Sly Cooper: Thieves in Time teszt

Audiovizualitás

...

A grafika a játék legérdekesebb része és sokaknak megakad a tekintete egy-egy screenshoton, amit meg is értek. Kevés játék használ manapság cel-shaded megvalósítást, többek között talán a Borderlands és a Torchlight az, ami hirtelen az eszembe jutott a közelmúlt kínálatát végiggondolva, de nem kell a múltban olyan messzire mennünk, hogy hasonló megjelenítésű játékokat találjunk kvázi az összes platformon. Ezért is tetszett, ahogy a Sanzaru maradt a sorozat által kitaposott ösvényen és továbbfejlesztette mindazt, amit eddig láthattunk a korábbi részekben. Az elvárásaim nem is voltak nagyok, ennek ellenére pár helyen már fel kellett vonnom a szemöldökömet, mert pár dolog hagyott némi kívánnivalót maga után.

Hirdetés

A fejlesztés során az egyik fő szempont az volt, hogy ne legyen nagy különbség a nagygépes és hordozható verzió között a cross-buy és cross-save funkciók miatt. A két verzió tartalmilag megegyezik és grafikailag sincs sok különbség és ezt nem tudom, hogy a Vita érdemére írjam-e. Szó se róla, az összképpel nincs semmi baj, de technológiailag eléggé nincs a toppon a PS3-as verzió, már-már csak nagyobb textúrák lettek ráfeszítve a meglévő poligonvázra - ez persze kis ferdítés, de ami jól mutat 5"-on, az nem biztos, hogy a TV képernyőjén is megállja a helyét. Ami számomra nagyon feltűnő volt, az a víz animációjának hiánya, pontosabban kidolgozatlansága, mert egy minimális hullám azért van. Egy bizonyos vízszinten csak egy folyásirány van, ami főleg akkor feltűnő, amikor a folyó parttól partig folyik és pár effekt mutatja a víz kiloccsanását, vagy amikor a mosott vízesés beleveszik a semmibe. Ez, pár kiváló megoldás után (a Cell vektormagjait kifejezetten szeretik alkalmazni víz animálására) negatívan hatott.

...

Túllépve a vízen, a textúrákat is érheti néhol kritika, mert sokszor homályosak vagy elmosottak, ez leginkább a tájat és a tereptárgyakat érintik, ami leginkább lapos kúszáskor jön elő. Kimondottan zavaró még a háttérben kifeszített képek, amik sajnos nem épp a legtűélesebbek, továbbá idejétmúlt megoldás. Számomra nem annyira zavaróak ezek, de meg is jegyezték nálam páran, hogy szép meg stílusos, de akad szebb exkluzív cím is a PS3 háza táján. Sajnos azonban ennél többet is elbírna a hardver, elég csak rá nézni a God of War: Ascensionra, ami talán a platform legszebb alkotása. A prózai válasz fentebb olvasható, a grafika itt erős közepes, ellenben PS Vita-n nagyon jó, panaszra ellenben nem lehet okunk, mert összességében korrekt látványt kapunk a pénzünkért, de nem emiatt fogunk leginkább a játékra emlékezni.

Arra viszont annál inkább, amit hallunk! Ha keresni kellene egy pontot a játékon, amibe nem lehet kötni, az a hangzás. Kalandozásaink során nagyszerű háttérmuzsikát hallhatunk majd, amik minden egyes esetben tökéletesen illeszkednek az adott szituációhoz és hol észrevehetőbbek, hol egybeolvadnak a játékmenettel, ami számomra pozitívum. Persze az nem fordult elő velem, hogy leraktam free roaming közben a kontrollert, hogy a pózna tetején hallgassam egy kicsit ezeket, mert azért ennyire nem kiemelkedőek, ez nálam azonban nem hátrány, mert nem terelik el a játékmenetről a figyelmemet. Az átvezetők során már az erélyesebb, már-már klasszikus dallamok is felcsendülnek, amik a sorozatra jellemzők és sokszor úgy érzi az ember, hogy ez egy nagyszerűen megkomponált animációs film és ez az érzés a főküldetések többségénél is megmarad. Erre még rá tesz egy jó nagy lapáttal a tökéletes szinkron, amiről csak szuperlatívuszokban lehet beszélni. Sly és a csapat többi tagjának szinkronszínésze is a lehető legjobb munkát végezte, ami a forgatókönyvírókkal karöltve maradandót alkottak - nem fukarkodnak a szóval, mind a játékmenet során, mind az átvezetők alatt be nem áll a szájuk, folyton lökik a poénokat és megjegyzéseket. Egyetlen negatívum, hogy ehhez egy jobb hallás utáni angoltudás kell, mert a feliratozási rendszer teljesen érthetetlenül lett kidolgozva... az ember azt várná, hogy ilyenkor rendesen kiírnak mindent a képernyő aljára, de a Sanzaru ezt másképp oldotta meg. Pontosabban csak a küldetések közben lévő, a játék motorjával real-time renderelt átvezetők alatt látjuk kiírva a szöveget, sem a Bentley Tech, sem a rajzfilmszerű videók alatt, sem kalandozás vagy bossharc közben sem feliratozzák a szöveget. Ezt én valós negatívumként éltem meg, mert bár rengeteg nyelvre lokalizálták a játékot, azért ez a megoldás szerintem semmiképp sem nevezhető célszerűnek.

...

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt