Radeon HD 2900 XT: elkészült, de tényleg!

Hirdetés

AA és AF sebesség

Az ATI és az NVIDIA új élsimítási módjainak sebességét is összevetettük. Ehhez egy régebbi (Far Cry) és egy modern (Oblivion) játékot használtunk. A későbbiekben az egyes üzemmódok képminőségét is összehasonlítjuk majd.

Amint a grafikonon is jól látható, a Radeon HD-t sokkal jobban megterhelte az élsimítás, mint a GeForce 8-at. Arra számítottunk, hogy a négyszeres MSAA-t két további mintaponttal bővítő hatszoros CFAA gyorsabb lesz a nyolcszoros MSAA-nál, de tévedtünk. Az is érdekes, hogy a 4+2, illetve 4+4 mintaponttal dolgozó 6x CFAA, illetve 8x CFAA szinte ugyanolyan arányú lassulást hozott.

Oblivionban mindkét kártya kisebb mértékben lassult az élsimítás hatására, mint korábban, de itt is a Radeon húzta a rövidebbet. Most már beigazolódott az a sejtésünk, hogy a 6x CFAA kevésbé megerőltető, mint a 8x MSAA. A két CFAA ismét azonos teljesítményigényű volt, ez jó jel.

Tovább finomodott a Radeonok anizotropikus szűrése is. Az X1000-es szériánál megismert Quality mód most már alapértelmezett. Minkét játéktesztünkben a GeForce-nál mértünk kisebb arányú lassulást.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés