- Milyen egeret válasszak?
- Telekom TV SmartBox: szolgáltatói set-top box alacsony korlátokkal
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
- Milyen HASZNÁLT notebookot vegyek?
- Milyen videókártyát?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- TCL LCD és LED TV-k
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
Hirdetés
-
Premier előzetesen a Demon Slayer -Kimetsu no Yaiba- Sweep the Board!
gp Elérhető lett Switch-re a játék, amely leginkább a Mario Party-hoz hasonlítható.
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
-
Ülésezik a hardveregylet
ph Az irodai készülékek és monitorok társaságát egy ház, egy egér és egy DAC egészíti ki.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
szentkuti11
addikt
Üdv!
Robogót keresnék Én is. Szerintem elég tipikus kategória vagyok, nem keresek semmi extrát. Egy olyan ötvenes kéne, ami minden reggel stabilan beindul és működik, nem igényel nagy szaktudást, van rajta benzinszint visszajelző, és sík úton képes stabilan 60-65 km/h körüli valós (tudom, hogy ezek a számlálók nagyon csalnak) sebességgel menni. Milyen típusok között érdemes nézegetni? Esetleg van Budapesten olyan használt motorokkal foglalkozó kereskedő, aki 1-2 hónap garanciát is vállal a működésre?
Válaszotokat előre is köszönöm.
-
szentkuti11
addikt
válasz Tothgera30 #43638 üzenetére
Ezeknél a motoroknál van valami amire különösen érdemes figyelni? (Összefoglalóban olvasottakon kívül, tehát gondolok itt típushibákra, tipikus kókányolásokra)
-
szentkuti11
addikt
150k lenne a rászánandó összeg biztosítással és azonnali szervizköltséggel.
-
szentkuti11
addikt
Sziasztok!
Továbbra is a nézelődés fázisában vagyok, egyelőre még típusok szerint. Egy kérdés: A Vespa ET2 mennyire megbízható, jó robogó? Úgy látom, hogy elég sok alkatrésze hasonlít a kor Piaggio-ira, de a kereke például kisebb és az első teleszkóp sem egészen olyan, mint a Piaggiokon megszokott. Bevált ez a típusú lengőrendszer? Miben különbözik még egy Liberty-től? Érdemes ilyenen gondolkodni?
-
szentkuti11
addikt
Üdv! Az olcsóbb kategóriából (120.000 Ft alatt használtan) mik azok az 50-es robogók, amik a legmegbízhatóbbak? A kis kerék nem nagy baj, ha egy 65-öt tud stabilan tartani, az már nekem bőven elég.
-
szentkuti11
addikt
válasz runner 125 #44530 üzenetére
És márka szinten melyikek épülnek a legtartósabb alkatrészekből, illetve melyikhez vannak viszonylag olcsó szervizelési költségek?
-
szentkuti11
addikt
Egy ilyen Malagutit érdemes lehet megnézni? Gondolom újra volt már festve, de vajon esés miatt? Az elemek képről épnek tűnnek.Ilyesmihez van szerelő Budapesten?
-
szentkuti11
addikt
Köszönöm mindkettőtöknek! Esetleg van valami robogó ebben a kereskedésben, amit érdemes lehet megnézni?
-
szentkuti11
addikt
válasz runner 125 #44574 üzenetére
Természetesen lef*sott kilometerkő volt. Mindenhonnan görbe, mint az ökörh*****. Na mindegy, volt benn egy egészen szép Piaggio Zip 2T, az rendben volt, nem is estek vele szerintem, csak az árát sokalltam egy picit.
[ Szerkesztve ]
-
szentkuti11
addikt
válasz szentkuti11 #44576 üzenetére
Elnézést, lejárt a szerkesztési idő
Meg persze ez a 2004-es gyártási év is nyilván baromság, ez a '94-'98-as szériából való ha nem tévedek.
-
szentkuti11
addikt
válasz runner 125 #44579 üzenetére
A gázkarnál volt valami fura, azt még meg is akartam érdeklődni mi lehet. Alapból elég nehezen járt, és csak a felétől kezdett bármi is történni, onnan viszont már nyél volt. Talán a súber szorul?
-
szentkuti11
addikt
Üdv! A darazsgarazs.hu-n található egyetlen használt robogóról (Suzuki Adress) tudnátok egy első-látásra véleményt mondani?
-
szentkuti11
addikt
Üdv!
Ismertek olyan boltot vagy webshopot ahol jó áron lehet venni japán gépekhez alkatrészt? Annak idején sokat hallgattam, hogy japánt kell venni, mert olcsó hozzá az alkatrész. Nos az első dolog, amit cserélnem kell, az egy kiégett izzó, a neten 5000 forint alatt nem láttam, a gyárit 8000 körül mérik. Persze lehet, hogy csak én tartom irreálisnak ezt az összeget egy százezres robogóba, mikor a sokak által szarozott olaszhoz 300 forintért vettem izzót, és nem kellett lebontani a motor fél elejét a cseréhez. (Az izzó tpusa: HS5 12V 35/30W)
[ Szerkesztve ]
-
szentkuti11
addikt
Suzuki Address V50G, 2008-ból.
Gondoltam egyszerű kis házifeladat lesz, alul lecsavarozom a lámpabúrát, régi izzó le, új fel, mint a régi Piaggiomnál. Hát a nagy francokat, természetesen csak hátulról lehet hozzáférni, tehát tükrök le, fejidom le, amihez le kell szedni az első burkolatot is. Izzó ki, természetesen szétszedhetetlen, foglalattal együtt van. A robogó szerelőm régóta van a szakmában, de nagyon meglepődött, mikor meglátta ezt az izzót, mondta, hogy nézzek körül motorosboltokban. A legtöbb helyen úgy néztek rám, mint a vademberre, mikor mutattam, hogy mit szeretnék pontosan, 2 óra bolyongás után volt egy hely, ahol háromezerért tudtak rendelni másnapra. Aznap este még összeraktam a motort a régi izzóval, hogy ne legyen szanaszét, meg ne felejtsem el a csavarok helyét. Reggel jött a telefon, megvan az izzó, örömébódottá. Ránéztem, olyan is volt, mint amit kivettem. Mondta, hogy ha véletlenül nem jó, még aznap visszavihetem. Persze csak este volt időm foglalkozni a motorral, és kiderült, hogy ez a 40W-os változat, aminek nagyobb a foglalata pár mm-rel, mint ami nekem kéne, így most ezzel is megszívtam, 2800 Ft a kukába, bár még az is lehet, hogy összerakom ezzel, egy kicsi módosítás eszközlésével. Szóval itt a dilemma: szerezzek drágán gyárit, vagy hozzam össze a 40W-ossal? Végezetül itt egy kép az izzóról.
[ Szerkesztve ]
-
szentkuti11
addikt
Úgy döntöttem össze fogom rakni a lehető legigényesebben ezzel a 40W-os izzóval, mivel itt nem áll fenn annak a veszélye, hogy kiégeti a foglalatot, hiszen egyben van az izzó a foglalattal. Közben pedig keresek/figyelek/kérdezősködök, hátha találok 100%-osan belevalót.
Viszont a következő robogóm biztosan olasz lesz megint. (Nem csak ebből az okból)
[ Szerkesztve ]
-
szentkuti11
addikt
Sajnos ezekhez az ,,új" 4 ütemű japán 50-esekhez nem olcsó az alkatrész. Annyi a szerencse, hogy nem is kell hozzájuk túl sűrűn. Érdemes még megnézni a Suzuki Address V50(G)-t és a Lets 4-eket is. Korrektebb áron vannak, mint a Honda/Yamaha, technikailag meg szerintem egy fokkal sem rosszabbak, mint az előbb említett márkák darabjai.
-
szentkuti11
addikt
válasz 30z.Samu #48379 üzenetére
Majd ha izzót kell rá vegyél.
Remélem a pokol legmélyebb bugyrában fog fortyogni az a barom állat, aki kitalálta ezt a foglalattal egybeépített izzót, főjön egy üstben azzal, aki a tükör rögzítését kitalálta amellett, hogy a motor egész orrát szét kell szedni az izzócseréhez.
[ Szerkesztve ]
-
szentkuti11
addikt
válasz 30z.Samu #48409 üzenetére
Nem tudni, hogy lesz-e belőle valami, majd ősszel eldől.
Szerintem a törvénytervezet két okból jött létre: Az egyik a 125/50 és hasonlók kizárása, a másik pedig a pénzbegyűjtés. Éppen ezért ha lesz rendszám, akkor egy legális 50-es gép esetében nem kötik komoly feltételekhez. Műszaki vizsga sem valószínű, Európa egyéb pontjain sem kell a rendszámos segédmotorokat műszakira vinni.
