AA és AF minőség
NVIDIA G80 | AMD R600 | AMD R580 | |
Nincs MSAA | |||
2x-es MSAA | |||
4x-es MSAA | |||
6x/8x-os MSAA |
Az élsimítás minőségének vizsgálatánál először a mintapontokat néztük meg, ahol a minél nagyobb rendezetlenség a cél, az vezet összességében simább élekhez. A legmagasabb módban (8x-os) az ATI MS alapú élsimításának mintavételező pontjai is kellően rendezetlenek lettek, ráadásul ezek driververziónként (vagy talán alkalmazásonként is) változhatnak, finomodhatnak.
A pörgettyűs ábrán már a négyszeres módnál látszik, hogy a Radeonok valamivel jobban dolgoznak; a G80 képén a fehér hátterű szálak közel 45 fokos végei még töredezettek. Nagyon nagy odafigyeléssel a nyolcszoros képek között is látni egy pici eltérést, de az egyértelmű, hogy az R580 hatszoros képe gyengébb náluk.
A 4x CFAA minősége elmarad a 4x MSAA mögött. A két 6x CFAA közül a 2x MSAA-ra építő egyértelműen gyengébb minőségű (még a 4x MSAA-nál is), de a 4x MSAA-ra építő már egy picivel jobb a donornál, hiszen kettővel több mintavételező pontja van. A nyolcszoros és magasabb szintű élsimítások között már nagyon pici a különbség. Aki pixel szinten akar összehasonlítgatni, annak kinagyítottunk pár részletet.
AMD R600: nincs AA / 2xAA / 4xAA /8xAA / 6xCFAA / 8xCFAA
NVIDIA G80: nincs AA / 2xAA / 4xAA / 8xAA
Az Oblivionból lopott képeket nézve nem láttunk említésre méltó különbséget a Radeon és a GeForce megfelelő szintű MSAA teljesítménye között. A 4x MSAA-ból kapott CFAA módok nemcsak az éleket, hanem a textúrákat is elmosták az eredetihez viszonyítva. Mindenki maga döntse el, hogy a picivel finomabb éleket és elmosottabb textúrákat, vagy a durvább éleket, de tisztább textúrákat részesíti előnyben. Ez játékonként is változhat; egyes fejlesztők például gyakran a valóságosnál élesebb, kontrasztosabb mintázatú textúrákat alkalmaznak, ezzel próbálják a grafika finomságának illúzióját fokozni. Ilyen esetben jól jöhet egy kis elmosás, de amikor például spórolnak a textúramérettel és durvábbakat alkalmaznak, a további elmosás árthat.
NVIDIA G80 | AMD R600 | AMD R580 Quality | AMD R580 | |
Trilinear filtering | ||||
2x-es aniso | ||||
4x-es aniso | ||||
8x-os aniso | ||||
16x-os aniso |
Anizotropikus szűrés minőségének vizsgálatához használt szintetikus tesztképünkön már kicsiben is látszik, hogy a G80 megelőzi a Radeonokat. A kis képeket felnagyítva már az is látható, hogy az R600 egy picivel jobban oldja meg ezt a feladatot, mint az R520 vagy R580.
AMD R600: nincs AF / 2xAF / 4xAF / 8xAF / 16xAF
NVIDIA G80: nincs AF / 2xAF / 4xAF / 8xAF / 16xAF
Az oblivionos tesztképeken az utca kövezete a Radeonnal minden szinten egy picivel távolabbig volt tisztán kivehető, mint a GeForce-nál, de ez csak a leggyakrabban használatos, vízszintes irányra volt jellemző, és ott is csak nagyon kis mértékben.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!