- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Milyen videókártyát?
- Nagy mennyiségben is gyártja új V-NAND dizájnját a Samsung
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen nyomtatót vegyek?
- DVB-T, DVB-S (2), DVB-C eszközök
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Mini-ITX
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Azonnali informatikai kérdések órája
Hirdetés
-
27 hüvelykes, játékra szánt kijelzővel újít az MSI
ph A cég MI-vel kacérkodó megoldásának képfrissítési frekvenciáját 250 Hz-ig srófolhatjuk fel.
-
Kulisszák mögötti videón a hamarosan megjelenő Stellar Blade
gp A kizárólag PlayStation 5-re szánt akciójáték alig két nap múlva debütál.
-
A Microsoft feltalálta az olcsó AI-t
it Könnyűsúlyú AI-megoldással újított a Microsoft, hogy költséghatékony opciókat kínálva még szélesebb ügyfélbázist építsen ki. Eközben az AI és az adatközpontok miatt óriási lesz a kereslet a földgázra.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bogyó bá'
nagyúr
Akkor ne gyújts rá, de állj meg óránként 5 percre, ha kell, ha nem. Egész nap motoron bírok így maradni a gerincporcsérvemmel együtt is. (Mondjuk az ülésem baromi kényelmes, és alacsony, a kormány meg - egyelőre még - magas.).
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bambalazs
senior tag
A testi épség megőrzése és a biztonság jobb befektetés, mint utólag a gyógykezelés (vagy rosszabb)... Másfelől nem árt figyelni az akciókat sem, ha már spórolásról van szó. Nekem így sikerült beszerezni egy 55 ezres Bering kabátot 29-ért.
-
Bogyó bá'
nagyúr
Akkor hadd magyarázzam másképp: másfél órát én sem bírok ki a nyeregben, olyankor már ordítani tudnék kínomban. 6x1-et meg simán, minden szenvedés nélkül. Rendszeresen megállok, kinyújtózkodok, hajolgatok egy kicsit (ilyen címszóval gyakorlatilag körülnézem a motort, ez amúgy sem árt), és persze - eléggé el nem ítélhető módon - mindezt egy szál cigivel a pofámban. Szükség szerint pisi / kávé (helyben főzve, nem vicc, "komplett" konyhám van a bal oldaltáskámban gázfőzővel! ), pár korty víz a kulacsból. Ha egyedül megyek, akkor ez nem kérdés (nem kell alkalmazkodni senkihez), az erdélyi úton előre így beszéltük meg Laci barátommal (ő fiatal, egészséges, nem dohányzik, de elfogadta a "feltételeimet"), a mostani, "nyuggerekből" álló társaságom meg bagózik, így ennél sűrűbben is meg szoktunk állni. Többnyire szép helyekhez időzítjük a megállást, ott fotózgatni is szoktam.
(#53008) kcsa: remélem, a lényeg azért átment: ha kicsit is kényelmetlen már a nyeregben, akkor állj meg, és pihenj, mozogj. Utána ugyanígy tovább...
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
30z.Samu
félisten
Jó reggelt! Ez már fanatizmus, vagy csak szimplán elvonási tünet, de most így elsején úgy gurulnék egyet csak úgy céltalanul. Itt most nincs olyan vészesen hideg és az utak sem csúsznak.
Sic Parvis Magna
-
wolfnet
tag
Nyugi fiatalok! Én minden motoron szarul éreztem magam, amíg nem jöttem rá hogy nem csak a méretválasztás a fontos, hanem a felépítés is. Egész eddig naked-et akartam mert k@rvajól néznek ki. Aztán amikor kipróbáltam még akkor is tetszett (tanuló vasak). Aztááán amikor országutaztunk vizsgán szakadó esőben 5°C mellett, akkor már nem tetszett annyira. (Tény hogy nem csak a motor tehet róla.) Mindenképpen túra vasat szerettem volna, mert nem akartam és soha nem is akarok hasalni. Ültem pár percre hasalós motoron és borzasztó, nekem a derekam nem bírja, sajnálom (amúgy ... iszonyatosan jó volt csak a hátam leszakadt fél óra után).
Az RF azért tetszik, mert a hagyományos rotyogós naked-től egy icipicit előrébb dőlve ülsz, de nem fáj a hátam rajta 1,5 óra után sem. Nekem inkább a lábam fájt rajta, egész konkrétan úgy érzem nem tudom elég hosszan kinyújtani a lábam. Tudjátok amikor már 2 órája seggelsz a vason, akkor inkább tespednél mint szorosan fognád a térdeid között a tankot. Az RF-ben ez az egyetlen ami "sportmotoros" és ez amúgy nagyban növeli a biztonságérzetet, csak hosszú távon fárasztó. Viszont a felső testem csodálatos! Nem fáj semmim, és nem fárad el a csuklyás izmom sem olyan gyorsan, mert tehermentesíti a felső testemet a széltől az idomszett. Nincs alulról felcsapó levegő, nincs elölről rám terhelő levegő. 3-4°C-ban amíg nem esik, addig csak a kezeim fáznak a motoron és a térdeim.
@bogyo112: teljesen igazad van, ha viszont 1 óránként megállok egy 10 percre pihizni, akkor az egész teljesen vállalható. Ha messzire megyek, akkor nekem amúgy is meg kell állni 1-2 óránként tankolni mert a pacik éhesek. És ha már megálltam az minimum 15 perc. Megtankolom, bemegyek a shopba veszek valami csokit, beírom a telefonomba a fogyis programot megkapom hogy 20 liter szar .
Privátban érdeklődj! :)
-
30z.Samu
félisten
Sic Parvis Magna
-
wolfnet
tag
Szép idő, 5-7°C, kis szél, dupla réteg ruha mindenből és irány meghajtani a vasakat emberek!
Erre vártam! Kicsit füstöl az egyes henger, még nem heverte ki a 30 kilométeres üzemenkívüli állapotot. Amúgy nagyon sok üzemanyag lötykölődhet a katalizátorban is, szóval ideje meghajtani ahogy szereti, alapos melegítés után.
Privátban érdeklődj! :)
-
Bogyó bá'
nagyúr
- Hideg van.
- Nálunk rohadtul fúj a szél.
- Pár perce tettem magam mozgássérültté egy tudományos, ergonómiai kísérlettel....Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
huszi.gyb
senior tag
válasz wolfnet #52982 üzenetére
Még nem olvastam végig, hogy mire jutottatok... De sisakból, gumiból is olyat választok, amiben bízok. Kezdetben egy használt (4000Ft-os sisakom volt, 50-esen, ideiglenesen). Aztán vettem a Kappát. Nagyon masszív, 1 éves elmúlt, továbbra is bírom. Bogyónak ugyanilyen van. Akcióban 20k körül fogtuk ki... (40k-s sisak volt más boltban). Készletsöprés volt, mérethiány... stb
Gumiról meg csak annyit mondanék, hogy a 4 éves Bridgestone ami Maján volt (öreg, kopott), indulásnál vizes úton elkapart. Az extrém csúszós frissen feltett Michelinnel szintén esős úton jöttem haza, és nem kapart el... Ez azért hatalmas különbség... Jobb nem bele gondolni, mennyire tapadhatott a régi gumi (persze, amikor új volt, nyilván az is jó volt). De ebből kiindulva nem kísérleteznék olyan márkákkal, amiről hallottam rosszat (Vee Rubberről is hallottam, hogy vizesen csúszós, ContiTwistről is... ) És itt kcsa-nak adok igazat. Megveszed a szart, és jársz vele amíg el nem kopik (életveszély), vagy lecseréled idő előtt normálisra (kidobott pénz), vagy veszel normálisat, még ha összeszorított fogakkal is. (Én ezt választottam)
szerk.: Ja és mielőtt azt hinnétek, hogy a bőröm alatt is pénz van: használt bőr cucc (kabát+nadrág), plusz az "új" szövet nadrágom is használt (alig használt, újszerű 6000-ért). Szóval ki lehet fogni. Téli kesztyűt piacon vettem, egy olyan embernél aki motoros kiegészítőket árult. Új, bőr, 3500 (már csere érett, sok km-t kibírt, télen-nyáron). Szóval ki lehet fogni, csak foglalkozni kell vele.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
-
Something_
őstag
válasz huszi.gyb #53026 üzenetére
+ motor-részlet?
