Hirdetés

Philips Ambilight

Mi az Ambilight?

Hirdetés

A Philips egy óriási dologban különbözik más szórakoztatóelektronikában érdekelt gyártóktól: komoly szerepet játszik a világítástechnikai piacon is. Azaz ezen a téren is rendelkezik saját fejlesztésekkel, termékekkel, tehát tulajdonképpen logikus ötlet az, hogy összeházasítsák valahogy a két szegmenst. Ennek köszönhetően születtek meg az első Ambilight televíziók 2004-ben.

E készülékek beépített hangulatvilágítással rendelkeztek a keretre, hátfalra épített fényforrásoknak köszönhetően. Így a képernyő köré fényglóriát varázsoltak, amelynek köszönhetően a képernyő fekete színei mélyebbnek tűntek, és persze már maga az eljárás is figyelemkeltő volt egyedisége miatt. Később a választható színskálát kibővítették, és 2008-ban a LED-ek is megjelentek a tévéken. Ekkor már lehetségessé vált az is, hogy a diódák által kibocsátott színek a képernyőn megjelenő tartalommal harmonizáljanak, azaz például ahol kék volt a kép, ott kéken világítottak ezek, ahol pedig piros, ott pirosan.

Az Ambilighttal a vállalatnak óriási tervei voltak, de a technológia nem aratott átütő sikert. Hat év alatt mindössze négymillió ilyen tévét értékesítettek a komoly marketingpromóciók ellenére is. Ez nyilván számos okra vezethető vissza, de az biztos, hogy a plusz szolgáltatással járó magasabb ár sok potenciális vásárlót elriasztott. Emellett lehet, hogy az sem volt túl jó ötlet, hogy a Philips nem nagyon adta át a technológiát más gyártónak. Viszont a népszerűsítéssel járó költségeket nem bírták egyedül, a konkurensek pedig látványosan nem vettek tudomást az Ambilightról, és iszonyú erővel kezdték lenyomni az árakat ezzel párhuzamosan, amivel a Philips nem nagyon tudott versenyezni.

Fejlesztések

Az eljárást mégis folyamatosan fejlesztik, így már olyan vívmányok is megjelentek, mint a fal színének beállítása, így a kibocsátott fény tónusait ehhez igazítják a tévék. A 2011-es modellek egy része dupla LED-sort kap, amelynek köszönhetően még erőteljesebb és karakteresebb az összhatás.

Az Ambilight a háromdimenziós tartalmak megjelenítéséhez hasonlóan arra szolgál, hogy kitágítsa a tévézéssel kapcsolatban korábban felállított korlátokat. Nem nélkülözhetetlen, de a gyártó szerint valóban plusz élményt jelent. Nos, az eljárással kapcsolatban finoman szólva is megoszlanak a vélemények, hasonlóan a 3D-hez. Vannak, akik rosszul vannak tőle, és idegesíti őket az egész fényglóriásdi, mások pedig odavannak érte.

 

Hirdetés