- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Milyen videókártyát?
- Nagy mennyiségben is gyártja új V-NAND dizájnját a Samsung
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen nyomtatót vegyek?
- DVB-T, DVB-S (2), DVB-C eszközök
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Mini-ITX
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Azonnali informatikai kérdések órája
Hirdetés
-
27 hüvelykes, játékra szánt kijelzővel újít az MSI
ph A cég MI-vel kacérkodó megoldásának képfrissítési frekvenciáját 250 Hz-ig srófolhatjuk fel.
-
Mégis megjelenik Switch-re a Deliver Us the Moon
gp Közel négy évvel a hibrid konzolora szánt változat elkaszálása után a készítők úgy döntöttek, hogy mégis megjelenik a Switch verzió.
-
Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
ma Három készülékkel indít saját név alatt a gyártó: Pulse, Pulse Plus és Pulse Pro. Májustól kaphatók.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topiccsendőr
addikt
A telefonok beépített GPS e rengeteget csal. V maxnak akkora baromságokat tud kiírni.
Nem vesz túl sokszor jelet. Ahhoz egy másik fajta, sokkal érzékenyebb GPS kellene, hogy pontos adatokat kapj. De az ilyen kütyükbe beépített GPS től ne várj csodát.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
akos3
addikt
válasz Topiccsendőr #14001 üzenetére
Nem volt még semmilyen panaszom rá, mmint a jel vevést illetően. csalást meg nyilván nem tom megállapítani Asszem egyszer autóval mértem akk reálisnak tünt a mérése....
Igazából nekem mind1. A lényeg h minnél többet mutasson (vicc volt ) -
sz_abika
addikt
Déli pu-nál, hol van olyan hely ahol ott lehetne hagyni a robogót egy este erejéig?
Ott van a PSZÁF és a Mercure hotel mellett zászlóárbócok..ahhoz kikötni esetleg? Vagy a hotellel szembe dobjam le, ahol van esetleg kámérá?PSN: xszabikax
-
PLaci58
őstag
válasz DigitXT #13996 üzenetére
Ha ránézel a grafikonra, ordít róla, hogy nem. (Több töréspontja van.)
Igen, látok benne töréspontokat. Azokat a készítőnek tulajdonítom Úgy hívják, hogy mérési hiba
A GPS sebesség mérésében nincs töréspont és tudtommal a kilóméterórákba sem építenek be. Annak lineárisnak kéne lennie!
A GPS által mutatott maximális sebesség értékekkel számoltál, ami egyáltalán nem biztos (mégha úgy gondolod, hogy egyenletes sebességgel is haladsz), hogy azonos az óra által éppen mutatott értékkel.A digitális kijelzésnél az utolsó digit hibás! Amikor 50-et mutat, akkor a mért érték 49-51 között van. Pontosabb ha tizedes jegyeket is kijelez, mert akkor is csak az utolsó digitnél keletkezik kerekítési hiba ( 50,0-nál , 49,9 - 50,1). Ezzel nem lehet mit kezdeni.
Ha pontosabbá akarod tenni a kilóméterórát, akkor a gumi mérettel, illetve keménységgel tudsz játszani. Mivel úgy tűnik többet mutat, ezért nagyobb gumiátmérő, keményebbre fújt kerekek valamit javíthatnak. Ráadásul még a terhelés is beleszámit, hogy mennyire nyomódik össze az úttesten a gumi.
pl. 10"-os kerékátmérőnél legyen a kerület : 10 x 2,54 x 3,14 = 79,756 cm
ha benyomódik mondjuk a talajon 1 cm-t a terhelés hatására, akkor az átmérő 2cm-t csökken (2r x Pi) és a kerülete : 73,476 cm.
A kettőt elosztva : (tényleges/elméleti) : 0,92126-öt kapunk. Ebből kiderül, hogy az óra ebben az esetben 7,8 %-al, majdnem 8%-al többet mutat a tényleges sebességnél.Ugyanez igaz a hajtott kerékre is, ahol a nagyobb súly van, csak ott a nagyobb keréknyomás tényleges sebességnövekedést eredményez.
Tanulság: puha kerekek lassabb haladás pontatlanabb óra, keményre fújt kerék, gyorsabb haladás, pontosabb óra Könnyebb vezető (50 kg) gyorsabban megy mint a nehezebb (100 kg) függetlenül a motor teljesítménytől (ugyanolyan fordulatszám)
Természetesen ez csak egy összetevő.
ui. nem mértem meg, hogy egy 10"-os keréknél mennyi a tengely és a gumi széle között a tényleges távolság (r)! Ez csak egy elméleti számítás. (mielőtt valaki azzal jönne, hogy nem is annyi a kerület, hanem 82,xxx )
[ Szerkesztve ]
"Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"
-
sz_abika
addikt
az autokba valo benzin adalekoknak van letjogosultsaguk robogoba? Csak azert kerdem mert tescoba az STP adalekok le voltak akciozva...vettem egy karbi tisztitot kivancsi vagyok beleontsek belole a robogoba egy kicsit a flakonbol, leven 50-60literre van egy adag
Maga az adalek bevalt a kocsinal, szoval gondolom nem robban le a hengerfej itt sem.
PSN: xszabikax
-
DigitXT
félisten
válasz PLaci58 #14004 üzenetére
Ha pontosabbá akarod tenni a kilóméterórát, akkor a
gumi mérettel, illetve keménységgel tudsz játszani.
Hidd el, azért ennyire nem érdekel a dolog.
(Vannak persze olyanok a neten, akiket elég
komolyan érdekelt, ezért jóval tovább mentek:
ez az illető konkrétan az órát tuningolta meg.)Úgy hívják, hogy mérési hiba
Részben: részben pedig a közelítésből fakad,
hiszen mint mondottam volt, csak pár mérési
pontom volt, ezekre "illesztettem" a grafikont.
(Lineáris szakaszokkal közelítve a szerintem
degresszív görbét: ha pl. a visszatérítő rugóm
gyengélkedik, elkúszhat a mért érték, nem?)Egyébként robogóval eléggé nehéz egyenletes
sebességgel haladni egy adott óra állásnál, uis
a hangjából nem hallom, ha gyorsulok/lassulok
picit, állandóan az órát nézni meg veszélyes.A legbiztosabb mérés az lehetne, ha a gépet álló
helyzetében felemelve csak a kereket forgatnám
meg egyenletes sebességgel, s a hozzá tartozó
"számított" elmozdulásból mérném ki a torzítást.
De lásd első mondat: ennyire azért nem érdekel.pl. 10"-os kerékátmérőnél legyen a kerület : 10 x 2,54 x 3,14 = 79,756 cm
Mondjuk ezzel a számítással felnin mész.
(Általában a felnit szokták megadni pl. 10"-osnak,
ahhoz képest a gumiabroncsnak van szélesség +
oldalarány adata, amiből kiszámolható az elméleti
kerülete. Gyakorlatilag meg le lehet mérni, mint
anno bringáknál kellett a km-óra bekalibrálásánál.)Az első gumiabroncs méretem amúgy: 120/70 R12
Ilyen abroncs van rajta: ezzel nagy gond nem lehet.[ Szerkesztve ]
-
PLaci58
őstag
válasz DigitXT #14006 üzenetére
Persze nem olyan fontos a dolog, nekem pláne nem, csak próbáltam segíteni
Érdemes lenne a GPS-t 1x odarögzíteni a km óra közelébe, és megnézni, hogy mennyit mutat az óra, amikor pl. 50-el méssz. Ezt anyagi szempontból jó tudniMondjuk ezzel a számítással felnin mész.
Azért írtam, hogy nem mértem meg, csak kiszámoltam egy értékkel
Az arányosításhoz jó így is."Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"
-
DigitXT
félisten
válasz PLaci58 #14007 üzenetére
mennyit mutat az óra, amikor pl. 50-el méssz
Ezt láthatod a grafikonon, ugyanis így mértem. De ez az
eredmény csak közelítőleg pontos a tárgyalt hibák miatt.
Van direkt olyan proggi is a telefonra*, ami egy bazinagy
digitális kilométerórát rajzol, azzal "kényelmes" a mérés,
csak meg kell jegyezni az összetartozó értékpárokat, és
ez limitálja a dolog felbontását, uis közben vezetni is kell.
Ezért is tartom amúgy balesetveszélyesnek ezt a mókát:
városban se'perc alatt történhet valami, amit észre kellett
volna venni, és nem a GPS-t nézegetni. Forgalommentes
környéken inkább van jogosultsága a méregetésnek.*Androidosoknak csak ajánlani tudom, a neve GPSpeedo
-
mocsanisi
senior tag
Kipufogó kicsit rozsdás volt meg ilyesmi, szóval leszedtem, lecsiszoltam a fémig, alkohollal lepucoltam, és kapott 4 réteg hőálló festéket. Egész normálisan néz ki, reggel felteszem. Végre nem úgy néz ki a kipufogó mint egy ócskavas
"Vékony srácoknál a kockahas olyan, mint dagadt csajoknál a nagy mell. Nem számít..."