A robogóhoz én kaptam rokontól jó állapotban lévő motowell sisakot. Kényelemre 0 volt, párásodott egyből ha megálltam, engem zavart, hogyha hűvösebb volt, fel kellett hajtani a plexit. Hangos is volt, viszont így visszagondolva a Shoei sem sokkal halkabb, viszont a pinlock miatt sosem párásodik, ami brutál jó tulajdonság és nyilván az ára miatt sokkal kényelmesebb.
A gumi témához meg egyetértek huszi-val, azon én sem spórolnék, habár ilyen szar időben (10 fok alatt, főleg hideg gumival) a Metzeler Sportec M7 RR is megcsúszott fékezéskor..
Rá 1 hétre le is raktam a motort, nekem elég volt, nem akartam összetörni, pedig nem fáztam sosem.
November 30-án raktam el téli alváshoz, addig minden nap mentem vele :-)
Remélem március végén már elő lehet venni :-) -
huszi.gyb
senior tag
válasz Something_ #53027 üzenetére
Valahogy úgy. Ami marad a motorgenerál után, az motor részlet.
Nyilván gumija is válogatja, meddig használhatod. Meg köztünk szólva RR nem épp 0fokos motorozásra találták ki.
Kivéve szöges gumival, jégen.Robogónál nem kap akkora terhelést, így kevésbé is melegszik (gondolom). Szentendrén, ahol olajat szoktam venni GSXR tulaj a boltos. Ő is mondta, hogy lehet vele menni 20 fok alatt, de ha nem melegszik be rendesen a gumi, nem lehet húzni neki. Ésszel gixxerezni meg nem jó.www.dongosofor.hu
-
kcsa
veterán
válasz huszi.gyb #53026 üzenetére
igyekszem olyan témában határozott véleményt alkotni, amit megtapasztaltam. Olcsó gumi, sisak pont ilyen.
Kabátom es kesztyűm most is kb a legolcsóbbak ami még vállalható. (20+5k)
De a gagyi sisakok egyszerűen annyira szarok jellemzően, hogy kidobott pénz.
Gumiból is jártam olcsóbb kategóriással motoron - gyári Sava volt. Azóta tudom hogy motornál mi a különbség (de autósból is: Kléber Krisalp téli gumi hihetetlen fos)
Nem muszáj mindenkinek egyetérteni, de az ár egyértelműen tükrözi a minőséget, aztán mindenki eldöntheti hogy számára mi a fontos.
Nálam pl. kabát < sisak. -
huszi.gyb
senior tag
Ezzel egyetértek. Én csak az elhasználódott gumi/ zsír új (de még csúszós) közti különbséget éreztem. Az nagyon meglepett...
Ruhából én inkább minőségit vettem, használtan. (Dainese... Kb 1 éve rám jött, hogy lehet, le kéne cserélni egy újra... Megláttam az árakat, és elvetettem az ötletet. ) Kabátból a robogós kabátok is jobbak a semminél, bár azért azt a kis szivacs protektort nem lehet összehasonlítani a gyorsaságis kemény műanyag+szivaccsal szerintem. Ennek ellenére az új nadrágom szivacsos. Robogóra szerintem elég... Ha másik motorom lesz, akkor arra veszek másik ruhát is. Úgysem mostanában lesz.
Ezek nálam is tapasztalt dolgok. De tény, hogy a bőr ruhában térden ugráltam vagy 50m-t aszfalton, és nem is fájt. (Fogadásból, nem hitték el.) Gerincvédőt ritkán használom (Lidl 10kHUF), de a semminél jobb. Persze, ha van pénzed, akkor fel lehet öltözni jól.
Az egyik srác, akivel a jogosítványt együtt csináltam vett egy zsír új CBR1000RR Repsolt+ Dainese ruha. Csak a ruházata több volt, mint 1 milla.
De ettől függetlenül a sisakból kifogtam egy (szerintem) tűrhetőt. Ár-érték arányban szerintem jó vétel volt. A többi jobb, mint a semmi, vagy használt. De eddig mindig megvédtek. Idővel majd nyilván cserélgetem én is, de egyelőre maradnak.www.dongosofor.hu
-
hoby36
senior tag
Sziasztok!Vettem a Gilera Runneremre egy sportkipufogót.Leszedtem a gyárit,de nem láttam,hogy lenne rajta tömítés a hengernél.(lehet leesett és nem vettem észre)Létezhet,hogy nem kell hozzá?
[ Szerkesztve ]
A logikában semmi sem véletlen!
-
Rent
senior tag
Tegnap kiszedtem az akksit, hogy feltöltsem, hát teljesen megfeledkeztem az anyákról és az egyik eltűnt a fűben. Nem tudjátok véletlenül, hogy hol lehet beszerezni az akksihoz anyacsavart? Az akksi egy Rider CTZ7S-BS kb így néz ki: [link] Téglalap formájú anya kell hozzá.
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
csúszóanya néven találtam.
-
Rent
senior tag
10x6mm, valamint 4mm mély. Ilyen anyacsavarra lenne szükségem. Ha valaki tud ebben segíteni, előre is köszönöm!
-
Mr.Peter
aktív tag
Ebéd után tartottam egy kis testmozgást... megpróbáltam beindítani a robeszt.
Már 2 hete nem volt használva, a 10-15 fokos garázsban pihent.
Indítóztam egy csomót, rugdostam is jó pár perig, de semmi.
Kivettem a gyertyát, úgy is rúgtam rá párat, majd hagytam kicsit pihenni, addig kerestem egy másik gyertyát, beraktam, de továbbra sem akart beindulni, hiába küzdöttem.
Mit lehet ilyenkor csinálni? Amikor használtam, még 3-4 fokban is beindult pár rugás után.<<<KEEP IT REAL!>>>
-
z0l1ka
aktív tag
válasz Mr.Peter #53043 üzenetére
Akkor én szerencsésebbnek érezhetem magam ,én is kb két hete tettem le a Malaguti f15-öt , én is szintén garázsban tartom viszont nem fűtött és eléggé szellős is lényeg hogy nem ázik ,abban a gondolatban voltam ,hogy rugdoshatom egy párszor mire beindul de nem 2.-rúgásra beindult Viszont én az aksit azt bent tárolom ilyenkor szobahőmérsékleten Én is csak annyit tudok mondani amit az előttem szóló, ha úgysem akkor nézd meg a gyertyát hogy benzines e
<-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------->Célom .: Egy olyan rádió csatorna üzemeltetése, ahol a nap 24 órájában adásszünet van !!
-
Norbika88
senior tag
válasz Mr.Peter #53043 üzenetére
Én is elővettem a motyowellt. Nem is kellt sokat rugdosni, ahhoz képest hogy másfél hete áll.
10perc melegítés után mentem egy kört, napos szeles időnk van itt.
Múltkor nehezebben indult akkor kivettem a gyertyát, megtisztítottam utána elsőre röff volt.Töltött káposztával szélben ennyi Leadnék -10-15kg magamról mekkora tunning lenne
[ Szerkesztve ]
-
Mr.Peter
aktív tag
válasz Norbika88 #53046 üzenetére
Kipróbáltam a gyújtás nélküli rugdosást, de nem sikerült beröffenteni.
Kiszedtem a gyertyát és totál el volt ázva. Megtisztítottam, visszaraktam, de utána sem indult. Megint kivettem és megtisztítottam, és most ott hagytam , nem raktam vissza a gyertyát.
(Tanulság: Nem szabad lerakni a robogót, mert többet nem indul be )<<<KEEP IT REAL!>>>
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Mr.Peter #53047 üzenetére
Én is kíváncsi leszek mi lesz Majával. kb 3-4 hete áll, mélygarázsban, fűtés nélkül, de az akku benne maradt, mert nem gondoltam, hogy ennyi ideig ott lesz. Remélem azért pöcc-röff szokásához híven. Nemsokára megy a szerelőhöz. Holnap vizsga után hívom is.
www.dongosofor.hu
Új hozzászólás Aktív témák
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- A Coca-Cola következő nagy újítása az AI
- Milyen routert?
- YouTube
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Dragon Age: Origins
- Milyen légkondit a lakásba?
- Vicces képek
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- További aktív témák...