Hirdetés
Thieves in Time
Visszatért hát a Sony platformjaira az enyveskezű mosómedve egy újabb kalanddal és előre bocsájthatom, hogy nem hiába. A csapat lelke és vezére maga Sly, aki egy ősi tolvajfamília leszármazottja és előszeretettel hódol a családi hagyományoknak. Hű segédtársa a kerekesszékbe szorult teknős, Bentley, valamint az étvágyáról és súlyáról könnyen beazonosítható viziló, Murray, akikkel már gyerekkorukban is ipari szinten űzték a csínytevéseket, csak drága értéktárgyak helyett akkor még beérték sütikkel is. Nem felejthetjük el Sly se veled-se nélküled barátnőjét, korábbi ellenségét, az Interpol ügynékét, Carmelita Foxot sem. A történet kezdetén a rajzfilmszerű átvezető során szembesülünk az alapszituációval. A féltett ereklyeként tartott Thievius Racconus könyv, amiben a Cooperek tolvajtechnikáikat adták át a következő generációnak, elég szokatlan dolgot művel, pontosabban folyamatosan eltűnnek belőle a képek és az írások. Bentley megállapította, hogy a múltban kell keresni a válaszokat, ezért megépítette a társaság számára a furgonjukba egy időgépet, amivel képesek lesznek kideríteni, hogy mi történt Sly felmenőivel a múltban
Elég B kategóriás a történet így első látásra. Amint viszont nekivágunk a kalandoknak, minden kételyünk elszáll, ugyanis a történet lett az egyik legerősebb pontja az új Sly Coopernek. Összesen öt múltbéli időpontban fogjuk tiszteletünket tenni, ahol serényen nyomozhatunk majd Sly őseivel karöltve. Nem szeretnék sok mindent lelőni a sztoriból, ezért csak annyit fűznék még hozzá, hogy Bentley időgépének szüksége van egy korabeli tárgyra, ami bekalibrálja a rendszert és még a jelenben fogunk ellopni egy kardot, amivel négyszáz évvel ezelőtt fogunk kikötni a Távol-keleten. A történet mellett talán még nagyobb erénye a programnak a változatosság, ugyanis több korban fogjuk bizonyítani tolvajtudásunkat, továbbá mindig irányításunk alá vehetjük a kompánia akármelyik tagját, egyedül a küldetésekhez kötelező vinnünk a kijelölt karaktert. Leginkább két részre lehet őket osztani, mégpedig Cooperékre és a többiekre. Sly felmenői hasonló mozgásrepertoárral rendelkeznek, mint a főszereplő, de mindannyiuknak van egy különleges képessége is, amit harcban vagy a platformrészek során alkalmazhatunk. Nagyjából kijelenthetjük, hogy mindegyik mosómedve jól tud mászni a mindenkori Cooper Cane segítségével és a legtöbb küldetés során velük kell érvényesülnünk. A Cane a Cooperék kötelező kelléke, egy kampós bot, ami
kiválóan hasznosítható mind harcban, mind a platformer részeknél, egyes mosómedvéket pedig még extrákkal is felvérteztek, pontosabban átértelmezték a "sétapálca" alapanyagát - Kid Cooper megoldása felettébb frappáns és még meg is dobja a játékmenetet. A karakterek egyensúlyára azért ügyeltek, így a csapat többi tagja is kapott rengeteg feladatot, mind Murray, mind Bentley, mind Carmelita kapott dögivel küldetéseket amik nem nagyon ismétlődnek, bár a korszakokra felállítható egy szokásos cselekménylánc, ami felderítésel kezdődik, a Cooper ős felderítésével folytatódik, végül az aktuális főgonosz hatalmának aláásása és legyőzése. Eközben persze változatosabb változatosabb feladatokat kapunk és minden kor helyszíne szabadon bejárható.
Haladunk a korral, ezért a Sanzaru Games minijátékokat rakott a Thieves in Time-ba. Senki se aggódjon, ezt nagyon helyesen tették, ugyanis mindegyik kiválóan illeszkedik a sztori vonalába és kellően változatosak ahhoz, hogy ne legyenek repetitívek, sőt, csak Bentley hackelései azok, amik mindegy egyes korban feltűnnek, akár többször is. Nem mondom, azért a rail-shooterek élvezetesek és itt is megérnek egy misét, de azért ne számítson senki sem eget verő nehézségre vagy változatosságra ezen a téren - szerencsére a többi minijátékkal semmi gond nincsen, mind az 500 elnevezésű futam, mind a halászás, mind a céllövészet és a többi mód élvezetes és feldobják a program alapból is nagyszerű hangulatát. Volt szó a "free roamingról", azaz a helyszínek szabad bejárhatóságáról. Minden egyes korban bebarangolhatjuk az adott várost és szabad perceinkben megkereshetjük az elrejtett dolgokat. Elszórva találhatunk a pályákon úgy nevezett "Clue Bottle"-kat, amiket ha összegyűjtünk, kinyithatjuk vele az ott lévő egyetlen széfet. Ha egy fokkal nagyobb kihívásra vágyunk, akkor megkereshetjük ez összes elrejtett ereklyét, amikért tisztes összeg jár, ha a megadott időlimiten belül eljuttatjuk úgy, hogy közben nem sérülünk meg. Kakukktojás a megszerezhető tárgyak között a Cooper maszkok, azok ugyanis a küldetések során is felbukkanhatnak. Aki ezekről véletlen lemaradna, annak jó hír, hogy minden egyes küldetés újrajátszható, így kitolva az amúgy is decens, nagyjából 12 órás játékidőt.
Apropó összeg, a három fő karakternek -Sly, Bentley, Murray- plusz képességeket vásárolhatunk a Thief.Neten keresztül. Kis tanács, hogy mindegyik karaktert érdemes fejleszteni, különben könnyen elakadhatunk velük a küldetések és a minijátékok során. A mindennapi upgrade-re való betevőt a pályákon elszórt tereptárgyak széttörésével vagy az ellenségektől való elcsenéssel szerezhetjük meg.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!