[ Szerkesztve ]
-
szentkuti11
addikt
válasz 30z.Samu #48414 üzenetére
Na, ez egy nehéz kérdés. Most mondanám azt, hogy igen, de ezzel a gond akkor nincs megoldva, hiszen mi van akkor, ha én a 125-ös akármimet (amiből volt 50-es) 50-esként regisztráltatom-rendszámozom, azt csókolom. Lehetséges, hogy a jelenleg futó típusokat ellenőrzik, hogy valóban 50-esek-e, vagy típusbizonyítványt kérnek váz-és motorszám alapján, ennek költségét nyilván a robogó tulajdonosa fizeti, ezen kívül fizeted a rendszámot, és ha rendszámos gépet veszel, akkor átírási díjakat/ vagyonszerzési illetéket.
Persze ez mind-mind csak feltételezés
Nekem sincs meg a Suzukim összes papírja, import gép, mint az itthon futó 50-esek nagy része. Ha azt mondom, hogy 10 robogósból (segédmotorosból) 8-nak nincs meg, akkor nem mondtam sokat, márpedig a pénzt be kell gyűjteni a rendszámozásból.
(#48415) Silverr: Ezt nem is tudtam, köszi a felvilágosítást.
[ Szerkesztve ]
-
szentkuti11
addikt
válasz 30z.Samu #48418 üzenetére
Azt sem tartom kizártnak, hogy újra rájönnek, hogy ezt bonyolult lenne megszervezni, aztán az utolsó pillanatban (ők is) behúzzák a kéziféket, és hagyják úgy az egészet, ahogy volt. Nem vagyok a rendszám ellen, de nem biztos, hogy rosszabbul járunk, ha így marad minden.
-
szentkuti11
addikt
válasz 30z.Samu #48421 üzenetére
Szerintem év végén meg se látszana a kasszában az a néhány milliárd.
Ez tényleg nem lenne rossz, de akkor nem oldódik meg a 125/50 probléma. Pedig az engem is zavar, hogy 15 éves kis ............ (<- mindenki helyettesítse be amit gondol) jogsi nélkül mer' minekazbenzinnelmegynemjogsivalhaha gyerekek 180-as Runnerrel meg 125-ös enduro gépekkel járnak rendszám nélkül.
Szerk.: 4-500 ezer a jelenlegi becslés a segédmotorokra. Ez jóval több, mint az összes forgalomban lévő rendszámos motorkerékpár.
[ Szerkesztve ]
-
szentkuti11
addikt
válasz szőröscica #48424 üzenetére
Ha nem követtél el semmi szabálytalanságot, csak megállítanak a rendszámossal, akkor az 4 pont (engedély nélküli vezetés), a rendőr belátása szerint helyszíni bírság, esetleg feljelentés. Ha 125-ösözöl rendszám nélkül, akkor arra még rájön egy magánokirat-hamisítás plusz érvénytelen a biztosításod is, szerintem ez utóbbi súlyosabb.
[ Szerkesztve ]
-
szentkuti11
addikt
válasz korcsillio #48475 üzenetére
A regadó attól függ, hogy mennyi idős a gép, egészen pontosan mikor helyezték először forgalomba. Az átírás vagyonszerzési illetékkel, eredetvizsgával, új forgalmival együtt 30 körül szokott lenni, de a regadóra is érdemes 30-40-et minimum szánni. Ezek után már csak a biztosítás van hátra, erre már nehezebb fejből számot mondani, legegyszerűbb, ha végigfuttatsz egy kalkulátort valamelyik alkusz oldalán.
[ Szerkesztve ]
-
szentkuti11
addikt
válasz korcsillio #48478 üzenetére
350 körül van, de átírási költségeket és biztosítást arra is fizetned kell.
[ Szerkesztve ]
-
szentkuti11
addikt
válasz korcsillio #48513 üzenetére
Szerintem a 4000 nem egészségtelen. Nekem mikor az 50 4T fülre 2-3000-nél elindult, akkor nagyon erőtlenke volt addig, amíg fel nem pörgött.
-
szentkuti11
addikt
Nekem ebben az egész kínai robogó témában csak az fáj, hogy ezek a gépek ha véletlenül működnek, akkor 50-60-70-nel mennek az ember alatt, a legtöbbje alatt pedig olyan gyalázatos fék van, hogy abból simán lehet haláleset. Ezen kívül nyilván hulladék alattuk a futómű, a legszarabb gumival jönnek le a sorról (márpedig aki kínai robogót vesz, az nem fog jobb gumit venni...), satöbbi. Nem értem, hogy a kínai bicikliket, elektromos bicikliket, robogókat és motorokat miért nem vizsgálja át itthon egy független szervezet, mielőtt kikerülnek a hipermarketekbe....
-
szentkuti11
addikt
Szegény Rico vérét jól kiszívtátok.