üzenetére


teko99
(lelkes újonc)

Elől 6v15W,hátul 6v5V van,és tényleg csak izzik,teljes gázadáson is. Tehát biztos a tekercsel lesz a gond,nade ezt meghagyom havernak,majd kitapogatja műszerrel pontosan hogy mi is a helyzet. Na majd ha lesz fejlemény válaszolok. :D

A pénz nem boldogít! -De jöbb egy BMW-ben sírni mint egy biciklin.

(#1145) csabyka666 válasza teko99 (#1144) üzenetére


csabyka666
(őstag)
LOGOUT blog

Ha 6V 15W, akkor attól ne is várj nagy fényt. Az én 35W-osom sem világverő, akkor milyen lehet a 15W. :(

"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

(#1146) Retro DJ válasza csabyka666 (#1145) üzenetére


Retro DJ
(fanatikus tag)

Olvasólámpa.... egyébként nem csak a tekerccsel lehet baj sajnos.

Mára a Simók lendkerekei eléggé hektikus állapotban vannak. Először a világításon látszik meg, később a gyújtáson is. Gyengül az állandómágnes és hiába jó a tekercs csak pislákol az izzó.

Meg lehet próbálni megdelejeztetni a lendkereket (Budapesten a Borsmagnet csinál ilyet).

A műszeres vizsgálat felesleges mert terhelten majd felszalad, terheléssel meg nincs elég fesz, ezt pontosan mutatja majd az izzó is.

Retro

(#1147) teko99 válasza Retro DJ (#1146) üzenetére


teko99
(lelkes újonc)

na igen,de ez tényleg szó szerint nem világítás se elől/se hátul,csak alig látni hogy az izzószál izzik.

Viszont csak egy vezetéken jön fel áram a gyújtástól,és arra a vezetékre van rákötve(blankolva) a hátsó égő is. B51S mociknál nem külön jön az áram előre/hátra égőkhöz.? Lehet hogy ez lenne a baj. Mert ha csak egy égőt,mondjuk az elsőt rakom be akkor az viszonylag világításnak mondható,de ahogy rádugom a hátsót is,onnantól kezdve csak halványan izzik a szál,teljes fordulaton is.

ja és szerintem a töltéstekercs vagy rossz,vagy nincs ráforrasztva a tekercsre,mert ott nem jön fel áram.

A pénz nem boldogít! -De jöbb egy BMW-ben sírni mint egy biciklin.

(#1148) sdavic01


sdavic01
(tag)

Üdv. Jeladós gyújtásom van és ha túlmelegszik akkor 3500-as fordulat után leáll a gép. Mit kéne szereznem h pontosan visszaállítsam a gyárit?

--- OT-995 4.4.4 --- Mz Etz 125 DeLuxe ---

(#1149) Retro DJ válasza sdavic01 (#1148) üzenetére


Retro DJ
(fanatikus tag)

Hát lehet javítani...

Retro

(#1150) teko99


teko99
(lelkes újonc)

HelloBello.

Na kiderült hogy a simónál a töltőtekercs halott,a világító pedíg eléggé gyenge,így cserélve lesznek de 6V hejett 12V-ra. :D

Ő szerintetek ha az etz-be teszek előre kék halogénégőt,azért szólnak a zsernyákok?

A pénz nem boldogít! -De jöbb egy BMW-ben sírni mint egy biciklin.

(#1151) csabyka666 válasza teko99 (#1150) üzenetére


csabyka666
(őstag)
LOGOUT blog

Hát nem szabályos... :U Én nem tenném bele. Mi a bajod az ETZ fényével? Nem tudom igaz, a tiédben milyen az izzó, de nálam a H3-as kb felszárítja az aszfaltot, mérföldekkel jobb, mint mondjuk az Astra-ban a refi.

"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

(#1152) teko99 válasza csabyka666 (#1151) üzenetére


teko99
(lelkes újonc)

h4-es ha jól tudom. bajom nincs vele,világít ez elég szépen messzire,csak mondom kicsit szebb lenne a kék szín :D

A pénz nem boldogít! -De jöbb egy BMW-ben sírni mint egy biciklin.

(#1153) csabyka666 válasza teko99 (#1152) üzenetére


csabyka666
(őstag)
LOGOUT blog

Én nem cserélném ki. :) Főleg az esetleges bünti miatt nem ér annyit az egész.

"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

(#1154) teko99 válasza csabyka666 (#1153) üzenetére


teko99
(lelkes újonc)

hmm hát ez igaz sajnos. bár elég jól nézett volna ki vele :D

A pénz nem boldogít! -De jöbb egy BMW-ben sírni mint egy biciklin.

(#1155) csabyka666 válasza teko99 (#1154) üzenetére


csabyka666
(őstag)
LOGOUT blog

Ízlés dolga. Csajozni biztos lehet vele, de a rendőrt nem ez érdekli. :U

"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

(#1156) teko99


teko99
(lelkes újonc)

Na ma kicserélte haver a tekercseket,mostmár van töltés/jó világítás a simón.

