- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
Hirdetés
-
Eleglide C1 - a középérték
ma Szintet lépett az Eleglide, az egyébként egész korrekt M2 után a C1 sokkal komfortosabb közlekedésre alkalmas.
-
Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
it Videohirdetésekre készülhetnek ezentúl a virtuális világokban a Roblox játékosai.
-
VR játék lesz az Batman: Arkham Shadow (Meta Quest 3)
gp Egyelőre csak egy teaser trailert kaptunk a teljes leleplezésre a Summer Game Festen kerül sor.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
30z.Samu
félisten
De nagy a csend. Mindenki készíti az eksön videóját?
Sic Parvis Magna
-
30z.Samu
félisten
válasz szentkuti11 #50610 üzenetére
Ja.. Ahogy hozzájutok egy technikához, egyből csinálok.
Sic Parvis Magna
-
Skizz
addikt
Elfáradott vario csúszka mennyire lehet veszélyes? Szerintem nálam az zörög már egy ideje. Nincs kedvem most a szíjcseréig szétkapni.
-
huszi.gyb
senior tag
A vario csúszkát anno én nem cseréltem. Amikor szíjcsere volt, akkor megnéztük, de nem látszódott rajta semmi. Igaz, hogy azóta ment bele km rendesen, de meglepne, ha az zörögne. Eléggé masszívnak tűnt. Ettől függetlenül érdemes lehet cserélni ha úgy látod, mert filléres tétel emlékeim szerint. Kb fél-1 óra alatt megoldható mindennel. Légkulcs nem árt, ha van.
www.dongosofor.hu
-
Skizz
addikt
válasz huszi.gyb #50613 üzenetére
Totalbikeon volt egy cikk a robogók működéséről, és ott volt egy kép a csúszkáról, aláírva, hogy jellegzetes zörej lehet kopásuk esetén. Azt nem tudom, hogy az enyém jellegzetes -e. Igazából a zörejt is csak akkor hallom, ha elmegyek valami mellett, ami erősen visszaveri a hangot. Nem tudom, ez mennyire megbízható forrás, mert alapjáraton hidegen-melegen, akár kis gázt adva soha nem hallom, és a legutóbbi vario-bontásnál se csilingelt a szerelő, hogy érdemes lenne cserélni, pedig volt olyan, amiért szólt, és filléres tétel volt, szóval nem a lehúzásra ment.
Majd szíjcserénél biztos mennek a levesbe a régiek mindenesetre, de az még odébb van.
[ Szerkesztve ]
-
Skizz
addikt
Én nem mondtam, hogy fémes csilingelés. A szerelő csilingeléséről beszéltem.
A zsírzás jó tipp, köszi.
-
huszi.gyb
senior tag
De azt se mondtad, hogy nem fémes... Épp ezért próbáltam a múltbeli tapasztalatokból kideríteni. (Kevés volt az info). Először én is azt hittem, hogy görgők, kicseréltem, és maradt. Aztán erősödött, és DigitXT-vel megkentük zsírral. Utána pár1000km-re jó lett.
www.dongosofor.hu
-
Norbika88
senior tag
De jól mutat ez a teljesítmény görbe.
Gondolom ez fogyasztásban is mutatkozik.
Ahol vettem a motort mit szólnának, ha beállítanék vele és mondanám, hogy ezt kellene feldobni a gépre, 1500km múlva úgy is kötelező szerviz. -
DigitXT
félisten
válasz Norbika88 #50622 üzenetére
Szerintem a kötelező szerviz csak addig kötelező, amíg a gari megköveteli.
Ha nincs már gari a járműre, saját belátásod szerint szervizelheted. Amit a
szervizkönyv előír, az amúgy egy "ajánlás". Amit persze érdemes betartani.Szóval igen: ha már nincs rá gari, és csak azért viszed szervizelni, mert épp
a szervizperiódust elérted, akkor, ha kéred, kifizeted, biztos beszerelik. Btw.
nem ördöngösség egy variátorcsere otthon sem, ha van hozzá szerszámod... -
Norbika88
senior tag
válasz DigitXT #50623 üzenetére
Igen, nézegettem videókat beszerelésről, hát légkulcs hiányába nem állnék neki, bár szerintem egy kereszt kulccsal is meglehet oldani.Gondolom ilyenkor nem árt szíjat is cserélni. (Bringánál akkor a legoptimálisabb ha lánc és a fogaskerekeket egyszerre cserélik, együtt kopjanak be.)
Akkor vissza térünk rá nyáron, ha addig nem lesznek kpm és rendszám kötelesek
-
DigitXT
félisten
válasz Norbika88 #50624 üzenetére
Hát, a varió és a szíj nem egészen úgy működik, mint a lánc/lánckerék,
szóval igazából semmilyen hátránnyal nem jár, ha nem együtt cseréled
őket (vagy nem tudok róla?), meg aztán variót akkor szoktak cserélni,
ha már nagyon csíkos, azalatt meg több szíjat is elkoptathat a technika.
Sőt, ha semmi baja a gyári variónak, CSAK a teljesítmény miatt rakatod
bele az újat, akkor érdemes elrakni a régit, ha vissza akarod építeni...Szerk: szerintem ha jó még a szíj, s sokezer km belefér, akkor azt nem
kell lecserélni csak azért, mert tuningvariót építesz be. Szerintem...[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Norbika88 #50624 üzenetére
Szíjat nem kell cserélni, csak ha már kopott/öreg /sz.r
Mulivar miatt könnyen bukhatod a garanciát. És a 18k kötelező szerviz csak akkor kötelező, ha 1 év alatt többet mész vagy kibővíted a garanciát. Utóbbira nem tudom van-e lehetőség, de nem elképzelhetetlenwww.dongosofor.hu
-
Dexar007
veterán
Sziasztok!
Venni akarok egy Choinorit. A mai napon kettot is megneztem,a problemam pedig annyi lenne,hogy mindketto 30-at ment. Pedig a totalbike teszt szerint is, 42-t is kepes,ha nagyon osszehuzzuk magunkat. Mi lehet a problema? ( Hidegen jol indult mindketto,nem torpant meg gyorsitasra,fekek jok,kulsore pedig az egyik szinte szalonallapotu--vagy legalabbis nagyon szepen fel lett keszitve az eladasra).Give me your cum,bull!
-
DigitXT
félisten
válasz Dexar007 #50629 üzenetére
De pont egy Choinori? Amennyit én olvastam róla, inkább
poénból akartak itt inkább venni, mint napi használat céljából.Szerk: de hogy a kérdésedre válaszoljak. 30 tényleg kevéske,
noha 39-cel sem lennél kint a vízből, ha menne annyit. Lehet,
hogy kicsit meg voltak már viselve, elfogyott a motor, a CVT?
Esetleg nagyobb darab vagy mint Kőbájker. (Gyúrunk, vaze?)[ Szerkesztve ]
-
Dexar007
veterán
válasz DigitXT #50630 üzenetére
Csabito az 1-1.5 literes fogyasztas. Az pont 5x kevesebb mint az XT, olaj-gumi-motor kopasrol nem is beszelve. --10km alatti tavon be se melegszik
A choi elott amugy pedelec-et nezegettem,azutan elektromos rollert (ilyen kis ülesest) de azt nem lehet esoben hasznalni,es nagyon rovid a hatotavja,akksit szinte evente kell cserelni,igy ha 1 literrel szamolunk a choival akkor ugyan ott vagyok nagyjabol.
Eloszor en is erre gondoltam,de nem.: 75 kg vagyok.
A fura az volt,hogy mindket choi 30-at ment, youtubeon lattam egy ilyen kis tutorial videot,ott is 30-at tudott a gazdaja szerint.
Google-n probaltam rakeresni,filippin olx-en arulnak choi-kat es neha beleirjak,hogy 30-at tudnak.
Index forumon pedig gyujtas allitas-karbipucolas utan elvileg meg lehet a 40.---legalabbis ezt irjtak anno.[ Szerkesztve ]
Give me your cum,bull!
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Dexar007 #50631 üzenetére
Minden gonoszkodás nélkül: Nem tudom hol használod, de egy ilyenen meghalsz, ha kimész a kertből.
Ha alacsony fenntartási költséget szeretnél, és a sebesség nem számít (arra van másik motor), akkor elgondolkodnék 4T 50-es robogón.
Eddig 2db-bal van tapasztalatom:-Rieju Toreo 50: Újonnan vette haverom, keveset ment vele, az alatt egy szíjat evett meg. A műanyagok sz.rok nagyon, kormánycsapágy állandóan kilazul, csavarrögzítővel szokás javítani. Márkaszervizes tanács Mindezek ellenére 70-es hengerrel 70körül ment óra szerint (valós kb 60), gond nem volt vele, de lecserélte. 100k körül adtuk el, ~3 évesen. Órában 5000km, gyakorlatilag kb 10k, mert egy km óra meghajtó szétment benne, és a srác csak eladás előtt cseréltette ki velem.
-Kymco Agility 50: Órájában 10k km volt, külföldi 6 éves robogóként került a családba.(Állapot alapján hihető is lenne, bár hátul az új gumi, kicsit gyanússá tette, de nem érdekelt). Anyám szereti 2-2,5L-ből eljár vele, óra szerint 55-60km/h tartására képes 60kg-os ember alatt. Alattam (75kg) szintén 55 körül alakul a vége. 12-es kerekei, és elől dupla dugattyús féke miatt a szar utakon is boldogul, meg is áll. Nekem egy kicsit kemény a futóműve, de az úthibákat jól bírja. Magas súlypontja miatt nem lesz az a motor, amit fülig fogsz dönteni, de A-ból B-be olcsón, megéri... Eddig olajcserén kívül nem volt vele gond.
Ha nem szánnál ennyit rá, titkos tippem még mindig a Dio/Tact. 3-4L közt elmegy városban (Bp-en alattam inkább 4), alkatrész sok van, bontott és új egyaránt. Fillérekbe kerül a megvétel, és a fenntartás is. Cserébe a fogyasztás nagyobb, de sokkal jobban megy.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
Dexar007
veterán
válasz huszi.gyb #50632 üzenetére
Az a baj,hogy mar reg lattam ilyen elmebeteg robogot mint a Choi. Valamiert rogton megtetszett,pedig tudom,hogy egy hasznalhatatlan
szar. Nem is ertettek igazabol a tulajok,hogy mit keresek ott egy XT-vel.Egyaltalan nem erdekel a szaguldozos resze,sokkal inkabb fontosabb lenne a bicikli szintu fenntartas, labmunka nelkul. Nem hiaba nezegettem eloszor pedelec-et,de aztan rajottem,hogy en semmilyen formaban nem szeretnek tekerni,mert rohadt sok ido es energia elmegy vele.Persze ha dietan van az ember,akkor jo dolog,vagy hobbibol,de kozlekedesi eszkoznek nem tudom elkepzelni.
A kymco tetszetos,ennek meg utana olvasok. Igazabol hasonlot keresek: Boltba leugrani,posta,ide-oda varoson belul (Gyongyos). 10km folotti tavon pedig mar inkabb a naggyal mennek.
[ Szerkesztve ]
Give me your cum,bull!
-
DigitXT
félisten
válasz Dexar007 #50631 üzenetére
Sym Mio 50 4T: 2L/100 és 30-ig dinamikus (átlagautós verő, lámpától),
vége 50-60, relatíve nagytestű, csomagtartó is fért bele, tárcsafékes stb.
Jó, hát kicsit b*zis, mert azt mondják rá "csajrobogó". De nem gázabb a
játékmotornál. Meg amúgy is menő manapság a retró, olyan a kinézete,
bár lehet, hogy az emlék megszépítí, és tkp. egy nagyra nőtt Choinori?Általában az 50 4T jellemzője, hogy keveset eszik, viszont nem megy.
