Az AMD a Mantle API-t a 2013-as esztendő őszén jelentette be. A technológia képességeit az alábbi oldalon részletesen elemeztük, de természetesen API-ról lévén szó a kihasználása direkt támogatást igényel a fejlesztőktől, emellett a hardver szempontjából is GCN architektúrára épülő AMD Radeon grafikus vezérlőre van szükség.
A Mantle API-val jellemző, hogy a processzorlimit jelentősen redukálódik, így ilyen körülmények között lényeges gyorsulást lehet elérni. Maga a rendszer többféleképpen használható, így a grafikus vezérlőre vonatkozóan is jobb lehet a kihasználás, illetve a több GPU-s konfigurációk sokkal hatékonyabban kezelhetők, tehát azok – implementációtól függően – úgy viselkednek a gyakorlatban, mintha egy grafikus vezérlővel rendelkezne a felhasználó. Emellett a Mantle API-val olyan extra effektekre is lehetőség adódik, amelyeket a szabványos API-kkal nem lehet kivitelezni.
Lista a már megjelent Mantle API-t használó játékokról (bizonyos programoknál csak egy frissítés telepítése után érhető el a funkció):
- Ashes of the Singularity
- Battlefield 4
- Battlefield: Hardline
- Dragon Age: Inquisition
- Plants vs. Zombies: Garden Warfare
- Sid Meier’s Civilization: Beyond Earth
- Sniper Elite 3
- Thief
Az érkező játékok szempontjából az alábbi lista árulkodik a várható támogatásról. Ide csak a hivatalosan bejelentett alkotások kerülnek fel, illetve természetesen a megjelenésig ez akár változhat, de a hivatalos állásfoglalás miatt ennek kicsi az esélye.
Lista az érkező, hivatalos forrásból elismert Mantle API-t használó játékokról vagy frissítésekről:
- Star Citizen