Viszont hazafelé indulva éreztem rajta hogy nem úgy gyorsul,4ikben nem is akar menni. 5km utánn már elkezdett dadogni,durrogni nem csak dadogni. 3ik-ban félgázzal kb 25-el totyogtam hazafelé végig. A kipuffantókönyök itthon néztem elég szépen belilult,és a dob is egy könyöknél a kipudob is egy kicsit.

a kérdésem az lenne hogy ez mitől jöhetett elő.? Én gyújtásra tippelek,mert levolt véve,és utánna kezdödött,viszont haver a pontos hejére tette elmondása szerint.

Bár hallottam már hogy a benyacsap dugulásától is lehet ijen,bár ez akkor se ment jobban amikor megvártam míg megtelik a karbi. Gyertyacserével is ugyanez a gond volt..

Outletek? Holnap ránézek a dolgokra mi lehet.

A pénz nem boldogít! -De jöbb egy BMW-ben sírni mint egy biciklin.

(#1157) csabyka666 válasza teko99 (#1156) üzenetére


csabyka666
(őstag)
LOGOUT blog

Húha, szerintem elállítódott a gyújtás. Attól szokott lilulni a könyök, meg durrogni a motor. :( Nézzétek meg újra, addig ne használd inkább.

"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

(#1158) teko99 válasza csabyka666 (#1157) üzenetére


teko99
(lelkes újonc)

gyújtásállításhoz valamennyit énis értek,szóval ezt majd holnap orvoslom ha ez lesz a baj.

Nem az hogy durrogott,hanem biztos hallottál már ojan szimót ami nem durrog,hanem úgymond "fújtat-lángot köp" a kipufogón. és terhelés alatt,gyorsításkor főleg,de alig bírtam vele jönni. És eléggé égett szaga is volt mire hazaértem,bár szerintem nem szimering mert a gyertya nemvolt csupaolaj,csak a simnonhoz megszokottan.. :D

gyújtás ugye levolt véve,énis ezért erre gyanakszom mert előtte meg letudtam vele menni haverhoz kb 65-öt biztos ment a moci. A tekercsek kicserélve,aksi bekötve fesszabbal,minden.

Bár azért egy teljes karbipucolást is beiktatok holnap

A pénz nem boldogít! -De jöbb egy BMW-ben sírni mint egy biciklin.

(#1159) Acef válasza teko99 (#1158) üzenetére


Acef
(PH! addikt)
LOGOUT blog

rendesen meg lett húzva az alaplapot tartó/rögzítő csavar? nem mozdult el?
(írtad, hogy fokozatosan romlott a helyzet)

esetleg túlfesz (12V) miatt túlterhelődött az eredetileg 6V rendszer?

[ Szerkesztve ]

Galaxy S4 mini GT-I9195 // Fmod140818 rom

(#1160) teko99 válasza Acef (#1159) üzenetére


teko99
(lelkes újonc)

énis arra gondoltam,mert fokozatosan kezdett el "puffogni",de azt is gázadásnál,tehát ezért nemis húztam neki csak kicsit. megállásnál ugye induláskor gyorsítás közben ugyanúgy puffogott.

Holnap ránézek,remélem csak ez a baja hogy elmászott az alaplap.

Elméletileg így hogy a töltés/világítás 12v,a gyujtótekercs+trafó 6v nem szabadna gondnak lennie tán

A pénz nem boldogít! -De jöbb egy BMW-ben sírni mint egy biciklin.

(#1161) teko99


teko99
(lelkes újonc)

hmm a megsza volt a gond,viszon levettem a hengert és hát dobtam egy hátast.

a hajtókart tudom oldalra mozgatni jónéhány centit. fölfelé és minden irányba is mozog. a nagyobb fúvókát beleraktam a karbiba és mostmár hogy megy jobban,hát menet közbe igencsak kopácsol.. :(

gondolom cserés a cucc.

letudna valaki írni komplett szimering+csapágyméreteket? tehát ami egy blokkfelújításhoz kell.

A pénz nem boldogít! -De jöbb egy BMW-ben sírni mint egy biciklin.

(#1162) Retro DJ válasza teko99 (#1161) üzenetére


Retro DJ
(fanatikus tag)

Pontosan miről beszélünk 125, 150, 250?

Retro

(#1163) teko99 válasza Retro DJ (#1162) üzenetére


teko99
(lelkes újonc)

hát áttértünk simsonra :D

51s

A pénz nem boldogít! -De jöbb egy BMW-ben sírni mint egy biciklin.

(#1164) Retro DJ válasza teko99 (#1163) üzenetére


Retro DJ
(fanatikus tag)

Na eztet nem szeretem... :( Nem értem ma már nem sikk keresni?

Retro

(#1165) teko99 válasza Retro DJ (#1164) üzenetére


teko99
(lelkes újonc)

hát igen.. :B

A pénz nem boldogít! -De jöbb egy BMW-ben sírni mint egy biciklin.

Útvonal

Fórumok  »  Fáradt gőz  »  MZ ETZ 150 / 250
Copyright © 2000-2014 PROHARDVER Informatikai Kft.