Kivéve persze robbanékony hobbitunk gyilkolókecskéjét, a postás Suzit.Ui: a cikkben leírtak a menettulajdonságairól szóról szóra igazak.
1-2 hónappal a cikk megjelenése után béreltem 1 hónapig azt a motort:
mondjuk rögtön egyértelmű lett, hogy azért Bp-re harmatos. De elmegy.
Aztán 125 4T-vel kezdtem. Sym-mel, mert teljesen rendben volt a Mio... -
30z.Samu
félisten
válasz huszi.gyb #50632 üzenetére
Huszi hozzászólását kiegészíteném egy harmadik motorral: Suzuki Address V50G 4 ütemű, injektoros japán erőgép. Viccen kívül ahhoz képest, hogy 4T, tényleg elég jól megy és 1,5-2 liter körül eszik 100-on. Igaz, ezt 60-ért nem fogod megkapni (a régebbi típusokat esetleg, viszont azok kétüteműek), de megbízható motor és ezzel kicsit kevesebb az esélye, hogy meghalsz az úton.
[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #50636 üzenetére
Ilyen burkolt b*zizást... Ez a LE dolog amúgy fizikailag érdekes.
Volt is nemrég erről egy cikk, hogy egy (igazi) ló tkp. 15 LE, ha csak
a csúcsteljesítményt nézzük, de amit hosszú távon bír na az ~1 LE.
Most így reggeli Monster előtt elő nem túrom/lehet, nem is ezt írod. -
addikt
Variátor kérdés: Ha nehezebb a görgő akkor ugye nagyobb fordulaton nyílnak szét a tárcsák (elől). Visszafelé: hamarabb "levált" (összezáródnak a tárcsák és a szíj felkerül magas állásba). Szóval én azt szeretném, h kisebb fordulaton fent legyen a szíj akkor jól gondolom, h nehezebb görgő kell?
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
DigitXT
félisten
válasz body007 #50639 üzenetére
Fordítva. Nehezebb görgővel alacsonyabb fordulaton nyit (elől) a varió...
Olyan, mintha autóban alacsony fordulaton elváltogatnád a fokozatokat.
A visszaváltás is lassabb, nagyobb erő dolgozik a kontrasztrugó ellen.Viszont a végkövetkeztetésed helyes! Nehezebb görgővel lesz lomhább,
kevesebbet kajáló, barátságosabb karakterisztikájú. (De azért óvatosan,
mert a 2T alul nem igazán nyomatékos, lehet szarabb lesz vezetni.) -
30z.Samu
félisten
Kezdeményezzünk aláírásgyűjtést, hogy B-s jogsival lehessen vezetni 125-ös gépeket.
[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
-
-
30z.Samu
félisten
válasz Norbika88 #50642 üzenetére
Azért nem lenne az hip hop (legalább is elképzelésem szerint). Friss jogsis még csak 50-essel és mondjuk 2 év baleset mentesség után engedném, hogy 125-ösre üljön az emberünk. Ehhez ugye az kellene, hogy az 50-esnek is legyenek papírjai, mert úgy lehetne nyomon követni, hogy valóban volt-e a birtokában 50-es motor az elmúlt két év alatt. Bár ha azt vesszük, a biztosítás és az adásvételi is megoldja ezt a kérdést.
Sic Parvis Magna
-
huszi.gyb
senior tag
válasz 30z.Samu #50645 üzenetére
Áhh, ez itthon nem működne... A 30k némi képzésért miért fáj? Oké, sokat nem ér, de először legalább felügyelet mellett ülsz motorra.
Én nagyon nem támogatom ezt az ötletet. Főleg, hogy haverom 125-ös NSR-je 9kW-ra papírozva. Gyakorlatilag brutális erő van benne méretéhez képest. Itthon mindennel játszanak.
Oké, én is vezettem utassal, jogsi nélkül, mégis élünk mindketten.De tapasztalat és ész nélkül az is halálosztó tud lenni... (Előtte már vezettem az NSR-t nem egyszer, robogóztam, Simsonoztam, quadoztam...)[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu