Hirdetés
- RAM topik
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- OLED TV topic
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Statikus nyomásra kiélezett ventilátor jött az Arctictól
- Kompakt vízhűtés
- NVMe protokollal dolgozó BGA SSD-k jelentek meg a Greenliant portfóliójában
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
Hirdetés
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
wharfedale
csendes tag
válasz body007 #48989 üzenetére
A karburátor alján levő cső nem csak a leeresztést szolgálja, hanem egyben a túlfolyója is. (szedj szét egy karbit, van az úszóházban egy búvárcső ami ha túl magas az úszószint illetve ha piszok megy a tűszelep alá kivezeti az üzemanyagot a karbiból)
Ha nem lenne, a motorblokk, illetve a légszűrőház előbb telne meg benzinnel.
A másik cső a hajtómű szuszogója.
Mivel a forgó mozgást végző fogaskerekek nyomásváltozást idéznek elő (még a megfelelő olajszint mellett is), azért kell rá, hogy a nyomás kiegyenlítődjön. (úgy működnek mint egy szivattyú, lásd 4t olajpumpa)
Előbb-utóbb túlterhelve a szimmeringeket, tömítéseket.
Az autók és egyéb járművek hajtó és differenciálművén is megtalálhatóak. -
DigitXT
félisten
válasz wharfedale #49002 üzenetére
Na, erre a szuszogó dologra nem gondoltam, hasznos infó.
-
DigitXT
félisten
válasz 30z.Samu #48995 üzenetére
Persze egy karbipucolásra odaviheted (azt már csak nem basszák el).
De nem ott kell motort venni, az egyszer biztos, meg ha megvárható a
szerelés, az a jó, mert akkor legalább látod, hogy mit is csinálnak vele.Ui: a SYM is azzal kezdte, hogy ki kell pucolni a karbit, mert sokat állt.
(Hogy mi? A zsír új gép sokat állt, és eltömődött a karbija? Érdekes...!)
De mivel még a vétel előtt megcsinálták... Nem tudom, hogy egyáltalán
azzal mentem-e próbakört?! Majával igen! De nem volt benne köszönet:
utólag belegondolva, nem is tudom, hogy miért nem mondtam az, hogy
EZT? Kösz, de nem! Az első próbaúton azonnal lefulladt, utána meg az
önindító át sem tudta forgatni a főtengelyt, annyira gyenge volt az akku.
(Vissza kellett tolnom a Diófa utca sarkáról, hogy röffentsék már be.)Persze ezeket már csak utólag tudom ilyen pontosan rekonstruálni, és
ilyen hideg fejjel elemezni, 4 év távlatából, szerelési tapasztalatokkal...
Akkor még szétszedett CVT-t sem láttam soha, meg beszart automata
szívatóval sem találkoztam. (Mint írtam a SYM ~1 évig hibátlanul ment.) -
huszi.gyb
senior tag
válasz Bogyó bá' #49000 üzenetére
Még kevesebben tudják, hogy magánszemélynek is adnia kell rá jótállást, azt hiszem 3 hónapot. Van valami ilyen... De az is csak a motorra vonatkozik, könnyen ki lehet bújni alóla, és ezzel a lehetőséggel élni szoktak.
Nem vagyok jogász, de úgy tudom, hogy ha külön beleírják az adásvételibe, hogy semmiféle garancia nem vonatkozik a motorra, akkor nem vonatkozik... Aztán más kérdés, hogy utólag ki mit mond...
DigitXT:
Igen, de most mi a motor része? (Azt hiszem, henger, hajtókar, dugó, gyűrűk kb azok, amikre szól). Szóval lényegében semmit nem véd, arra sem köteles, hogy ha nem indul ingyen javítsa. Hiszen ha nem a hengert verte szét egy elszabaduló hajtókar...www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #49006 üzenetére
Hátöööö, azért ennél picit pontosabban kéne írni, hogy van valami ilyen, hogy
valamennyit, azt hiszem, és csak motorra vonatkozik. Mindenesetre érdekes.
Az nem kibújás alóla, ha beleírják a szerződésbe a szavatosság kizárását.Érdekes írás, bár már rég nem aktuális (változott a Ptk pl.) Jók a kommentek!
De általában nem így szokott történni...
Majd mi odafigyelünk rá...[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz 30z.Samu #49010 üzenetére
Akkor mihamarabb üssétek nyélbe: pénteken viszem a Maját eredetvizsgára.
Jajj bogyó, nagyon kötekedős kedvedben vagy mostanában, nem gondolod?
A vevő viszi, csak nem akartam részletezni: remélem így megfelel. Amúgy az,
hogy a vevő dolga (és költsége), az megegyezés kérdése. Szigorúan véve a
vevő ÉRDEKE, hogy ő intézze, mert akkor egyértelműen azt veszi, amit vesz,
de azt hiszem, esetünkben ez az alvázszámos történet nem lesz probléma...!Ui: autónál közösen vittük az eladóval az autót, és annyit alkudtunk, hogy azt
ő fizeti, nem többet. Ennek úgy megörült, hogy bevallotta a téli gumit.[ Szerkesztve ]
-
30z.Samu
félisten
válasz DigitXT #49017 üzenetére
Jaaaaaaaaa, oké, akkor nem maradtam le.
Bátyámmal beszéltünk, hogy majd a legközelebbi szezonra át akarom nézetni az egész motort (tudom, odébb van még... ), olyan 50-esre saccolt, hogy annyit fogok rákölteni. Miért nem veszek akkor már egy másik motort. Mondom az újabbakra is költenék ennyit szerintem, ha nem többet. Meg ha veszek motort, az már 125-ös lesz szerintem. Végül azt mondta, hogy nekem teljesen megfelelne egy robogó is, mert szeretek cuccokat hurcolni ide-oda meg városban az a legjobb (szerinte).
[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
-
-
DigitXT
félisten
válasz 30z.Samu #49018 üzenetére
szeretek cuccokat hurcolni ide-oda meg városban az a legjobb
Hallgass a bátyádra. Amúgy valóban lehet költeni egy "új" motorra is...
Annyi van, hogy azt nem tudhatod, hogy mennyit kell! Ha egy böcsületes
tulaj mindent karbantartott rajta és valóban (!) "költségmentes" állapotban
adja át, nos, elképzelhető, hogy sokáig nem kell nagy összeget költened.De manapság minden második motorhirdetés ilyen. Papíron. "Csak rá kell
ülni és menni vele!" Gondolom ismerős. Szóval meg kell becsülni ami van,
még ha néha rá is kell költeni, mert azt legalább már ismered, és TUDOD,
hogy ami meg van csinálva rajta, az rendben van. Egy ismeretlen motornál
kezdődik minden elölről... (Csak abban lehetsz biztos, amit te javítottál.)Madisonba pl. kéne gyertyát cserélni, mert elvileg 6000-ként kell, én meg
nem tudhatom, hogy korábban mikor volt. De azért biztos, ami biztos, én
beleraktam 6000-et, és most már akkor tényleg cserélni kell, LOL. (Habár
semmi jelét nem látom, hogy kéne, de nem akarom szegényt "gyilkolni".)A fékeket tuti cserélni kell, vagy újítani
Fékbetét vastagságára kéne ránézni. Fékbetét filléres tétel, nem probléma.
Ha neadjisten vasig kopott, akkor viszont hamar legyilkolja a tárcsát is. Az
már húzósabb tétel. (50-esnél talán az sem annyira, de a betét olcsóbb...)
Amúgy érdekes, mert nekem is mondta a szerelő, hogy a hátsó fékem az
hamarosan cserés (mármint a betét). De nincs benne 3000 km-nél több.
Lehet, hogy igaza volt az EBC-s embernek, s szinteres betét kellett volna?[ Szerkesztve ]
-
30z.Samu
félisten
válasz DigitXT #49023 üzenetére
Szeretek hurcolni dolgokat, de táskával, nem szórakozok csomagtartóval, mert nincs is... Csak bátyám szerint egy robogó strapabíróbb. A fékeket tuti cserélni kell, vagy újítani, a hátsó már nyikorog rendesen. Lehet, a görgőket sem ártana kicserélni. Ha már szerelőhöz küldöm, akkor mindent át kellene nézetni vele, hogy pontosan mi is a helyzet ezzel a motorral. Lehet, hogy van olyan, aminél azt mondják, hogy csoda, hogy eddig ment.