-
sz_abika
addikt
válasz Topiccsendőr #14008 üzenetére
nos elkesett a valasz, kiprobaltam ^^
Ora szerinti 65-rol felszokott a vegsebesseg 70-re, sik terepen. Mas nem tortent meg, kivancsiam varom a fejlemenyeketPSN: xszabikax
-
őstag
Jó pár hetes várakozás eredménye egy régi álmom: Gilera Runner
180cc 2 ütem, minden külföldi papír, 1999 évjárat. Valóban kifogástalan állapot mind motorikusan mind esztétikailag, két kis bibi-t kivéve: A tükrök felemásak, a jobb oldali runner felirat előtt egy kb 1cmes festéklepattogzódás (képen látszik)
Zsír új Pirelli gumik, hibátlan fékek, brutális menetteljesítmény. 4 liter körül zabál.
Ja és a lényeg: 165k-ról indultunk, telefonba 10k-t lealkudtam, helyszínen az említett két kis bibi miatt még 5k-t, mert ezt telefonba nem mesélte. Végül így 150k-ba hoztam el, ami szerintem nagyon jó vételnek bizonyult. Kicsit félve utaztam le érte, mert láttam már nem egy szakadékot, de megérte. 200km-t utaztam érte oda-vissza. -
őstag
válasz Tothgera30 #14013 üzenetére
Annak még csak most kezdek utána járni, remélhetőleg 50k körül megáll a dolog
-
runner 125
nagyúr
válasz dave93 #14012 üzenetére
Nah, frankó, gratula hozzá.
Ha, a papírok szerint is '99-es, akkor ez egy utolsó dobos blokkal szerelt 180-as, 99 második felétől úgy rémlik már tárcsás blokkal jöttek ki. De, alapvetően semmin nem változtat.
4 littyó? Lemérted tutira? Az nekem kevésnek tűnik, ezek átlagban 5-öt meg szokták enni. Egyébként egyedül egy "tuningot" javasolnék rá; BGM, PM tuning, vagy KB Racing, nagyobb sűrítésű hengerfej. Ezzel _ténylegesen_ 4 liter alatti fogyit lehet produkálni, és a teljesítménye is jobb lesz. Annó építettünk egy ilyet és mértük is. Tény.
Viszont 15 Mátyás Király nem volt pénz érte.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
őstag
válasz runner 125 #14015 üzenetére
15 Mátyás királyért max az első idomot kaptam volna meg, Szent István király lesz az
4 litert mondtak, de én is félek tőle hogy több lesz
Mibe fájna pénzügyileg az általad említett tuning?
A papírja szerint Piaggio gyártmány pedig a motorszám, alvázszám,teljesítmény,köbcenti stimmel, ez hogy lehet?[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz dave93 #14016 üzenetére
Bazeg, lemaradt egy nulla. Lassan végezvén közgázon ez kellemetlen^^.
Biztos, h több lesz.
Használtan szerezz ebay-en, ez egy hengerfej, elhasználni gyakorlatilag lehetetlen.
Szerintem használtan 10-15k környékén kapni. Újonnan 80-100 ajró lehet, scooter-centeren meg kell lesni.Talán a blokk "gyártója" miatt, vagy passz. Nem ismerem kinti lehetőségeket.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
PLaci58
őstag
Valaki le tudná írni pontosan, hogy mi kell kötelezően egy 50ccm-es robogóhoz a közlekedésben (iizókészlet, elsősegélycsomag...)?
Lakott területen kívül kell a láthatósági mellény?"Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"
-
DigitXT
félisten
Szerintem az izzókészlet sem.
---
Más: írtam, hogy milyen frankón beállt a fogyasztás 3,8L-re, több
mérés alapján is igaz ez, stb. Igen, lényegében igaz is, csak azt
a részt nem néztem meg részletesebben, amikor az "akadozós"
gond volt, és ugye a benzint leszívtam, más fajtát tankoltam, stb.Na ahogy most számolgatom, úgy tűnik, hogy a hengerfej javítás
előtt, ahogy az akadozás elfajult, eléggé megugrott a fogyasztás:
volt az ~4,3L is, mivel ~5.7 litert evett meg ~130 km-en... Persze
ez érthető, mert ha "nincs rendben" a motor, akkor csinálhat ilyet,
csak gondoltam érdekességként megemlítem. Elvileg lejjebb kéne
mennem 3,8-nál, mert az utolsó elfogyasztott tankban 70 km még
a nagyobb fogyasztású szakaszban volt: kíváncsi leszek, hogy az
aktuális tank benya meddig tart ki. Örülnék, ha lemenne 3,5-re. -
Tuningeren1
csendes tag
Hello mindenkinek
Új vagyok még itt, ezért is lehetséges hogy hülye kérdést teszek fel.
Olyan kérdésem lenne hogy tudnátok tanácsolni olyan robogót ami:
- 80km/h sebességre tartósan legyen képes.
- max 3-3,5 körül fogyasszon
- váltós vagy automata.. mindegy
- napi 60km-es ingázásra kellene úgyhogy a kényelem sem utolsó szempont
-ár max. 150 db magyar ezresEzen adatok ismeretében Aprilia Leonardo típust tanácsolták nekem.
Milyen motort tudnátok javasolni? Esetleg valami tanács?
Előre is nagyon köszönöm a segítségeteket.Opel Astra 1.7TDS Isuzu 82LE :)
-
akos3
addikt
válasz Tuningeren1 #14030 üzenetére
min. 125ccm. Jogsi ugye van rá?
-
őstag
válasz Tuningeren1 #14030 üzenetére
150 ezerből csak rendszám nélküli Leonardo-t fogsz kapni, pedig abból a legkisebb is 125ös. Amúgy jó gépek, csak sok ebben az árkategóriában a szakadék, roncsimport, jól nézd meg mit veszel.
Más: Közben eléggé kétségbe vagyok esve, mert tankoltam és 7,5 liter körül evett a runner Remélem ez csökkenni fog ha óvatosan megyek vele, esetleg állítgatni is kéne a motoron?
Érdekes, hogy 70km/h alatt nem igazán szeret menni a motor, 80km/h utazóval egészséges. -
Tothgera30
Ármester
válasz Tuningeren1 #14030 üzenetére
150k-ból max. levegős 50-est érdemes venni. Piaggio TPH, Gilera Stalker az én favoritom, más a Yamaha BW'S-t és Neo's-t is ajánlja, ezekkel nem nyúlsz nagyon mellé.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
runner 125
nagyúr
válasz dave93 #14032 üzenetére
Eh, most mondjam azt, h megmondtam?!
4 litert egy 50-es robesz is bekajál, nem egy alultervezett 180-as, aminél a cél az volt, h a legszarabb üzemanyaggal is elmenjen.Kompresszió elég korrekt van benne?
Ha nagyon kopott, attól is zabálhat.mod. Nagy csalódást fogok okozni, de pl. egy mai 600-as sor 4-es speed 6-6,5-ből megáll, úgy, ha az ember azért tépi is a száját...
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
DigitXT
félisten
válasz dave93 #14032 üzenetére
7,5 liter körül evett a runner
A "kis" aranyos... És legalább megy is, mint a disznó?
Amúgy napi közlekedésre vetted, vagy csak néha "élvezkedni"?
Szerk: már csak azért, mert olvastam egy cikket, hogy utóbbira
a legjobb, mivel elég bivaly robogó kategóriában, ellenben ha jól
meghajtod, akkor nem túl megbízható. Ha meg nem hajtod, úgy
nem használod ki, tehát felmerül, hogy miért vettél ilyet. Cikk.[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz DigitXT #14035 üzenetére
Elmegyek holnap közel 100km-t vele, meglátjuk mi lesz. Városba rohangálni vettem, átlagos felhasználásra. Nagyon nem aggódom, szerintem kis haszonnal el lehet ezt adni 170-180k körül szó nélkül, meglátjuk
Tothgera30: Napi 60km-re levegős 50es biztos jó volna neki? Ráadásul 80at akar utazni tartósan. Azt el hiszem hogy 150k-ból igazán korrekt állapotút kap csak a célra nem gyenguska egy ilyen kicsike?
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz Tuningeren1 #14030 üzenetére
Mindenképpen valami 4t, és minimum 125 ccm, de inkább nagyobbat.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
walanr
csendes tag
Sziasztok, nemrég kaptam használtan egy kis 50-es yamaha mintet, ami eléggé le volt lakva, kicsit kipofoztam, megdugóztam (ideiglenesen, mert ha kicsit több pénzem lesz, meg is kell majd fúratni), felszereltem, de aksira még nem igazán volt pénzem, viszont szereztem ismerőstől egy 7Ah-s riasztóaksit, a kérdés igazából az volna, hogy önindító nélkül, csak a világításra használva ki lehet vele ideiglenesen váltani a rendes akkut? Főleg a töltőfesztől félek, mert elvileg a lámpák áramfelvétele nem olyan sok, kb. 5A ha minden megy. Az akku típusa egyébként yuasa np7-12.
-
walanr
csendes tag
válasz dJ Peer #14040 üzenetére
hát ha pl. kanyarodna az ember, a motor alapjáraton megy, akkor még az indexrelé is megterhelő neki, ill. lassításkor ha ég a tompított, a féklámpa szinte teljesen kialszik, na meg, bár ez kis figyelemmel kikerülhető, de ma nézegettük a lámpát, és felkapcsolva maradt a tompított, és alig akart elindulni berúgásra. Egyébként pont emiatt gondoltam, hogy elég lenne neki egy kisebb teljesítményű akku is, mert már a motor is ad neki áramot, azt csak ki kell egészíteni néha.
[ Szerkesztve ]
-
PLaci58
őstag
válasz walanr #14041 üzenetére
Elég lesz a gyengébb is. nekem is egy 4Ah-s régi, zselés van benne. Hidegen nem tudja mindíg beindítani, de minden más megy vele. Akku nélkül is simán kell indulnia beugásra.
A zselésnek is el kell bírnia a töltőfeszt, ha jó a fesszabályozó.[ Szerkesztve ]
"Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"
-
őstag
válasz Tothgera30 #14044 üzenetére
Hát lehet, bár úgy tudtam nem egészséges egy levegős 50esnek ha 60km-en keresztül 80al utaznak vele. Talán ki lehet fogni egy-két jó vizest, csak nem kell kapkodni, várni kell és minden nap többször átnézni a friss hirdetéseket, nekem is csak így sikerült korrekt motorhoz jutnom [Csak az anyjáért eszik ennyit ]
Ma mentem vele elég sokat. Nem tudom az normális-e ha ez a motor 80 alatt tényleg nem szeret közlekedni 60-70 között nagyon pörög a motor, és csak 80nál jön meg a szép egészséges hangja. A 80at tartani gyakorlatilag lehetetlen, ha tartom a gázt akkor is vagy lelassulgat vagy elkezd gyorsulni. Na most jelen helyzetben így úgy kell vele közlekedni hogy 80ig felgyorsulsz, de mivel előtted 60at mennek elengeded a gázt. Aztán amikor belassulsz megint gázt adsz, 80at mész de aztán megint elengeded. Gondolom, illetve erősen reménykedem benne hogy ez is hozzájárul a fogyasztáshoz, mi a véleményetek? Nem lehet hogy csak állítani kéne a karburátoron/motoron?
Egy 4,5-5 literes fogyasztással már kiegyeznék, de ez a 7,5 körüli nem állapot, a kocsim eszik annyit
Tesóm nem régiben vett egy 70es Piaggio NRG-t, kezdetben 5 litert megzabált az is. Brutálisan indult, 90km/h-t ment, de ha lepadlóztad dadogott a motort. Elvittük karburátor állításra, most kicsit lustább,de 2,5-3 körül eszik.Ha volna valami értelme ennek, tudtok javasolni Pesten korrekt szerelőt, esetleg Gilera specialistát?
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz dave93 #14045 üzenetére
Amit leírsz, elég ijesztő, gyakorlatilag közlekedésre alkalmatlan a motor.
(Bár nem tudom, hogy mit jelent, hogy nagyon pörög a motor olyankor...)Egy beállítást mindenképpen megérne a dolog, mert a fogyi is necces.
Pesten nem tudok korrektet, de a budai oldalon igen: robogoszereles.hu -
Tuningeren1
csendes tag
És tudtok ajánlani olyan robogót akár 125-ös is lehet, nem csak leonardo érdekel.. ti vagytok ennek a témának a mesterei, így tőletek szeretném megkérdezni melyik a megfelelő választás ilyen célra ? Esetleg 200K de az tényleg a legeslegfelső határ.
Előre is köszöntem.
Opel Astra 1.7TDS Isuzu 82LE :)
Új hozzászólás Aktív témák
- Időjárás állomás - keress napi 5 dollárt!
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Euforia kétszemélyes kanapé
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000