[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #49025 üzenetére
[GONOSZ]
Létezik költségmentes motor?
Hogyne létezne. Két verzióban is. Az egyik, amit kitolsz a szalonból...
A másik meg amit "megveszel", de valójában a tulaj újítja fel alattad.
[/GONOSZ]Amúgy a SYM speciel ilyen volt! Ment, megálltt, világított* és pöcc-röff
volt. 1 db olajcsere volt rajta, előírás szerint, és csak tankolni kellett.
(Az, hogy vettem rá dobozt, az az én döntésem volt - Maja örökölte.)
Szóval azon kívül, hogy valójában 2006-ban gyártották, TÉNYLEG nem
futhatott sokat, vagy az óratekerés mellett még szépen fel is újították...*: bár emlékszem, hogy már tesztelgettem benne HS1 / H4 izzókat.
Abba kellett volna belecsűrni a H4 bi-xenont, nem kellett volna faragni... -
huszi.gyb
senior tag
-
DigitXT
félisten
válasz szentkuti11 #49027 üzenetére
Hehe, ez jó. Kérdés, hogy akkor még motornak tekinthető-e, vagy vasanyag?!
Amúgy mintha valaki épp nemrégiben keresett volna egy olcsó Simót gyakorolni.huszi.gyb: jó, hát aki a vétel előtt tuningolja, az IJ: a tuningot nem fizetik meg!
Az új motoron meg néhány felújítás árát elbukod
De az nem költség... Az amortizáció...kcsa: +1 (Kivéve a Leo tippet, mert arról fogalmam sincs. Én nézegettem anno
azt is: talán egyszer még a 300-as verziója is felmerült, mint Maja utód "jelölt"...
De gondolom volt vele egyszer valami rossz tapasztalatod, hogy ezt mondod.)[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
úgy vélem ezer szónak is egy a vége: 30z.samu kollégának egy 125-ös robogót kell vennie, mert cuccolós fajta és kell a csomagtér (a 125-ösökben szokott is lenni, nem úgy mint az ö5veneseknél). Személyes tanácsom: leonardot hatalmas ívben kerülni
-
DigitXT
félisten
válasz szentkuti11 #49031 üzenetére
Az jó, mert mire nagyrobogója lesz, már lesz rutinja.
-
kcsa
veterán
válasz DigitXT #49029 üzenetére
Volt nekem kettő is belőle. Mindegyik ami kis hazánkban végzi lelakott szétgyilkolt olasz szar. Alkatrész ha van bontott az még hagyján, de vannak olyanok amiből csak új jöhet szóba - az meg méregdrága.
Típusjellemző pl. a légszűrőházból motor felé vezető szűrt levegőt szállító cső - mindegyik eltörik, ha jól rémlik valami 15k-ért vesztegetik, és innen indul a kókányolás... Miután rálocsoltam ~100k-t, utána jött egy dugattyútörés és itt adtam el gyakorlatilag rendszámárban.
-
kcsa
veterán
válasz DigitXT #49034 üzenetére
Eltelt azóta vagy hét év, de még mindig ideges leszek ha rágondolok Emlékszem láttam a több darabra tört dugattyút, hengerpalást hosszában végigrepedve, úgy ahogy kell Előjele semmi, szépen csorgok hazafelé és egyszercsak CSATT.
Persze nyilván olyan helyen, ahol pontosan egyelő távolságra voltam otthontól és a munkahelyemtől. Itt utáltam meg végleg, pedig egészen szerethető volt -
30z.Samu
félisten
Mennek itt a tanácsok rendesen...azt hiszem kell az a Simson.
49046) body007 : Szép nagy roller...
[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
-
Norbika88
senior tag
Ezen az olajtartályon van túl folyó vagy valami levegőző vákuum elkerülés miatt?
Úgy tűnik sikerült túl öntenem olajjal, min max jelzés nem volt rajta.
Most meg folyik a drága olaj